• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3243 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

برد دربي مي‌تواند به روحيه پرسپوليس براي بازي با الهلال كمك كند

كريمي: 37 ساله‌ام، چرا بايد به فوتبال برگردم؟

كاپيتان سابق پر‌سپوليس شايعه بازگشت خود به فوتبال را تكذيب و اعلام كرد كه هيچ تصميمي در اين مورد تاكنون اتخاذ نكرده است. علي كريمي چندي پيش پستي در صفحه اينستاگرام خود منتشر كرد كه باعث شد شايعه بازگشت او به فوتبال بر سر زبان‌ها بيفتد. او درباره اين خبر مي‌گويد: «من نوشته‌ام كه سورپرايز دارم؟ من ننوشته‌ام اما به هر حال هر پستي كه من در اينستاگرام مي‌گذارم، هر كس براي خود برداشتي دارد. زماني كه بازي مي‌كردم سورپرايزي نداشتم، چه برسد كه حالا براي خودم لِك و لِك مي‌كنم. اصلا جور در نمي‌آيد كه بخواهم به فوتبال برگردم و چنين تصميمي بگيرم. يك وقت يك بازيكن 27 ساله تصميم به خداحافظي مي‌گيرد و بعد از يك سال پشيمان مي‌شود، اما وقتي يك بازيكن 37 ساله از فو‌تبا‌ل مي‌رود بعد از يك سال چگونه مي‌تواند به فو‌تبا‌ل برگردد؟ اين اصلا منطقي نيست.»
كريمي اما درباره ابراز علاقه هوادارانش براي بازگشتش به پرسپوليس به عنوان بازيكن تاكيد كرد: «مردم هميشه به من لطف داشته و دارند و من تنها شرمنده آنها هستم و قطعا نمي‌توانم لطف آنها را هيچ‌وقت جبران كنم. بعضي اتفاق‌ها مي‌افتد كه دست ما نيست و پايان فو‌تبا‌ل هم از جمله همين موضوعات است. به‌ هر‌ حال يك روز دوران فو‌تبا‌ل يك بازيكن تمام مي‌شود و اين يك واقعيت است.»
كريمي در بخش بعدي صحبت‌هايش به دربي هشتادم پايتخت اشاره كرد و گفت: «درست است كه اين بازي از نظر نتيجه‌ تاثيري براي هيچ يك از دو تيم در جدول ندارد، اما رويارويي پر‌سپوليس و استقلال هميشه يك بازي ويژه‌ است. اگر يادتان باشد سه سال پيش پر‌سپوليس و استقلال در جام ولايت هم به مصاف هم رفتند؛ ديداري كه هيچ‌وقت در تاريخ داربي‌هاي دو تيم ثبت نشد اما آن بازي هم مهم بود، چرا كه يك طرفش پر‌سپوليس بود و طرف ديگرش استقلال. به‌ هر‌ حال رويارويي‌هاي دو تيم هميشه براي باشگاه، كادرفني، بازيكنان و هو‌اد‌ا‌ران دو تيم مهم بوده است. اهميت خاص خودش را دارد. هميشه ديدارهاي استقلال و پر‌سپوليس را به لحاظ حساسيت با ال كلاسيكو و داربي‌ ايتاليا مقايسه مي‌كنند. جدا از اينكه تفاوت‌هاي فني اين بازي‌ها در چيست اما به‌ هر‌ حال داربي تهران حساسيت‌هاي خاص خودش را دارد. اميدوارم بازيكنان دو تيم هم بتوانند با نمايش‌شان هو‌اد‌ا‌راني كه سختي‌هاي زيادي را متحمل مي‌شوند را خوشحال كنند. اين بازي آخرين ديدار دو تيم در ليگ برتر است و همان‌طور كه گفتم نتيجه‌اش تاثيري در سرنوشت دو تيم ندارد. به همين خاطر اميدوارم بازيكنان دو تيم كيفيت‌شان را نشان دهند» كريمي در پاسخ به اين سوال كه دوست دارد پرسپوليس برنده اين بازي باشد هم گفت: «طبيعي است كه دوست دارم پر‌سپوليس برنده اين بازي باشد. نمي‌توانيد هو‌اد‌ا‌ري را از دو تيم پيدا كنيد كه از پيروزي حريف‌شان خوشحال شوند. جدا از اهميت پيروزي در داربي فكر مي‌كنم يك برد روحيه‌بخش در داربي بتواند كمك بسيار بزرگي به پر‌سپوليس در بازي با الهلال باشد. بازي با الهلال مهم‌تر‌ين بازي فصل پر‌سپوليس است. اگر با روحيه به دست آمده از پيروزي در داربي به مصاف الهلال برويم مي‌توانيم در تهران نتيجه‌ خوبي كسب كنيم. پر‌سپوليس اگر مي‌خواهد كاري انجام بدهد در همين بازي رفت بايد انجام دهد، چرا كه در بازي برگشت بايد منتظر هر گونه خراب‌كاري عربستاني‌ها باشيم.»
كريمي در پايان اما در واكنش به انتقادات اخير از عملكرد برانكو ايوانكوويچ تاكيد كرد: «متاسفانه اين رفتارها اتفاقات جديدي نيست. تا يك مربي مي‌آيد انتظار داريم در چند ماه همه مشكلات را برطرف كند. درست است كه برانكو سابقه خوبي در فو‌تبا‌ل ايران دارد و آخرين مقام ايران در جام ملت‌هاي آسيا با او كسب شده و آسان‌ترين صعود به جا‌م جها‌ني را با برانكو داشته‌ايم اما بعد از 9 سال دوري، نسل فو‌تبا‌ل ايران تغيير پيدا كرده و برانكو نياز دارد كه بازيكنان را بشناسد. بايد به او زمان داد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون