• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

طاهري و علياري بهترين‌هاي ايران در دوحه

فرنگي‌كاران، قهرمان آسيا شدند

تيم ملي كشتي فرنگي ايران قهرمان بيست و پنجمين دوره رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا در قطر شد. پيش از اين آزادكاران نيز موفق شده بودند قهرمان قاره كهن شوند. پس از تيم ايران تيم‌هاي قزاقستان، چين و ازبكستان به ترتيب با كسب 58، 57 و 54 امتياز دوم تا چهارم شدند. در پايان رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا، ايران با كسب سه مدال طلا توسط رامين طاهري در وزن 71 كيلوگرم، يوسف قادريان در 80 كيلوگرم و مهدي علياري در 98 كيلوگرم و يك مدال نقره توسط محمدعلي گرايي در وزن 66 كيلوگرم و دو مدال برنز توسط پيام بويري و بشير باباجان‌زاده در اوزان 75 و 130 كيلوگرم قهرمان شد. همچنين داود عابدين‌زاده در 85 كيلو پنجم شد و محسن حاجي‌پور نيز در 59 كيلوگرم به عنوان نهمي بسنده كرد. بدين‌ترتيب تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با كسب سه مدال طلا، يك نقره و دو برنز و 63 امتياز براي نهمين بار بر سكوي قهرماني قاره كهن ايستاد. آخرين قهرماني ايران در قاره آسيا در سال 2012 به دست آمده بود. فرنگي‌كاران كشورمان در اين‌ رقابت‌ها صاحب 20 پيروزي و شش شكست شدند كه در اين بين مي‌توان گفت رامين طاهري و مهدي علياري با كسب مدال طلا بهترين عملكرد را در بين نمايندگان كشورمان داشتند. البته اگر بخواهيم از نظر رويارويي با حريفان مطرح و از اين منظر به عملكرد فرنگي‌كاران كشورمان بپردازيم مهدي علياري با دارندگان مدال‌هاي طلاي آسيا و نقره بازي‌هاي آسيايي به پيروزي رسيد، اما نسبت به طاهري يك كشتي كمتر گرفت. با توجه به نتايج كسب شده توسط فرنگي‌كاران كشورمان در اين مسابقات بدون شك طاهري ستاره تيم ايران بود كه در تمام مسابقاتي كه روي تشك رفت (به غير از فينال) حريفانش را با اختلاف شكست داد. بعد از طاهري بهترين نتايج مربوط به مهدي علياري بود كه در سه مسابقه‌اي كه مقابل حريفان روي تشك رفت و تنها يك امتياز به حريفان داد و از اين حيث بهترين عملكرد را در بين فرنگي‌كاران كشورمان در مسابقات داشت. با قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا، وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك قهرماني اين تيم را تبريك گفتند.
قهرماني نتيجه همدلي بود
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با ابراز رضايت از عملكرد نفرات جوان تيم ملي، قهرماني كشتي فرنگي ايران در آسيا را نتيجه همدلي كادر فني و ورزشكاران دانست. احد پازاج پس از قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي در آسيا اظهار كرد: «واقعا جوانان تيم ملي انتظارات را برآورده كردند و كشتي‌هاي بسيار خوبي گرفتند. از همه آنها به خاطر عملكرد بسيار خوب‌شان تشكر مي‌كنم. اين قهرماني را به مردم، ورزشكاران، فدراسيون كشتي، كادر فني تيم ملي و خانواده‌هاي ورزشكاران تبريك مي‌گويم. اين جوانان با كشتي‌هاي خوبي كه گرفته‌اند ما را به آينده اميدوار كرده‌اند و نشان دادند مي‌توانند به خوبي پا جاي پاي بزرگان بگذارند و در ميادين مختلف باعث افتخارآفريني باشند. » وي اين قهرماني را حاصل همدلي بسيار خوب ميان ورزشكاران و كادر فني دانست و گفت: اگر اين همدلي نبود، كار بسيار سختي داشتيم. خوشحالم كه با كسب اين قهرماني زحمات كشتي‌گيران و كادر فني به بار نشست و توانستيم ملت ايران را خوشحال كنيم.
 ملاقاسمي: بدانديشان  مي‌گفتند اين تيم نهايتا سوم  شود
عضو شوراي فني كشتي فرنگي با تمجيد از عملكرد نفرات جوان تيم ملي گفت: از حاجي‌پور و باباجان‌زاده به هيچ‌وجه رضايت نداريم. حسين ملاقاسمي درباره قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي در رقابت‌هاي قهرماني آسيا اظهار كرد: «جا دارد اين قهرماني را به مردم، كشتي‌گيران، كادر فني تيم ملي و مسوولان فدراسيون كشتي تبريك بگويم. با وجود اينكه تركيب تيم ملي را نفرات جواني تشكيل مي‌دادند كسب عنوان قهرماني بسيار ارزشمند بود و نشان داد هر چه بيشتر به جوانان ميدان بدهيم نتيجه آن را خواهيم ديد. عضو شوراي فني كشتي فرنگي خاطرنشان كرد: پيش از اينكه تيم ملي راهي اين رقابت‌ها شود برخي بد انديشان دايما مي‌گفتند اين تيم خيلي شاهكار كند به عنوان سومي يا چهارمي آسيا مي‌رسد اما اين قهرماني جواب خوبي براي آنها بود. » وي با ابراز رضايت از جوانان فرنگي‌كار تيم ملي گفت: «واقعا آنها نشان دادند مي‌توانند به خوبي جاي بزرگان را پر كنند. تا كي كشتي فرنگي ما بايد به افرادي مانند سوريان و نوروزي و يكي دو نفر ديگر تكيه داشته باشد. اين نفرات ديگر آخرهاي كشتي‌شان است و رقابت‌هايي مانند قهرماني آسيا ميدان خوبي براي عرض اندام كشتي‌گيران جوان است. » ملاقاسمي درباره عملكرد ضعيف برخي از كشتي‌گيران تيم ملي نيز تصريح كرد: از عملكرد محسن‌حاجي پور و بشيرباباجان‌زاده به هيچ‌وجه رضايت نداريم و از آنها توقع بيشتر از اينها داشتيم. نمي‌دانم حاجي‌پور چرا كارش بگير نگير دارد و گاهي اوقات خوب است و گاهي اوقات نيز خيلي بد كشتي‌ مي‌گيرد. باباجان‌زاده هم بسيار بد كشتي گرفت و توقع ما را برآورده نكرد. عضو شوراي فني كشتي فرنگي با تاكيد بر نقش خادم در كسب اين قهرماني گفت: «حضور رييس فدراسيون كنار فرنگي‌كاران جوان تيم ملي و صحبت‌هاي روحيه‌بخش او نقش بسيار مهمي در كسب اين موفقيت داشت و جا دارد از او تشكر كنم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون