• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4712 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد

ماجراي درگيري رانندگان ايراني و افغانستاني در مرز ميلك چه بود؟

مديركل دفتر ترانزيت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي جزييات درگيري رانندگان ايراني و افغانستاني در پايانه مرزي ميلك را تشريح كرد. جواد هدايتي درباره جزييات درگيري رانندگان ايراني و افغانستان در مركز ميلك گفت: افغانستان يكي از بازارهاي اصلي صادراتي ماست و سه مركز اصلي ما با اين كشور شامل دوقارون در خراسان‌رضوي، ماهيرود در خراسان‌جنوبي و ميلك در سيستان‌وبلوچستان پايانه‌هاي مركزي اصلي ارتباط دو كشور هستند. او افزود: اخيرا مشكلاتي در مركز ميلك رخ داد ولي تا قبل از وقوع اين اتفاق عمده خودروهايي كه از مركز ميلك تردد مي‌كردند به كاميون‌هاي افغانستاني اختصاص داشت و تا ۸۵درصد ترددها دراختيار كاميون‌هاي همسايه شرقي بود. مديركل دفتر ترانزيت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي افزود: باتوجه به اختلاف قيمت سوخت كاميون (گازوييل) ميان ايران و كشورهاي همسايه، ناوگان اين كشورها انگيزه بالايي براي تردد به كشورمان دارند تا علاوه بر سهميه سوختي كه در ايران دريافت مي‌كنند، بتوانند با نرخ سوخت يارانه‌اي كشورمان گازوييل خريداري كرده و به افغانستان قاچاق كنند. به گفته هدايتي از ديگر انگيزه‌هاي تردد كاميون‌هاي افغانستان به داخل كشورمان علاوه بر حمل بار، حمل كالاهاي اساسي داخل ايران مانند آرد است كه با ارز دولتي ۴۲۰۰ توماني خريداري مي‌كنند تا بتوانند به صورت قاچاق به افغانستان حمل كنند. او تاكيد كرد: درنتيجه تبديل به رويه شدن جابه‌جايي كالاي قاچاق از ايران به خاك افغانستان 
توسط كاميون‌هاي افغانستاني، شوراي تامين سيستان‌وبلوچستان مصوب كرد تا اگر كاميون‌هاي افغانستاني حامل كالاي قاچاق در مركز ميلك شناسايي شوند علاوه بر اخذ كالا و جريمه، خودرو حامل اين كالا سه ماه متوقف شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون