• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4705 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد

مخالفت وزارت بهداشت با مراسم‌ پرجمعيت در محرم

معاون بهداشت وزير بهداشت از جلسات تصميم‌گيري براي چگونگي برگزاري اعياد قربان و غدير و ايام محرم و صفر خبر داد و با بيان اينكه هنوز هيچ چيز در اين باره قطعي نشده در عين حال گفت: قطعا مراسم امسال به شكل قبل نخواهد بود و كاملا محدود خواهد بود تا مراسمي با كيفيت مناسب و توام با سلامتي برگزار شود. 
به گزارش ايسنا، دكتر عليرضا رييسي در حاشيه جلسه كميته علمي كشوري مشورتي كوويد 19 كه با حضور وزير بهداشت و به صورت مجازي برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره آخرين تصميم‌ها براي چگونگي برگزاري مراسم عرفه، اعياد قربان و غدير و محرم و صفر گفت: درباره اينكه مراسم چگونه برگزار شود هنوز هيچ چيز قطعي نشده است. 
در اين زمينه امروز و فردا با صاحب‌نظران جلسه داريم؛ تا علاوه بر احترام به شعائر دين و سنت‌ها، سلامتي مردم را هم كاملا مورد توجه قرار دهيم. 
او همچنين در توضيح اين شرايط افزود: در مورد مراسم روز عرفه، اعياد قربان و غدير و مراسم محرم و صفر پروتكل‌ها دارد آماده مي‌شود. چندين نظر وجود دارد. قطعا اگر مراسمي هم برگزار شود اصلا و به هيچ‌وجه به شكل قبل نخواهد بود و كاملا محدود خواهد بود.
 بايد ياد بگيريم از فضاهاي مجازي استفاده كنيم و خيلي از مراسم‌ها را در خانه خودمان انجام دهيم. صدا و سيما خيلي مي‌تواند در اين زمينه كمك كند و در نهايت مراسمي با كيفيت مناسب و توام با سلامتي برگزار شود.
 معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: بعضي‌ها از با شكوه برگزار كردن صحبت مي‌كنند، باشكوه برگزار كردن فقط به اين معنا نيست كه جمعيت زياد باشد، مي‌تواند تعابير و معاني ديگري هم داشته باشد. مي‌تواند هر خانه يك حسينيه باشد و همه افراد مي‌توانند در خانه باشند و آن مراسم را در خانه برگزار كنند.
او تاكيد كرد: نظر قاطع وزارت بهداشت اين است كه برگزاري مراسم پرجمعيت در محرم ممنوع باشد به ويژه در محيط‌هاي سربسته كه قاطعانه و محكم با آن مخالفت مي‌كنيم.
 رييسي درباره پيش‌بيني افزايش ۶۰ درصدي آمار ابتلا به كرونا با برگزاري كنكور و مراسم محرم گفت: پيش‌بيني‌اي كه شده بر اساس يك مدل‌سازي است. هر پيش‌بيني مستلزم اين است كه ما يك‌ سري اطلاعات پايه و اوليه داشته باشيم و بر اساس آن فرمول‌هاي رياضي طراحي شود و بتوانند اعلام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون