• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3243 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

شهردار تهران در پاسخ به «اعتماد» در مورد زندان اوين گفت:

توافق با قوه قضاييه هنوز مكتوب نيست

 حميد‌رضا خالدي/  ديروز شهردار تهران نيز دوشادوش وزير بهداشت درجمع خبرنگاران حاضر شد تا پاسخگوي پرسش‌هاي آنها باشد. وي در همين باره به سوالات «اعتماد» درمورد تبديل زندان اوين به بوستان و نقش مديريت شهري درتامين سلامت جامعه پاسخ داد كه
در زير مي‌خوانيد:

  آقاي دكتر، شما روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفته بوديد كه شهرداري با قوه قضاييه در مورد واگذاري زندان اوين براي تبديل به بوستان توافق كرده است، اما پيگيري‌هاي ما از قوه قضاييه و حتي معاونان شما در شهرداري حكايت از آن دارد كه هيچ‌كس خبري از اين توافق ندارد. واقعا توافقي انجام گرفته يا نه؟
بله. حدود هشت ماه قبل، در ديداري كه با آيت‌الله لاريجاني داشتيم، اين موضوع را مطرح كردم. ايشان فرمودند كه موضوع را بررسي مي‌كنند. حدود دو هفته قبل از پايان سال 93، دوباره جلسه‌اي با رييس قوه قضاييه داشتيم كه اين‌بار خود آيت‌الله لاريجاني به من گفتند كه من آن موضوع را بررسي كردم و با كليت آن موافقم.
   يعني اين يك توافق شفاهي بوده و هست؟
بله. هنوز مكتوب نشده است.
   براي اين منظور تاكنون اقدامي هم انجام شده است؟
بله. 10 روز قبل من به اداره املاك شهرداري اعلام كردم كه طرح تبديل زندان اوين به بوستان را برآورد قيمت كنند. اما هنوز گزارش آن را نداده‌اند.
  گفته مي‌شود دليل اينكه اين طرح سال‌ها مسكوت مانده اين است كه شهرداري نتوانسته خواست‌هاي قوه قضاييه را برآورده كند. خواست‌هاي آنها چيست؟
آنها از ما محلي را خواسته بودند كه به عنوان زندان جديد از آن استفاده كنند. مسلما بعد از توافق نهايي و برآورد هزينه ما اين‌كار را انجام خواهيم داد.
  شما در صحبت‌هاي روز دوشنبه خود گفته بوديد كه شهرداري بخشي از هزينه‌هاي احداث بوستان را مي‌پردازد. يعني قوه قضاييه قرار است هزينه‌هاي بوستان را بپردازد؟
نه. احداث بوستان و هزينه‌هاي آن با ما است. ما زندان را مي‌خريم و تبديل به بوستان مي‌كنيم. البته با يك طرح مشخص و كارشناسي.
  امروز وزير بهداشت ميهمان مديريت شهري بود و شما هم در مورد وظايف مديريت شهري در مشاركت براي تامين سلامت و بهداشت شهري صحبت كرديد. آيا اصولا ورود در مساله بهداشت هم جزيي از وظايف شهرداري است؟
بله. براساس وظايف 23‌گانه شهرداري مشاركت در تامين و بهبود وضعيت بهداشت شهروندان نيز يكي از وظايف ما در شهرداري است. احداث 374 خانه بهداشت در تمام محلات تهران، درهمين راستا صورت گرفته است.  
  و براي اين امر بودجه‌اي هم در رديف‌هاي بودجه شهرداري ديده شده است؟ اين بودجه چقدر است؟
بله. بودجه‌اي درنظر گرفته شده ولي رقم آن را به خاطر ندارم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون