• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4718 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد

نظريه‌هاي هنر از افلاطون تا وينكلمان

نشست نقد «نظريه‌هاي هنر از افلاطون تا وينكلمان» نوشته موشه باراش به صورت مجازي برگزار مي‌شود.
نشست هفتگي شهركتاب در روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد از ساعت ۱۵ به نقد و بررسي اين كتاب اختصاص دارد كه با حضور امير مازيار، امير نصري و محمدرضا ابوالقاسمي به صورت مجازي در مركز فرهنگي شهركتاب برگزار مي‌شود.
در خبر برگزاري اين نشست آمده است: به تازگي نشر چشمه كتاب «نظريه‌هاي هنر از افلاطون تا وينكلمان» نوشته‌ موشه باراش را با ترجمه‌ محمدرضا ابوالقاسمي منتشر كرده است.
اين اثر شرحي است بر چشم‌انداز گسترده‌ نظريه‌هاي هنر از يونان باستان تا قرن هجدهم. نويسنده به‌رغم دشواري تعريف ماهيت و تعيين حدود نظريه‌ هنر كوشيده مطالب و مباحث مرتبط با هنر در سنت‌هاي فكري و فرهنگي گوناگون غرب را در اختيار مخاطب قرار دهد. در اين كتاب نه با روايتي مطلقا فلسفي و زيباشناختي از هنر روبه‌روييم و نه با توصيفي صرفا تاريخي و جامعه‌شناختي؛ بلكه شاهديم كردار و پندار انديشمندان و هنرمندان بر سنتي پرمايه از تاملاتي مبتني است كه فهم هنر دوران‌ گوناگون تاريخي را براي ما آسان مي‌كند. نظريه‌هاي هنر معرف انديشه‌هايي به قلم نويسندگان مهمي از يونان باستان و قرون وسطا تا دوران رنسانس و عصر كلاسيك است و يكي از ارزش‌هاي اين كتاب معرفي متون كمتر شناخته‌ شده به مخاطبان اثر است.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام اين مركز به نشاني Instagram/bookcityculturalcenter به ‌صورت زنده پيگيري كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون