• ۱۴۰۳ جمعه ۲ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4767 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر

ويژه

۸ استارت‌آپ ابري جديد  وارد بازار فناوري ايران شد

 هستي شهريزفر |  در پايان يك داوري سخت، تلاش شش ماهه ۱۴ تيم ابربازي به مرحله آزمون رسيد. انتخاب ۴ تيم براي رتبه‌هاي اول تا سوم، افزايش جايزه نقدي به ۵۵۰ميليون تومان از سوي بانك پاسارگاد و هلدينگ فناپ و همچنين سرمايه‌گذاري ۱.۵ميليارد توماني مجموعه شناسا و شتابدهنده تريگ‌آپ روي ۸ تيم، از دستاوردهاي نخستين مسابقه توليد محصولات ابري كشور بود. به ‌علاوه، محصولات اين تيم‌ها كه همگي با ويژگي ابري (Cloud Native) توليد شده‌اند، پس از تكميل و آمادگي ورود به بازار، در بازارچه ابري آروان عرضه خواهند شد. ابربازي از يك روياي مشترك ابري آغاز شد كه بستري باشد براي آشنايي و رشد استارت‌آپ‌هاي جديد ابري تا در كنار هم به بازار ابري كشور رونق ببخشند. هر ابر يه قطعه كوچيك دستش بود و توي صف ايستاده بود تا نوبتش بشه. بعضي از ابرها خسته از صف طولاني، هر چي دست‌شون بود رو رها كردن و رفتن. بعضي‌ها نااميد و ايستاده بودن فقط به تماشا، بعضي‌ها فكري شدن كه ديگه براي قطعه اونها جايي نيست. اما ابرهايي بودن كه ايستادن تا معما رو حل كنن. همه قطعه‌ها كه كنار هم چيده شد، كوچيك‌ترين ابر، كوچيك‌ترين قطعه رو آورد و سر جاش گذاشت. حالا آسمون كامل شده بود، يه تيكه خيلي كوچيك از يه آسمون خيلي بزرگ! ابر آروان در بهمن سال گذشته و در سوار ابرهاي ۹۸، از جمع شدن ۹۹۹ دولوپر زير يك سقف و شركت در يك مسابقه ابري خبر داد كه از دل آن، محصولات ابري جديد وارد بازار ايران شوند و به توسعه اكوسيستم ابري كشور كمك كنند. ثبت‌نام متقاضيان شركت در اين مسابقه از اسفند ماه آغاز شد و تا پايان فروردين ماه، بيش از ۱۴۰۰ متقاضي در حوزه‌هاي برنامه‌نويسي، ديجيتال ماركتينگ، طراحي و توسعه كسب‌وكار ثبت‌نام كردند. پس از مراحل ارزيابي و انجام چالش، ۲۳۳ نفر به مرحله تيم‌سازي رسيدند؛ مرحله‌اي كه با وجود كرونا، نتوانست به ‌شكل فيزيكي انجام شود و تمامي شركت‌كنندگان به‌ شكل آنلاين اين مرحله را پشت سر گذاشتند. در نهايت از ميان ۲۰ تيم تشكيل ‌شده، ۱۴ تيم متشكل از ۷۹ نفر از شهرهاي اصفهان، بابل، بابلسر، بندرعباس، بهشهر، تهران، كرج، رامشير، قزوين، زنجان، شاهرود، شهر قدس، شيراز، لار، كاشان، مراغه، مشهد و يزد توانستند تا خط پايان داوري اين مسير را ادامه دهند.  يكي از مهم‌ترين عوامل موفقيت در توليد محصولات، انتخاب ايده متناسب با بازار بود. تيم اجرايي ابربازي آروان، روند بررسي محصولات برتر ابري در دنيا و انتخاب فهرستي از متناسب‌ترين محصولات با نياز بازار ايران را در چهار ماه انجام داد.


دانشگران دارايي‌ هر سازماني هستند 

سومين كنفرانس بين‌المللي مديريت ‌دانشي با رويكرد رهبري دانشگران و سومين دوره جايزه بين‌المللي مديريت ‌دانشي به همت «انجمن مديريت ايران» و با همكاري «انجمن مديريت‌ دانش اتريش» و «دانشگاه خاتم» در تاريخ 8 مهر سال 1399، در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.  به گزارش روابط‌عمومي بانك‌ پاسارگاد، در اين كنفرانس، دكتر مجيد قاسمي مديرعامل بانك‌ پاسارگاد و رييس هيات‌مديره انجمن مديريت ايران به بيان اهميت رويكرد رهبري دانشگرانه پرداخت و مطالب خود را با اشاره به تاريخچه شروع بحث مديريت دانشي در جهان آغاز كرد.  وي ضمن تشريح مراحل وقوع انقلاب صنعتي گفت: تقريبا از اواخر قرن 19ميلادي، سرمايه ‌انساني دانشگرا در ادبيات و مقالات مختلف مطرح شد. البته پيش از اين نيز سرمايه انساني دانشگرا مهم بود، اما از اين دوره به بعد به تدريج به ‌صورت ويژه‌ در ادبيات مديريت به آن پرداخته شد.  وي افزود: انتظار مشتري، توسعه محصولات، نوآوري مبتني بر همكاري متقابل و شكل‏‌هاي جديد سازماني، از حوزه‏‌هاي سازماني متاثر از انقلاب صنعتي چهارم (سيستم‌هاي سايبر فيزيكي، اينترنت اشياء و شبكه) هستند. امروزه سرعت ارايه خدمات به مشتري بحث بسيار مهمي است. به عنوان مثال در بانك ‌پاسارگاد بيش از 96.5 درصد از تراكنش‌ها از طريق بانكداري مجازي و ‌الكترونيك در حال انجام است كه اتفاق مباركي است و در حد استانداردهاي بين‌المللي، كه كار كم‌نظيري محسوب مي‌‌شود. 3.5 درصد باقيمانده از تراكنش‌ها نيز به دليل لزوم شناخت و احراز هويت مشتري، بايد به ‌صورت حضوري انجام شود و چاره‌اي جز اين نيست.  مديرعامل بانك ‌پاسارگاد با اشاره به بحث دانشگران (سرمايه انساني دانشگرا) اضافه كرد: كار دانشي، يك ويژگي غالب در جوامع صنعتي و پساصنعتي است. دانشگر كسي است كه با ايده‌پردازي و تحليل داده‌ها، كارهاي خود را انجام مي‌دهد. شخصي كه بدون انديشيدن به راه‌هاي بهبود امور، به كار متعارف و روزانه خود مشغول است، دانشگر نيست. دانشگر از تحرك و پويايي شغلي بيشتر لذت مي‌برد و مي‌‏تواند در مكان ‌ها و زمان‏‌هاي متفاوت فعاليت كند. امروزه اين حوزه به خاطر بحث كرونا در حال رشد است. «دوركاري» بخشي از همين دانشگري است؛ يعني كسي كه بتواند در خارج از محيط كاري، وظايف محوله خود را انجام دهد.  وي خاطرنشان كرد: كارفرمايان، دانشگران را به عنوان دارايي‌‏هاي‏ سازمان كه داراي مهارت و استعدادهاي منحصر‌به‌فرد و متفاوتي هستند، در نظر مي‌گيرند. ماهيت كار دانشي به دانشگران امكان مي‌دهد مهارت ‌هاي رهبري را كسب كنند و از آزادي عمل بيشتري بهره ببرند. يعني سرمايه‌هاي انساني اگر ويژگي‌هاي دانشگري را داشته‌ باشند، به حدي مي‌رسند كه نياز به رهبري توسط فرد ديگري را ندارند و به تنهايي مي‌توانند كار خود و اطرافيان‌شان را رهبري كنند. ماهيت كار دانشي به دانشگران اين امكان را مي‌دهد كه به‌ دليل توانمندي‌هاي‌شان، وضعيت بهتري به لحاظ انعطاف و عملكردي در جايگاه‌هاي مختلف داشته باشند.  

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون