• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4712 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد

خبرخوان

بانك كونلون چين با ايران همكاري نمي‌كند

عضو اتاق بازرگاني ايران اعلام كرد: بيشترين مشكل مربوط به كالاهاي اساسي است كه از چين و بعضا روسيه وارد مي‌شود، چين بابت تحريم كشتيراني و نقل و انتقال پول بهانه آورده و همكاري نمي‌كند. علي شريعتي با اشاره به عدم تصويب FATF و تاثير آن بر عدم بازگشت ارز صادراتي گفت: ليست جديد FATF قطعا مشكلات جديدي را به وجود آورده، حتي با كشورهاي همسايه و اطراف هم به خاطر تحريم به مشكل برخورديم. او افزود: البته بيشترين مشكل مربوط به كالاهاي اساسي است كه از چين و بعضا روسيه وارد مي‌شود، چين بابت تحريم كشتيراني و نقل و انتقال پول بهانه آورده و همكاري نمي‌كند. اين عضو اتاق بازرگاني تصريح كرد: در دور جديد تحريم عليه ايران بانك كونلون چين با ما همكاري نمي‌كند. او اظهار داشت: علي‌رغم اينكه چين و روسيه خودشان در تحريم هستند اما با ملاحظات بسياري با ما كار مي‌كنند. شريعتي در ادامه تاكيد كرد: وضعيت و چرايي عدم بازگشت 27 ميليارد دلار ارز به كشور بايد به صورت جدول مقاصد و ميزان صادرات مشخص و آناليز شود، زيرا عمده عدم بازگشت مربوط به صنايع پتروشيمي و فولادي است كه بيشتر دست‌اندركاران آن غيرخصوصي هستند. او يادآور شد: در هر حال بسياري از صادرات با ارقام پايين و آنچه به كشورهاي همسايه صادر شده، چندان بانك‌محور نبوده‌اند.

 

فروش ۴،۲ ميليارد يورو ارز صادراتي در نيما

معاونت بررسي‌هاي اقتصادي اتاق بازرگاني تهران در گزارشي به عملكرد سامانه نيما در چهار ماهه نخست امسال پرداخته و نوشته است: در چهار ماهه نخست 99 همچنين 2 ميليارد و 711 ميليون يورو خريد براي واردات از طريق سامانه نيما انجام شده است. براساس اين گزارش، عرضه ارز حاصل از صادرات نسبت به خريد ارز براي واردات طي مدت مورد گزارش 1.6 برابر بوده و تراز عمليات بازار ثانويه از حيث فروش ارز مثبت بوده است. اتاق بازرگاني تهران خاطرنشان كرده كه ميانگين ماهانه عرضه ارز حاصل از صادرات طي سه ماهه منتهي به تير ماه 99 برابر با 488 ميليون يورو بوده است. صادركنندگان به ترتيب در ماه‌هاي فروردين، ارديبهشت، خرداد و تير معادل 531 ميليون يورو، يك ميليارد و 231 ميليون يورو، يك ميليارد و 85 ميليون يورو و يك‌ميليارد و 446 ميليون يورو ارز حاصل از صادرات خود را در اين سامانه به فروش رسانده‌اند. از سوي ديگر نيز واردكنندگان از طريق سامانه نيما به ترتيب در ماه‌هاي اشاره شده 414 ميليون يورو، 763 ميليون يورو، 618 ميليون يورو و 916 ميليون يورو ارز براي واردات خود خريداري كرده‌اند. تراز عرضه ارز نيز در فروردين ماه 117 ميليون يورو، در ارديبهشت ماه 468 ميليون يورو، 467 ميليون يورو و 530 ميليون يورو بوده است.

 

حق مسكن كارگران دوشنبه آينده تصويب مي‌شود

معاون وزارت كار درخصوص حق مسكن كارگران گفت: از ابتداي انقلاب تاكنون فقط پنج‌بار حق مسكن كارگران افزايش يافته است. حق مسكن كارگران روز دوشنبه آينده در كميسيون اقتصادي دولت تصويب مي‌شود، اميدواريم بلافاصله در هيات دولت نيز به تصويب برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون