• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3244 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ ارديبهشت

آخرين شنيده‌ها و شايعات تالار حافظ

گروه اقتصادي|  در اين ستون مي‌توانيد از آخرين شنيده‌ها و شايعات مرتبط با بورس و صنايع بورسي مطلع شويد.

پالايشي‌ها
شايعه‌اي از سوي شركت پالايش و پخش مبني بر درنظر گرفتن حاشيه سود براي شركت‌هاي پالايشي منجر شد تا معاملات اين گروه از صنايع بورسي پس از گروه‌هاي خودرو و بانكي، قابل توجه باشد. زنگنه وزير نفت هفته گذشته با اشاره به اختصاص خوراك ۱۳ سنتي به شركت‌هاي پتروشيمي، از احتمال در نظر گرفتن تخفيف بيشتر براي خوراك شركت‌هاي پالايشي بورسي خبر داده بود.

بانكي‌ها
به دنبال تداوم روند نامطلوب بازار سرمايه و اعتراض سهامداران نسبت به وضعيت موجود همچنين درخواست براي ورود بانك‌ها، پنج بانك مسوول حمايت از بازار شدند. آن‌طور كه يكي از مديران عامل بانك‌ها گفته، بانك‌هاي ملي، ملت، صادرات، تجارت و سپه به عنوان پنج بانك بزرگ كشور موظف به انجام اقدماتي براي رونق بازار سرمايه شدند. اين مديرعامل بانكي با اعلام اينكه قرار نيست بانك‌هاي مورد نظر به‌طور مستقيم نقدينگي را به بازار سرمايه تزريق كنند، تاكيد كرد كه اين حمايت از طريق تقويت سهام شركت‌هاي خود بانك‌ها در بازار انجام خواهد شد. اين در حالي است كه پيش‌تر هم مسوولان بازار سرمايه از بانك‌ها براي حمايت بيشتر و رهايي بورس از وضعيت فعلي كمك خواسته بودند.

سيماني‌ها
در گروه سيماني گفته شده است كه در ادامه كشمكش‌ها بر سر افزايش نرخ سيمان، عبدالرضا شيخان، دبير انجمن سيمان اظهار داشت: انجمن در حال بررسي افزايش قيمت سيمان با اخذ نظرات كارشناسان يك شركت بورسي و كارشناسان وزارت دادگستري است. در‌واقع انجمن سيمان به دنبال اين است كه ميزان و دلايل افزايش قيمت سيمان را به‌ صورت مستند به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارايه كند تا پس از تاييد اين وزارتخانه به سازمان هدفمندي قيمت‌ها ارسال شود. اين افزايش قيمت اگر مورد موافقت قرار گيرد مانند سال گذشته در پايان خرداد ماه انجام مي‌شود.
قطعه‌سازان
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمينه صنايع و قطعات خودرو بايد با شركت‌هاي خارجي خوب همكاري كنيم و قطعات خودرو را براي داخل و صادرات با برندهاي معتبر بسازيم. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در صنايع خودرو و قطعات وابسته آن، طي سال‌هاي گذشته پيشرفت‌هاي به دست آمده كه در اين رابطه بايد كارهاي جديدي با ديد صادراتي انجام شود؛ به نحوي‌كه ايران صادركننده  قطعه   شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون