• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4739 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ شهريور

رييس‌ جمهوري رسانه‌ها را متهم رديف نخست گراني‌ها مي‌داند

اولويت؛ آموزش حضوري اما بدون اجبار

مناقشه بر سر بازگشايي مدارس درست از زماني كمتر شد كه بالاخره وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد حضور در مدارس اجباري نيست و با اعلام آن تصميم‌گيري را برعهده خانواده دانش‌آموزان گذاشت. اين موضوع ديروز هم در جلسه هيات دولت از سوي رييس‌جمهوري مورد تاكيد قرار گرفت. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، حسن روحاني ضمن تاكيد بر اين موضوع كه به لحاظ فرهنگي و ديني شرايط كشور ما با كشورهاي ديگر متفاوت است و با توجه به مشكلات توأم ناشي از تحريم كنار شيوع ويروس كرونا نبايد خود را با ديگر كشورها مقايسه كنيم، گفت:«در موضوع آموزش و تحصيل، اولويت ما آموزش حضوري است اما هيچ اجباري در اين زمينه وجود ندارد و سلامت همه دانش‌آموزان و دانشجويان به عنوان اولويت اصلي مدنظر ماست.»
 او همچنين تاكيد كرد كه «درهاي هيچ مدرسه و دانشگاهي روي دانش‌آموزان و دانشجويان بسته نيست اما اجباري هم در هيچ زمينه‌اي هم وجود ندارد؛ براي تحصيل حضوري كسي را اجبار نمي‌كنيم.»

 كانال‌هاي خبري، متهم رديف اول گراني‌ها
علاوه بر مساله كلاس‌هاي حضوري و مجازي براي دانش‌آموزان و دانشجويان كه به ‌دليل آغاز سال تحصيلي، موضوع روز است، «اقتصاد» نيز همچون همه اين ماه‌هاي گذشته، ديگر موضوع مهمي بود كه حسن روحاني در سخنراني‌اش در جمع اعضاي كابينه به آن پرداخت. درحالي كه ارز و طلا و سكه و به‌خصوص خودرو بار ديگر روند صعودي سرسام‌آوري پيش گرفته و بازار سرمايه‌گذاري بورس همچون هفته‌هاي اخير ريزشي بوده، رييس‌جمهوري گفت با وجود اقتصاد تحت تحريم و شيوع ويروس كرونا در ماه‌هاي تير و مرداد در مسير رشد اقتصادي قرار گرفته‌ايم؛ رشدي كه البته همچنان جزو شاخص‌هاي منفي به حساب مي‌آيد و در همين بازه منفي در حركت بوده است. او اشاره كرد كه مردادماه امسال شركت‌هاي صنعتي بورسي هم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با رشد 2.8 درصدي مواجه بودند. رييس‌جمهوري بار ديگر در واكنشي تلويحي به نوسانات بازار سرمايه‌اي، تقصير را به دوش «كانال‌هاي خبري دروغين و تبليغات گسترده‌ عليه منافع ملت ايران» انداخت و گفت كه «در اين رسانه‌ها و كانال‌ها روزانه با بهانه‌هاي مختلف به يك نگراني دامن مي‌زنند و در موضوعي بزرگ‌نمايي كرده و در بازارهاي مختلف التهاب‌آفريني مي‌كنند.»
 كانديداها  سياه‌نمايي  نكنند!
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود نيز به دوگانه‌هاي ايجادشده همچون نان و جان پس از شيوع كرونا اشاره كرد تا به رويدادي سياسي اشاره كند كه به زودي برگزار خواهد شد. «انتخابات دوره دوم مجلس» كه ۲۱ شهريورماه در حوزه‌هاي انتخابيه مشخصي برگزار خواهد شد كه البته برگزاري آن دغدغه‌هاي بهداشتي را هم به دنبال داشت. رحماني‌فضلي اخيرا در نشست ستاد كرونا اعلام كرده‌ بود كه با برگزاري اين انتخابات، آسيب‌شناسي صورت مي‌گيرد تا درصورتي كه شيوع كرونا تا ۱۴۰۰ ادامه داشته‌ باشد، وزارتخانه آمادگي لازم را كسب كند. روحاني هم از كانديداها خواست كه در اين فضاي موجود انتظارات را بي‌جهت بالا نبرده  و سياه‌نمايي نكنند.

 2 خطاي شهريوري محمدرضا شاه  و صدام 
روحاني در بخش پاياني سخنانش به دو واقعه مهم شهريورماه پرداخت و از ۱۷شهريورماه ۵۷ و مقطع آغاز جنگ تحميلي گفت. او تاكيد كرد:«شهريورماه 57 رژيم گذشته قدرت مردم را ناديده گرفت و با ارتكاب خطاي بزرگي فكر كرد كه اگر در ميدان ژاله تيراندازي كرده و عده‌اي را به شهادت برساند، مي‌تواند جلوي حركت مردم را گرفته يا سد كند و نهضت تعطيل شود.»  اقدامي كه به ‌باور  روحاني «خطاي بزرگ آن رژيم  بود.» رييس‌جمهوري همچنين   گفت:«ارتش بعثي نيز در همين ماه يك اشتباه محاسباتي انجام داد و با ناديده گرفتن قدرت مردم ايران و نيروهاي مسلح به كشورمان حمله كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون