• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4705 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد

خسرو صادق‌نيت، رييس مجتمع بيمارستان امام‌خميني(ره) در پاسخ به «اعتماد»: حدود 300 تخت در اختيار بيماران كروناست

ديروز، سخنگوي وزارت بهداشت اعلام كرد كه تهران از بابت شيوع كوويد - 19، در وضعيت قرمز قرار گرفت. آخرين وضعيت بستري‌ها و مراجعات در مجتمع بيمارستاني امام خميني(ره) چگونه است؟

طي يك ماه گذشته و نسبت به ماه‌هاي ارديبهشت و خرداد، رشد فزاينده تعداد مراجعان، تعداد بستري‌ها و تعداد فوت را در اين بيمارستان كه با 1500 تخت بستري، بزرگ‌ترين مجتمع بيمارستاني كشور است، شاهد بوده‌ايم. اما، طي ماه گذشته، تفاوت‌هايي در مبتلايان و شرايط بيماري و حتي شرايط مراقبت اتفاق افتاده از جمله اينكه طي ماه گذشته، بيماران با شرايط بدحال‌تري - نسبت به گذشته - به بيمارستان مراجعه مي‌كردند چون مردم نسبت به ويژگي‌هاي ابتلا، آگاه‌تر شده بودند و بنابراين، برخلاف اسفند و فروردين مراجعات ناشي از ابهام يا شك در ابتلا به كوويد-19، بسيار كمتر بود اما در عوض، بيماراني با علائم جدي‌تر مراجعه مي‌كردند. تفاوت دوم كه در اين مدت شاهد هستيم، مراجعه بيماران كم‌سن‌تر و جوان‌تر اما با تعداد بيشتر و علائم شديدتر است و تفاوت سوم، افزايش نياز بستري‌ها در بخش مراقبت‌هاي ويژه به دليل شدت بيماري مراجعان در مقايسه با ماه‌هاي پيش از تير ماه است.

آيا در اين مدت، با تكميل ظرفيت بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه مواجه بوده‌ايد؟

بله؛ در حال حاضر، چند بخش عادي و يكي از بخش‌هاي سي سي يو (بخش ويژه مراقبت قلبي) در بيمارستان را به بخش ويژه تبديل كرده‌ايم و مراجعان نيازمند مراقبت‌هاي ويژه در اين بخش‌ها بستري مي‌شوند. در حال حاضر، از مجموع 1500 تخت بيمارستان، حدود 20 درصد تخت‌ها در اختيار مبتلايان كروناست.

از بابت دستگاه و تجهيزات تنفسي براي بستري‌هاي جديد با مشكلي مواجه نيستيد ؟

با وجود كمك‌هاي تجهيزاتي، ولي ميزان كمك‌ها، به مراتب كمتر بوده و در اين دوره هم از بابت تجهيزات و هم از بابت نيروي انساني در مضيقه هستيم چون در اين دوره، تعداد كادر درمان كه خودشان هم مبتلاي كوويد-19 شده‌اند، به مراتب بيش از دوره قبل است و بخصوص، تعدادي از مبتلايان كادر درمان، پزشك و پرستاري هستند كه در بخش‌هاي غيركرونايي مشغول خدمت بودند كه اين اتفاق، احتمال افزايش شيوع بيماري در سطح جامعه و ابتلاي خارج از محيط بيمارستان را تقويت كرد. ابتلاي تعداد زيادي از كادر درمان، سبب شد كه آنها به قرنطينه بروند و حالا، تعداد قابل توجهي از نيروهاي ما، عملا امكان حضور در بيمارستان و خدمت‌رساني ندارند و بنابراين با كمبود جدي نيروي انساني هم مواجه هستيم كه همين اتفاق، فشار كاري براي كادر درمان را افزايش داده است.

براي جايگزيني پزشك و پرستار بيمار، نيروي داوطلب نداريد؟

مراجعات داوطلب داريم ولي متاسفانه تعدادشان كمتر از دفعه قبل است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون