• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4698 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۱ تير

از تعطيلي امروز سينماهاي كشور تا لباس ۳۷۰ هزار دلاري «اديسه فضايي»

بازيگر سريال‌هاي كمدي درگذشت

گروه هنر و ادبيات

 

 

 

احمد پورمخبر درگذشت

احمد پورمخبر بازيگر سينما و تلويزيون صبح روز دوشنبه ۳۰ تيرماه بر اثر سكته مغزي درگذشت. محمد پورمخبر فرزند اين بازيگر در گفت‌وگو با مهر اين خبر را تاييد كرد. وي در اين باره توضيح داد: پدرم از يك ماه پيش در بيمارستان فيروزگر تهران بستري بود كه صبح امروز بر اثر سكته مغزي درگذشت. پورمخبر متولد ۱۳۱۹ است كه با سريال «متهم گريخت» به كارگرداني رضا عطاران به شهرت رسيد. «بزنگاه»، «ترش و شيرين»، «راه در رو»، «همسايه‌ها» و… از جمله آثاري بود كه وي در آنها به ايفاي نقش پرداخته بود.

سينماها امروز در سراسر كشور تعطيل هستند

سينماهاي سراسر كشور به مناسبت شهادت امام محمد تقي (ع) امروز سه‌شنبه - سي و يكم تيرماه- تا ساعت 18 تعطيل است.

جشنواره فيلم رُم با «توتي» و «موريكونه»

پانزدهمين جشنواره فيلم رُم امسال با اداي احترام به «انيو موريكونه» و نمايش مستند زندگي «فرانچسكو توتي» فوتباليست معروف ايتاليايي برگزار مي‌شود. به گزارش ايسناو به نقل از اسكرين، «آنتونيو موندو» دبير جشنواره فيلم رم اعلام كرد: اين رويداد سينمايي امسال ميزبان بخشي از فيلم‌هاي جشنواره كن ۲۰۲۰ خواهد بود و «تيري فرمو» دبير جشنواره كن نيز شخصا در جشنواره حضور خواهد يافت. پانزدهمين جشنواره فيلم رم قرار است از تاريخ ۱۵ تا ۲۵ اكتبر (۲۴ مهر تا ۴ آبان) برگزار شود اما مشخص نيست آيا سينماگران امريكايي با توجه به شيوع گسترده ويروس كرونا در كشورشان پس از سفر به ايتاليا بايد دو هفته در قرنطينه بمانند و در اين صورت موفق به حضور در جشنواره مي‌شوند يا خير.

لباس ۳۷۰ هزار دلاري «اديسه فضايي»

مجموعه‌اي از ۹۰۰ يادگار از فيلم‌هاي مطرح هاليوود و سريال‌هاي تلويزيوني در يك حراجي در امريكا به فروش گذاشته شد. از مهم‌ترين آثار حراجي جولين كه طي دو روز و به صورت آنلاين برگزار مي‌شود مي‌توان به لباس فضايي فيلم معروف «۲۰۰۱: اديسه فضايي» ساخته «استنلي كوبريك» اشاره كرد كه در نهايت به قيمت ۳۷۰ هزار دلار به فروش رفت. اين لباس در «اديسه فضايي» بر تن «كر دولا» بازيگر نفش دكتر «ديويد باومن» در اين فيلم بوده است. در اين حراجي يادگارهاي تاريخي از ماموريت‌هاي سفينه آپولو ۱۱ به سياره ماه از جمله يك اهرم كنترل استفاده شده توسط «نيل آرمسترانگ» نيز وجود دارد كه به قيمت ۳۷۰ هزار دلار چوب حراح خورد. لباسي كه «كريستوفر ريو» در دو قسمت نخست از مجموعه فيلم‌هاي «سوپرمن» بر تن كرده بود نيز در اين حراجي به قيمت ۱۱۰ هزار دلار به فروش رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون