• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4698 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۱ تير

خبر

پاسخ آيت‌الله وحيد خراساني درباره برگزاري مراسم محرم

دفتر آيت‌الله وحيد خراساني ‌درخصوص اقامه عزا در ماه محرم پاسخ داد. به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه وظيفه ما در ايام محرم‌الحرام نسبت به اقامه عزاي حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام و ساير مناسبات اهل بيت عليهم‌السلام با وجود ويروس كرونا چيست، گفت:«شعائر اهل‌بيت عليهم‌السلام و خصوصا اقامه‌ عزاي حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام نبايد تعطيل شود وليكن با رعايت جهات بهداشتي و آنچه متخصصان امر توصيه مي‌كنند.»

تاكيد روحاني بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات

رييس‌جمهوري روز دوشنبه در جلسه رفع موانع و تسهيل صادرات و فراهم شدن زمينه براي افزايش صادرات كالاهاي ايراني به كشورهاي همسايه و هدف را مورد تاكيد قرار داد و ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد كشور را خاطرنشان كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، حسن روحاني گفت:«طي ماه‌هاي گذشته به ‌دليل شيوع كرونا مبادلات مرزي و صادرات و واردات با كشورهاي همسايه با مشكل مواجه بود كه خوشبختانه با رفع تدريجي مشكل كرونا و بازگشايي مرزها با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، مبادلات مرزي با همسايگان ازسر گرفته شده كه بايد از اين فرصت استفاده كنيم.» رييس‌جمهوري در ادامه بار ديگر حمايت دولت از صادركنندگان را به عنوان كساني كه در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادي دشمن قرار دارند مورد تاكيد قرار داد و گفت:«رونق صادرات از اولويت‌هاي اصلي دولت است و با تمام توان از صادركنندگان حمايت مي‌كنيم.» روحاني تقويت صادرات غيرنفتي براي تامين ارز موردنياز كشور را از سياست‌هاي اصلي در عرصه اقتصاد عنوان كرد و افزود:«در اين راه كشورهاي همسايه در اولويت اول روابط اقتصادي قرار دارند و سياست دولت توسعه بيش از پيش روابط به‌ ويژه مراودات اقتصادي و تجاري با همسايگان است و صادرات خدمات فني و مهندسي و ايجاد شهرك‌هاي صنعتي مشترك موجب گسترش روابط با همسايگان خواهد شد.»

مردم از فرآيند انتخابات نااميد شده‌اند

احمد حكيمي‌پور، فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: «جريان اصلاحات هنوز بحثي درباره چگونگي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ نداشته است.

به همين دليل بايد منتظر بود تا تصميم‌گيران اصلاح‌طلبي كنش انتخاباتي را شروع كنند؛ اما اين تحليل صحيحي نيست كه گروهي ميزان مشاركت پايين دوم اسفند را به ضعف اصلاح‌طلبان ربط مي‌دهند.» به گزارش اعتمادآنلاين، عضو سابق شوراي عالي اصلاحات ادامه داد:«در واقع مردم در چند سال اخير مشكلات زيادي داشتند و مسائلي ديدند كه به اين تشخيص رسيدند كه راي‌شان اثري ندارد و با صندوق راي قهر كردند. مردم سال گذشته نشان دادند از انتخابات و فرآيند نااميد شده‌‌اند. به نظر من اگر به اصلاح‌طلبان فرصت داده مي‌شد در همين انتخابات كم‌فروغ دست‌كم بالاي ۱۰۰ نماينده را به مجلس مي‌فرستادند.» او همچنين افزود:«متاسفانه حاكميت به اصلاح‌طلبان اجازه فعاليت نمي‌دهد و وقتي آنها نمي‌توانند كانديدا معرفي كنند، سبد راي كشور و انقلاب شاهد راي‌هاي حداقلي مي‌شود. چنين حالتي حتما هزينه‌هاي سهمگيني را به منافع انقلاب و نظام تحميل خواهد كرد.»

نگفته‌ام نان و ماست مي‌خورم

عضو هيات‌رييسه مجلس گفت: در مجلس برخي گروه‌ها به دنبال سوال و استيضاح از رييس‌جمهوري بودند اما ما به عنوان هيات‌رييسه به دنبال اين قضيه نيستيم. به گزارش خبرگزاري فارس، نايب‌رييس دوم مجلس با بيان اينكه من هيچ جا نگفته‌ام كه نان و ماست مي‌خورم و قطعا در منزلم بهتر از اين نعمات خداوند را ميل مي‌كنم ولي برخي‌ها به دنبال حاشيه‌سازي هستند، گفت:«اين در حالي است كه حتي يك نماينده هم در مجلس از من سوال نكرد كه شما نان و ماست مي‌خوريد؟ با آنكه من هر روز در مجلس حاضر بوده و حتي اكثر روزهاي تعطيل هم به آنجا مي‌روم لذا اين حرف و شايعه‌اي كه براي من ايجاد شده بود نه بين نمايندگان مجلس جايگاهي پيدا كرد و نه براي مردم سوال ايجاد شده بود؛ هر چند كه در كشورمان برخي مردم وجود دارند كه حتي نان و ماست هم براي خوردن پيدا نمي‌كنند كه حق آنان اينگونه نيست.»

اموال عمومي در جريان اعتراضات بهبهان خسارت نديد

غلامرضا شريعتي، استاندار خوزستان درباره اعتراضات در بهبهان گفت:«به دنبال فراخواني كه معاندين داشتند و مرتب در كانال‌هاي تلگرامي ‌دعوت مي‌كردند در بهبهان حدود ۶۰ تا ۸۰ نفر جمع شدند و شعارهايي دادند كه برخي از آنها ساختارشكنانه و برخي ديگر انتقادي بود. با تمهيداتي كه از قبل در استان مشخص و پيش‌بيني شده بود در ساير نقاط استان مشكلي نداشتيم و فقط در بهبهان اين مشكل پيش آمد. در همين راستا شوراي تامين از قبل تمهيداتي را چيده بود و شكرخدا توانستند بدون كمترين خسارتي امور را كنترل كنند و هيچ مشكل خاصي پيش نيامد...» به گزارش خبرفوري، او ادامه داد:«نه به اموال عمومي‌ و نه به اموال خصوصي مانند مغازه‌ها خسارتي وارد نشد. نيروهاي انتظامي ‌خويشتن‌داري كردند و توانستند اقناع‌سازي كنند و باوجود فشارهايي كه به نيروي انتظامي ‌وارد مي‌شد، توانستند چند ساعت تحمل و بردباري كنند چراكه ممكن بود نيروي انتظامي ‌برخوردهاي سخت‌تري داشته باشد اما تاكيد و توصيه شده بود و مرتب و

به صورت آنلاين در تماس بوديم كه حتي‌المقدور برخوردهاي خشن صورت نگيرد و تلاش شود، مساله به صورت نرم‌افزاري حل شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون