• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4691 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير

خبر

حمايت دولت از صادر‌كنندگان فعال و متعهد

رييس‌جمهوري با تاكيد بر اهميت و نقش كليدي توليدكنندگان و بازرگانان بخش خصوصي در اقتصاد كشور و جايگاه ممتاز آنان در شرايط تحريم گفت: «سياست دولت تقويت و پشتيباني از شركت‌هايي است كه در صف اول مقابله با تحريم قرار دارند و براي تامين كالاهاي ضروري و موردنياز جامعه و مواد اوليه توليد تلاش مي‌كنند.» به گزارش ايسنا، حسن روحاني در جلسه ديروز ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، با اشاره به نوسانات ارزي ناشي از تحريم‌ها و محدوديت‌هاي ناشي از شيوع ويروس كرونا وزارت صمت را مسوول ايجاد انضباط در بخش صادرات و واردات كالا در كشور دانست و گفت كه در اين مسير با همكاري بانك مركزي سياست‌هاي تعادل ارزي كشور را با بيشترين دقت و شفافيت اجرا مي‌كند. رييس‌جمهوري سياست كلي دولت را حمايت از بخش خصوصي و مشاركت فعال بازرگانان و توليدكنندگان برشمرد و تاكيد كرد: «با توجه به گزارش‌ها و ارزيابي مثبت وزارت صمت و بانك مركزي از همكاري و فعاليت‌هاي سازنده بازرگانان دلسوز و متعهد و داراي كارنامه روشن اقتصادي، مقررات و ضوابط بايد در مسير حمايت و تشويق صادركنندگان و واردكنندگان باشد و به آن دسته از كساني كه رفتار قانونمند داشته و به تعهد خود در چارچوب قانون عمل كرده‌اند، تسهيلات تشويقي ارايه بدهند.»

ارتش محبوب دل مردم است

رييس بنياد مستضعفان گفت: «ارتش جمهور اسلامي امروز محبوب دل مردم است و دليل اين محبوبيت خدامحوري ارتش است.» به گزارش ايلنا، پرويز فتاح ديروز در جشنواره مالك اشتر هوانيروز ادامه داد: «ما در مسير بدون راهنما راه را گم مي‌كنيم. آنهايي كه از انقلاب و ولايت دور مي‌شوند در دامن دشمن مي‌افتند و ما بايد حواس‌مان باشد كه از ولايت فاصله نگيريم.» به‌گفته او، امروز استكبار شمشير را از رو بسته و هر روز ما را تهديد مي‌كند و فكر مي‌كند كه پيروز مي‌شود ولي وعده خدا اين است كه اگر ما صابر و مومن باشيم در سخت‌ترين شرايط خدا به داد ما مي‌رسد و پيروزي در دل سختي است.

تكذيب مجدد رايزني نامزدهاي رياست‌جمهوري با شوراي نگهبان

يك هفته پيش بود كه مرتضي طلايي از رايزني احمدي‌نژاد با شوراي نگهبان براي حضور در انتخابات 1400 خبر داد. همزمان پايگاه عربي‌پست نيز به نقل از يكي از نزديكان احمدي‌نژاد نوشت كه «در هفته‌هاي اخير، دوستان احمدي‌نژاد شروع به مذاكره با شوراي نگهبان كرده‌اند تا موافقت آن با پذيرش صلاحيت احمدي‌نژاد در انتخابات آينده را تضمين كنند.» همچنين گفته شد كه در اين باره با آيت‌الله احمد جنتي ديداري صورت گرفته كه او خواستار زمان كافي براي فكر بيشتر شده است. سخنگوي شوراي نگهبان اما در واكنش به اين موضوع روز شنبه اعلام كرد كه نسبت به صلاحيت افراد همان‌طور كه در مجلس براي هر دوره اظهارنظر مي‌كنيم، براي انتخابات رياست‌جمهوري هم در زمان خودش اظهارنظر مي‌كنيم و بايد موضوع بررسي شود و امكان بررسي هم وجود دارد و نظر شورا در زمان خودش اعلام مي‌شود. كدخدايي تاكيد كرد كه پيشاپيش درباره كانديداتوري افراد اعلام‌نظر نمي‌كنيم و بايد پرونده هر فرد در زمان بررسي صلاحيت همان انتخابات بررسي شود. در ادامه حواشي مربوط به تلاش‌هاي تيم احمدي‌نژاد براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري 1400، سيامك ره‌پيك، عضو حقوقدان و رييس پژوهشكده شوراي نگهبان اين موضوع را از اساس تكذيب كرد. او در گفت‌وگو با ايرنا، در پاسخ به اين پرسش كه «طي هفته‌هاي اخير اخباري منتشر شد مبني بر اينكه برخي نامزدهاي رياست‌جمهوري سال ۱۴۰۰ با اعضاي شوراي نگهبان ديدار داشته‌اند» گفت: «چنين چيزي نبوده است؛ مگر اينكه كسي توي ذهنش مي‌خواهد نامزد شود آمده ديدار كرده بعد رفته گفته من ديدار داشتم.»

ظريف شايعه فروش جزيره كيش

به چيني‌ها را رد كرد

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از بررسي موضوع توافق همكاري ۲۵ ساله ايران با چين با حضور وزير خارجه در جلسه اين كميسيون خبر داد و گفت كه در اين جلسه وزير خارجه شايعاتي همچون فروش جزيره كيش و نفت ارزان قيمت در سند همكاري ۲۵ ساله را رد كرد و آن را ناشي از غرض‌ورزي دشمنان توسعه روابط بين دو كشور دانست. به گزارش ايسنا، ابوالفضل عمويي در توضيح جلسه ديروز كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: «اين جلسه با حضور وزير خارجه و معاونانش براي ارايه آخرين اخبار و تحليل‌ها درباره قطعنامه شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و توافق جامع همكاري جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين تشكيل شد. آقاي ظريف در اين جلسه با اشاره به روند تدوين پيش‌نويس توافق همكاري ۲۵ ساله با چين گفت كه روابط جمهوري اسلامي ايران با چين روابطي راهبردي بر‌اساس منافع مشترك و احترام متقابل است.»

شهرام صادر، دبير‌كل حزب وحدت و همكاري ملي شد

شوراي مركزي حزب وحدت و همكاري ملي ايران اسلامي با اكثريت آرا دبيركل جديد اين تشكل اصلاح‌طلب را انتخاب كرد. در نشست عصر پنجشنبه جلسه شوراي مركزي حزب وحدت و همكاري ملي ايران اسلامي، شهرام صادر به عنوان دبيركل اين تشكل اصلاح‌طلب و جانشين شادروان محمدرضا راه‌چمني انتخاب شد. به گزارش ايرنا، در ابتداي اين جلسه درباره فعاليت‌هاي حال و آينده حزب تبادل‌نظر و سپس درمورد انتخاب دبيركل جديد راي‌گيري مخفي به عمل آمد. باتوجه به راي مأخوذه از سوي اعضاي شوراي مركزي، شهرام صادر كه از اعضاي شوراي مركزي و هيات موسس اين حزب است
به عنوان دبيركل انتخاب شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون