• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4691 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير

وحدت و وفاق؛ گره‌گشاي مشكلات

جعفرزاده ايمن‌آبادي

همزمان با حضور وزير امور خارجه در صحن علني مجلس و حتي پيش از آن، وقتي وزراي ارتباطات يا فرهنگ و ديگر دولتمردان در صحن پارلمان حاضر شده و نمايندگان مجلس يازدهم به آنها تاختند، هشدار داديم كه اين رويه صحيح نيست، چراكه در شرايط فعلي، كشور به جز وحدت و وفاق و دوستي هيچ نيازي ندارد اما متاسفانه ديديم برخي همچنان در فضاي انتخابات به‌سر مي‌برند و در قول و فعلي كه دارند، مغاير اين اصول اساسي رفتار مي‌كنند. خوشبختانه اما روز گذشته رهبري در سخناني تذكرهايي بجا دادند و شخصا از وجود پربركت رهبري كه براي چنين روزهايي است، لذت بردم. هرچه هست، اميدوارم اين توصيه‌هاي حكيمانه به‌طور تام و تمام آويزه گوش مجلس‌نشينان قرار گيرد.
باتوجه به تعريف و تمجيدي كه رهبري حتي در همين سخنان ديروز هم از مجلس يازدهم داشتند، اميدوارم نمايندگان با دقت بيشتر عمل كنند و از تنش‌هايي كه موجبات خوشحالي دشمنان را فراهم مي‌آورد، پرهيز كنند. فراموش نكنيم كه وقتي وزير خارجه مورد هجمه و حتي تمسخر و توهين قرار مي‌گيرد، هيچ‌كس مگر دشمنان خارجي خوشحال نمي‌شوند. حال آنكه مردم هرگز از قواي سه‌گانه مجادله و درگيري نمي‌خواهند. مردم واقعا مي‌خواهند وفاق و دوستي و همدلي حاكم باشد اما متاسفانه كمتر شاهد اين وضع بوديم و بعضا ديديم كه نمايندگان تازه‌وارد در مجلس يازدهم، شمشير را عليه دولت از رو بستند. با اين همه اما اميدوارم توصيه‌هاي رهبري فتح بابي باشد كه از اين پس كمتر شاهد اين مشكلات باشيم و به ياد بياوريم كه دوران جنگ تحميلي نيز دشمنان همواره سعي مي‌كردند ميان فرماندهان ما اختلاف بيندازند و امروز نيز وقتي مي‌دانيم كه مردم اين‌چنين تحت فشارند، وظيفه‌اي دوچندان بر گرده مسوولان است كه مغلوب اين فشارها نشده و همدلي خود را حفظ كنند تا مگر از اين طريق بتوانند باري از سر راه مردم بردارند.
امروز شاهديم كه ترامپ تمام تلاش خود را براي زمين‌گير كردن جمهوري اسلامي به كار بسته اما هرگز موفق نشده كه هدف خود را محقق كند و با اين حساب لازم است چندصباحي ديگر تحمل كنيم تا احيانا پس از انتخابات امريكا، شرايط تغيير كند، چراكه امروز حتي رقباي دموكرات و بعضا رفقاي جمهوري‌خواه ترامپ نيز به اين نتيجه رسيده‌اند كه علي‌رغم فشار حداكثري ايالات‌متحده، ايران هرگز از مسير خود بازنايستاده و اين مهم اگر چندصباحي ديگر ادامه يابد، درس مهم براي آيندگان در كاخ‌سفيد نيز خواهد بود. فراموش نكنيم وقتي بحران عالم‌گير كرونا بسياري از كشورها و دولت‌ها، حتي برخي از مهم‌ترين و قدرتمندترين كشورهاي توسعه‌يافته جهان را با مشكلات اساسي مواجه كرد، ترامپ و بسياري ديگر از مخالفان ايران از پايان كار جمهوري اسلامي گفتند اما دولت حتي اين شرايط پيچيده را نيز به‌خوبي مديريت كرد و امرو ز وقت آن است با همكاري و همدلي و تعامل ميان قواي سه‌گانه، به‌ويژه مجلس شوراي اسلامي و دولت نسبت به حل مشكلات مردم گام برداريم، چراكه كساني كه بيش از همه در اثر اين فشارها آسيب مي‌بينند، ملت هستند  و مسوولان نيز وظيفه دارند به‌جاي تنش و اختلاف با يكديگر، نسبت به حل اين مشكلات گام بردارند  و مانع از افزايش فشارها به مردم شوند. 
رييس فراكسيون
مستقلين ولايي مجلس دهم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون