• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4715 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ مرداد

خبر

تسليت رهبر انقلاب به مناسب درگذشت متخصص فقه اقتصادي

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي درگذشت حجت‌الاسلام سيدعباس موسويان از متخصصان فقه اقتصادي را تسليت گفتند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در متن پيام رهبر انقلاب اسلامي آمده است: «درگذشت جناب حجت‌الاسلام آقاي سيدعباس موسويان رحمه‌الله‌عليه را به بازماندگان مكرّم ايشان و نيز به شاگردان و همكاران و ارادتمندان اين روحاني ارزشمند تسليت عرض مي‌كنم. ايشان از متخصصان فقه اقتصادي و صاحبنظر در بانكداري اسلامي و ديگر مسائل مالي فقه بودند و فقدان ايشان ضايعه است. از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات براي آن فقيد و صبر و آرامش و اجر براي بازماندگانش مسألت مي‌كنم.»

همه حاكميت در ايجاد اين شرايط سهم دارند

فيض‌الله عرب سرخي، عضو كابينه دولت اصلاحات در واكنش به فشارهاي صورت گرفته عليه دولت گفت: «اولين مساله‌اي كه برخي عامدانه و برخي ديگر ناآگاهانه به آن بي‌توجهي مي‌كنند اين است كه در ايران هيچ ‌وقت نمي‌توان حساب دولت را از ساير اركان نظام جدا كرد. همچنين نمي‌توان اوضاع اقتصادي كشور را از ديپلماسي و يا سياست‌ خارجي را از سياست داخلي منفك كرد.» به گزارش برنا، او گفته است: «اوضاع امروز ما، كلاف درهم‌ پيچيده‌اي از گره‌هاست كه نتيجه عملكردها در حوزه‌هاي مختلف است. بر اين اساس معتقدم وضعيت موجود اجتناب‌ناپذير نبوده است، امكان اعمال خط مشي‌هايي كه كشور با بحران‌هاي موجود مواجه نشود يا حداقل شدت فعلي را نداشته باشد، وجود داشت و همه اجزاي حاكميت هر چند ميزان متفاوت در ايجاد اين شرايط سهم دارند.»

بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي صنعت بدون حضور رييس‌جمهوري

سخنگوي هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي با تشريح روند بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي صنعت در جلسه روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي گفت كه احتمالا رييس‌جمهور در جلسه راي اعتماد حضور نخواهد داشت. به گزارش ايسنا، محمدحسين فرهنگي گفت: «در جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي يك ساعت وقت براي دفاع رييس‌جمهور پيش‌بيني شده و سپس دو نماينده مخالف و دو نماينده موافق هر كدام به مدت يك ربع فرصت صحبت دارند كه مي‌توانند بخشي از وقت خود را به نماينده ديگري بدهند.» او ادامه داد: «همچنين وزير پيشنهادي نيز در پايان به مدت نيم ‌ساعت براي ارايه‌ برنامه‌ها و دفاع از صلاحيت خود فرصت دارد و نهايتا صلاحيت وزير پيشنهادي به راي مجلس شوراي اسلامي گذاشته خواهد شد.»

اجراي طرح زندگي طلاب در زندان

رييس سازمان زندان‌ها همچنين از اجراي «طرح جهادي زندگي در زندان» با محوريت طلاب جهادي - تبليغي خبر داد. به گزارش ايلنا، رييس سازمان زندان‌ها در مورد اين طرح توضيح داد: «در اين طرح طلاب صرفا به اقامه نماز و بيان چند حديث در زندان اكتفا نكرده و از اذان صبح تا خاموشي با زندانيان زندگي مي‌كنند، گوش شنواي آنها شده و همراه با آنان مي‌خندند و گريه مي‌كنند و اوقات‌شان را سپري مي‌كنند.» محمد‌مهدي حاج‌محمدي به ذكر نمونه‌اي از دستاورد‌هاي حضور جهادي طلاب در زندان‌ها اشاره كرد و افزود: «براي مثال در ايام عيد غدير ۱۱ تن از طلاب در زندان‌ها مستقر شدند كه از ثمرات آن اطعام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانيان و آزادي ۱۵ نفر از مددجويان از طريق حل و فصل دعاوي و ديدار با خانواده‌ها بوده است.»

تريبون مجلس به ابزار فضاسازي انتخابات ۱۴۰۰ تبديل شده است

حسين كنعاني‌مقدم، فعال سياسي اصولگرا و دبيركل حزب سبز در خصوص انجام برخي رفتارهاي تند و پرخاشگرانه در مجلس در مواجهه با دولتمردان و همچنين تاثيرات اين رفتارها بر آينده جريان اصولگرا در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده گفت: «مجلس ما مجلس شوراي اسلامي است، وقتي مي‌گوييم اسلامي يعني بايد اخلاق اسلامي را رعايت كنيم و اگر نمايندگان اخلاق اسلامي را رعايت نكنند، ‌قطعا نمي‌توانند اخلاق سياسي را هم رعايت كنند و آن تبديل به مجلس شورا مي‌شود مانند كشورهاي ديگر. پس موضوعيت اصلي تصميم‌گيري نمايندگان در رابطه با مسووليت‌هاي‌شان مانند استيضاح كردن، سوال كردن و... تماما برمي‌گردد به اينكه رفتار آنها اسلامي باشد.» به گزارش ايلنا، كنعاني‌مقدم با بيان اينكه تريبون مجلس به ابزاري براي انتخابات ۱۴۰۰ تبديل شده است، اظهار كرد: «بعضي فكر مي‌كنند مجلس سكوي پرتاب براي رياست‌جمهوري است و بايد از تريبون مجلس استفاده كنند و براي حضور در انتخابات ۱۴۰۰ فضاسازي كنند. گر چه اگر نمايندگان مجلس به وعده‌هايي كه گفتند، عمل كنند، قطعا اقبال مردم به راي دادن به اين افراد در ۱۴۰۰ و اين جناح بيشتر خواهد شد. اما اگر قرار باشد تمام سخنراني‌هايي كه در مجلس مي‌شود يا سوال و استيضاح‌ها بيشتر جنبه رقابت‌هاي انتخاباتي زودرس داشته باشد، به نظر مي‌رسد كه داريم به بيراهه مي‌رويم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون