• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3243 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

خبر كوتاه

خريدار همچنان پاي كار پرسپوليس

پس از اينكه مزايده سوم براي واگذاري تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي با ناكامي به پايان رسيد مقرر شد تا در مزايده چهارم تكليف اين دو تيم روشن شود. بر همين اساس و پس از اينكه دو شركت بهنام پيشرو كيش و استيل‌آذين نتوانستند در مزايده سوم موفق به خريد پرسپوليس شوند به نظر مي‌رسد كه حضور اين دو شركت از حالا براي حضور مزايده چهارم نيز قطعي باشد چرا كه آنها حاضر به برداشت سپرده خود نشده و به اين ترتيب قصد دارند تا به طور حتم در مزايده چهارم شركت كنند. در مورد شركت بهنام پيشرو گفتني است اين شركت نتوانسته بود سپرده خود را تا قبل از آغاز روز مزايده سوم واريز كند و اهليت استيل آذين نيز ثابت نشده بود تا به اين ترتيب اين دو شركت از خريد پرسپوليس محروم شوند. حال شنيده مي‌شود پس از مشكلي كه براي استيل‌آذين پيش آمده، مسوولان شركت خصوصي‌سازي با مسوولان اين شركت صحبت‌هاي لازم را انجام دادند و شرايط بازگشت به مزايده چهارم را به آنها اعلام كردند. در همين راستا قرار شد تا استيل‌آذيني‌ها براي حضور در مرحله چهارم مزايده يا بدهي بانكي خود را تسويه كنند يا تركيب سهامداران‌شان را اصلاح كرده تا مجوز حضور در مزايده را دريافت كنند.

 

اقدام ويژه فيفا براي مبارزه با نژادپرستي

فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) براي نظارت بر حوادث نژادپرستي در برخي ديدارهاي مقدماتي جام جهاني 2018 و جام كنفدراسيون‌هاي 2017 در روسيه از ناظران استفاده مي‌كند. ناظران فيفا براي نظارت بر نژادپرستي در ديدارهاي مقدماتي جام جهاني مستقر مي‌شوند. اين اقدام تازه‌ترين گام فيفا در دو سال گذشته براي تحكيم مبارزه با نژادپرستي در فوتبال است. يحيي توره گفت از اينكه فيفا با اين مساله با جديت برخورد مي‌كند و اقدامات واقعي براي جلوگيري از رفتارهايي كه برخلاف روح ورزش ما است، به اجرا مي‌گذارد، بسيار خشنودم. توره كه خود قرباني شعارهاي نژادپرستانه در زمين فوتبال بوده است، سال گذشته هشدار داد درصورتي كه نژادپرستي در مسابقات كاهش نيابد، بازيكنان سياهپوست امكان دارد جام جهاني را تحريم كنند. شبكه مبارزه با نژادپرستي با انجام ارزيابي‌هايي، درمورد اينكه چه مسابقاتي نيازمند نظارت است، تصميم مي‌گيرد. مدير اجرايي شبكه مبارزه با نژادپرستي در اروپا گفت: احتمال مشاهده موارد نژاد پرستي در ديدارهاي انگليس، فرانسه يا آلمان وجود دارد.

 

كي‌روش به تركيه رفت

سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران بالاخره بعد از حل شدن مشكل ممنوع‌الخروجي‌اش بعد از دو ماه توانست ايران را ترك كند و براي انجام هماهنگي‌هاي لازم قبل از اردوي تيم ملي در تركيه، به اين كشور رفت. قرار است تيم ملي از تاريخ 12 خردادماه سال جاري به مدت يك هفته اردويي را در تركيه براي آماده‌سازي پيش از شروع رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2018 روسيه برگزار كند. تيم ملي فوتبال ايران به احتمال فراوان در اين اردوي يك هفته‌اي يك ديدار را مقابل يكي از تيم‌هاي ملي برگزار خواهد كرد هرچند هنوز اين ديدار قطعي نشده است اما تيم ملي فوتبال ايران از سوي كنيا پيشنهادي را براي انجام بازي دوستانه دريافت كرده است. پس از اردوي تركيه، تيم ملي به ازبكستان خواهد رفت و به مدت حدود چهار روز در اين كشور به سر خواهد برد تا در تاشكند به مصاف تيم ملي فوتبال ازبكستان برود. به گفته كفاشيان، ديدار تيم‌هاي ايران و ازبكستان 21 خرداد در تاشكند برگزار مي‌شود. تيم ملي فوتبال ايران پس از ديدار مقابل ازبكستان به تركمنستان مي‌رود تا نخستين ديدار خود را در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي انتخابي جام جهاني 2018 روسيه برگزار كند.

 

تكذيب خبر اعتصاب پزشكان تيم‌هاي ملي فوتبال

پرهام خانلري سرپرست كميته پزشكي فدراسيون با تكذيب خبر يكي از رسانه‌ها مبني بر اعتصاب پزشكان تيم‌هاي پايه به دليل عدم دريافت به موقع حق الزحمه خود گفت: «دو شنبه شب گذشته شاهد انتشار خبري با مضمون اعتصاب پزشكان به دليل عدم دريافت مطالبات‌شان بوديم كه باعث شد پزشكان تيم‌ها با بنده تماس بگيرند و با تعجب زياد نسبت به دليل انتشار چنين خبري پرس‌وجو كنند. به طور كلي فردي كه قسم مي‌خورد مقابل سلامتي انسان‌ها مسوول باشد به هيچ‌وجه به دليل مسائل مالي دست از مسووليت خود بر نمي‌دارد. همكاران من شبانه روز در كمپ تيم‌هاي ملي مشغول به انجام وظيفه خود هستند و انتشار چنين مطلبي باعث ناراحتي آنها شده است، چراكه همه پزشكان تيم‌هاي ملي نسبت به شرايط مالي فدراسيون آگاه هستند و مي‌دانند كه مطالبات‌شان همانند گذشته گاهي به موقع و در مواردي با تاخير پرداخت مي‌شود. به همين دليل با توجه به سابقه همكاري پزشكان تيم‌هاي ملي و اعتمادي كه بين آنها و فدراسيون وجود دارد هيچگاه اعتراضي درباره وضعيت مالي نداشته اند»

 

تيم ملي كشتي فرنگي به امريكا مي‌رود

تيم ملي كشتي فرنگي ايران به دنبال درخواست فدراسيون كشتي امريكا، جهت برگزاري مسابقه و اردوي مشترك تيرماه سال جاري و پس از برگزاري رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي راهي اين كشور خواهد شد. البته احتمال حضور يكي دو تيم خارجي ديگر نيز در تورنمنت امريكا وجود دارد. تيم ملي كشتي فرنگي با تركيب حميد سوريان، محسن حاجي‌پور، محمد نوربخش، محمدعلي گرايي، رامين طاهري، افشين بيابانگرد، پيام بويري، حبيب‌الله اخلاقي، مهدي علياري و بشير باباجان‌زاده راهي امريكا خواهد شد و نماينده‌اي در وزن 80 كيلوگرم به همراه اين تيم به امريكا نخواهد رفت. در اين ميان شش نفر از اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي شامل حاجي‌پور، گرايي، طاهري، بويري، علياري و باباجان‌زاده كه در رقابت‌هاي قهرماني آسيا روي تشك رفته بودند بعد از پايان اين رقابت‌ها در قطر، راهي دوبي شدند تا براي دريافت ويزا جهت حضور در تورنمنت امريكا كه قرار است تير ماه سال جاري برگزار شود، اقدام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون