• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4687 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۸ تير

محمد غرضي بار ديگر به ادعاي محسن رفيق‌دوست واكنش نشان داد

رويارويي رسانه‌اي دو سپاهي سابق

جدال رسانه‌اي محمد غرضي و محسن رفيق‌دوست ادامه دارد. ماجراي جدال رسانه‌اي اين دو كه خود از السابقون‌اند نيز به ابتداي انقلاب بازمي‌گردد. محسن رفيق‌دوست، اولين وزير سپاه در ابتداي انقلاب يازدهم تيرماه در مصاحبه‌اي با روزنامه شرق گفته ‌بود: «زماني كه سپهبد قرني ترور شد، آقاي غرضي فرمانده عمليات سپاه بود. به او گفتم كه «بايد از فردا براي همه شخصيت‌ها محافظ بگذاريم»، ايشان توجهي نكرد. وقتي آقاي مطهري را هم شهيد كردند، با غرضي دعوايم شد. ايشان را در شوراي بعدي انتخاب نكرديم. تا اينكه ابوشريف فرمانده عمليات شد. من خودم در پادگان خليج دست به كار شدم. ماشين‌ها را ضدگلوله كردم و به اصرار براي آقاي خامنه‌اي، شهيد بهشتي، آقاي رفسنجاني و شخصيت‌هاي ديگر محافظ گذاشتم.» سپهبد قرني، رييس ستاد ارتش پس از انقلاب بود كه به دست گروهك فرقان در منزل شخصي‌اش ترور شد.  اين ادعاي رفيق‌دوست از سوي غرضي بي‌پاسخ نماند. محمد غرضي در يادداشت پاسخ به رفيق‌دوست نوشت: «جناب رفيق‌دوست گفته‌اند كه من براي بزرگان محافظ نگذاشتم اما در پاسخ بايد بگويم اوايل انقلاب تروري در كار نبود. پس از اينكه ترورها شروع شد، براي بزرگان حفاظت گذاشته شد اما من ديگر در سپاه مسووليتي نداشتم. من هم متاسفم كه 4 امام‌جمعه محترم شهيد شدند؛ در حالي كه محافظ نداشتند اما آقاي رفيق‌دوست پاسخ دهد آيا در زمان وقوع حوادث تروريستي هفتم تير و هشتم شهريور بنده مسوول بودم يا آقاي منصوري مسوول بود؟ وقتي من مسوول سپاه بودم، آقاي رفيق‌دوست در اين ارگان هيچ مسووليتي نداشتند ولي در زمان آقاي منصوري او در سپاه مسوول شد، بر همين اساس من از او مي‌پرسم كه چرا براي حزب جمهوري اسلامي و رييس‌جمهوري محافظ نگذاشتيد؟»
اين مجادله اما همين‌جا به پايان نرسيد و رفيق‌دوست در يادداشتي، شرح ديگري از ماجرا ارايه كرد. او نوشت: «وقتي كه شهيد مطهري شهيد شد، بنده پيشنهاد كردم براي شخصيت‌هاي انقلاب محافظ بگذاريم، آقاي غرضي فرمودند مسوولان را از مردم جدا نكنيد؛ بنده به فرمايشات ايشان توجه نكردم و شخصا براي اكثر مسوولان هم خودرو تهيه كردم و هم محافظ گذاشتم. ايشان فراموش كرده‌اند كه اكثر ائمه جمعه با محافظان‌شان شهيد شدند، آيت‌الله مفتح با محافظان‌شان شهيد شد و چند ترور كه توسط نفوذي‌ها انجام شد، مثل حزب جمهوري و نخست‌وزيري را در عدم داشتن محافظ مي‌دانند.» در آخر هم با كنايه به سن و سال محمد غرضي تاكيد كرد كه «ايشان به لطف خدا آنقدر مسن نشده كه حافظه تاريخي‌اش را از دست بدهد و دعا مي‌كنم اين حافظه ان‌شاءالله بيدار شود.»
روز گذشته اما غرضي پاسخ رفيق‌دوست را داده و اين نوبت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاين تاكيد كرده كه زمان شهادت سپهبد قرني، منصوري فرمانده سپاه بوده و همان زمان رفيق‌دوست در اين نهاد مسووليت داشته است. او در پايان مصاحبه تاكيد كرده «براي اينكه اين بحث براي افكار عمومي روشن شود، بهتر است به آقاي رفيق‌دوست بگوييد و اين سوال را بپرسيد كه دوران رفيق‌دوست ۴ نفر در محراب به شهادت رسيدند؛ چرا براي آن ۴ شهيد بزرگوار محافظ نگذاشتيد و از جان‌شان نگهداري نكرديد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون