• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3250 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد

روز پنجشنبه در وزارت كشور انجام شد

گردهمايي اصولگرايان براي دفاع از «طنز»

 

اصولگرايان روز پنجشنبه براي دو سالگي يك برنامه دور يكديگر جمع شدند. مراسمي با حضور غلامعلي حدادعادل، عزت‌الله ضرغامي، سيد محمد حسيني و سيد نظام الدين موسوي برگزار شد. عنوان مراسم حمايت از طنز بود و همگي از لزوم داشتن روحيه تحمل طنز در ميان مسوولان گفتند. شعر طنزآميز در مورد كاترين اشتون خواندند و كليپ پخش كردند. به صورت نمادين غلامعلي حدادعادل و سيد محمد حسيني را مورد بازرسي بدني قرار دادند تا طنزي باشد در مورد زمزمه‌هاي بازرسي مراكز هسته‌اي از سوي غربي‌ها. غلامعلي حدادعادل در اين مراسم گفت: طنز سياسي راه ميانبري در انتقاد است و بسياري از حرف‌ها را مي‌توان به كوتاهي در قالب طنز گفت چرا كه در غير اين‌صورت شايد مقاله‌هاي طولاني نيز بنويسيم اما مقصود برآورده نشود. رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس بر همين اساس يادآور شد: طنز راه را كوتاه مي‌كند و حرف دل يك عده را مي‌زند؛ طنز آزمايشگاهي است هم براي طنزپردازان، هم مخاطبان و هم كساني كه موضوع طنز هستند. حدادعادل با تاكيد بر اينكه قدرت‌ها و دولت‌ها ادعاي انتقادپذيري خود را با نشان دادن تحمل‌شان نسبت به طنز مي‌توانند به اثبات برسانند، افزود: هيچ شوخي‌اي نيست كه در آن يك شائبه‌اي از جدي وجود نداشته باشد و حتما در عمق هر شوخي يك حرف جدي وجود دارد؛ مثل كاريكاتور كه حكايت از يك واقعيت است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: طنز مي‌تواند به قدرت‌ها يادآوري كند كه درست است آنها قدرت دارند و خيلي كارها مي‌كنند اما هر كاري نمي‌توانند، بكنند. وي در ادامه سخنان خود به مجموعه طنز «دكتر سلام» اشاره كرد و درخصوص ويژگي‌هاي آن اظهار داشت: برنامه دكتر سلام يك طنز متعهد، شجاعانه، كاملا ايراني و به روز است و در عين اينكه مي‌خنداند يك تعهد عميق به ارزش‌هاي معنوي اسلامي، انقلابي و ملي در آن وجود دارد.

حسيني: مسوولان ما آنقدر «گاف» مي‌دهند كه سوژه براي طنز هست
سيدمحمد حسيني، وزير سابق فرهنگ و ارشاد نيز گفت: «دكتر سلام» يكي از رويش‌هاي جديد در انقلاب است؛ وقتي ما از برخي ريزش‌هايي كه بعد از انقلاب پيش آمده يا از خاطراتي كه نقل مي‌شود و ما را آزرده‌ مي‌كند ناراحت و غمگين مي‌شويم بايد صبر كرده و خدا را به خاطر رويش‌هاي جديد انقلاب شكر كنيم. حسيني ادامه داد: در كنار اين كار ارزشمندي كه دوستان ما در مجموعه طنز «دكتر سلام» انجام مي‌دهند بايد بگويم يك موقعيت خوب براي طنز در كشور ما آماده است و مسوولان ما آنقدر «گاف» مي‌دهند كه سوژه براي طنز به صورت فراوان موجود است. وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري گاهي اوقات مطالبي را در رابطه با برخي دوستان مطرح مي‌كنند كه اميدواريم دوستان اينگونه كه رهبري مي‌فرمايند باشند و مصالح نظام را در نظر بگيرند.

ضرغامي: در اينستاگرام صفحه راه‌اندازي كرده‌ام
 عزت‌الله ضرغامي، رييس سابق صداوسيما نيز اظهار داشت: يكي از طنزهاي روزگار اين است كه بنده را براي سخنراني دعوت كرده‌اند اما يك بار هم برنامه «دكتر سلام» را نديده‌ام. ضرغامي با بيان اينكه كشور ما ظرفيت طنز، جك و شوخي را دارد، گفت: متاسفانه ما نتوانسته‌ايم ظرفيت طنز و جك را به كار بگيريم و هركس خواست به طنز بپردازد آنقدر در فضاي مجازي توسط ديگران «هو» شد كه تصميم گرفت از طنزپردازي دست بردارد. رييس سابق سازمان صدا و سيما خاطرنشان كرد: ما بايد حصار تنگ طنزپردازي را كه عده‌اي آن را محدود كرده‌اند شكسته و اين حوزه را گسترده‌تر كنيم. مسوولان اخمو هم اهل شوخي هستند. وي با بيان اينكه يك صفحه در شبكه اجتماعي اينستاگرام راه‌اندازي كرده‌ام، گفت: بنده يك عكس در اين صفحه با سيدهادي خامنه‌اي (دبيركل مجمع نيروهاي خط امام) منتشر كرده‌ام كه ايشان به‌شدت مي‌خندد. اين عكس البته مربوط به يك شوخي منشوري است. به اعتقاد ضرغامي طنز همچون روغن لاي چرخ‌دنده‌هاست كه حركت‌ها را تسهيل مي‌كند.

موسوي: برخي به دنبال ايجاد نوعي سكولاريسم خودساخته هستند
سيدنظام‌الدين موسوي، مديرعامل خبرگزاري فارس هم اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد روندي هستيم كه برخي به دنبال ايجاد نوعي سكولاريسم خودساخته هستند. موسوي تصريح كرد: سكولاريسم خودساخته برخي افراد با اين هدف راه خود را ادامه مي‌دهد كه نيروهاي انقلابي را از صحنه فرهنگي و اجتماعي جدا كند و امروز اين جشن (دكتر سلام) در برابر اين تفكر است. وي همچنين خاطرنشان كرد: امام راحل بر اين تاكيد داشتند كه نيروهاي انقلابي بايد در همه حوزه‌ها حضور داشته باشند بنابراين ما اميدواريم هميشه شاهد اين رويش‌ها باشيم و 20 تا 200 سالگي «دكتر سلام» را نيز جشن بگيريم.

زاكاني: رهبر انقلاب فرمودند جوانان نمي‌گذارند بار انقلاب بر زمين بماند
عليرضا زاكاني، نماينده مردم تهران هم در مجلس شوراي اسلامي در مراسم جشن دو سالگي مجموعه طنز «دكتر سلام» اظهار داشت: سال گذشته با آقاي كوثري و جمعي ديگر از دوستان خدمت مقام معظم رهبري رسيديم و سردار ايزدي طي سخناني گفت كه جمع ما از قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس و تا امروز در كنار يكديگر بوده‌ و همچنان ادامه دارد. وي گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند قبل از انقلاب كار ساده بود، در دوران جنگ اوج سختي‌هاي ما بود، به گونه‌اي كه ما از حداقل‌ها محروم بوديم، اما بدانيد جنگ با همه سختي‌هايش كه بايد هزاران كتاب درباره آن نوشته شود در مقابل شرايط پيچيده فعلي هيچ است. اما بدانيد به فضل الهي اين انقلاب به پيروزي مي‌رسد. نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به فضل الهي انقلاب اسلامي به پيروزي مي‌رسد و هر كسي در اين مسير دچار انحراف و خستگي شود جوانان نمي‌گذارند بار انقلاب بر زمين بماند.

آليا: مسوولان غرق در مسووليت هستند
 فاطمه آليا، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي هم اظهار داشت: دكتر سلام يك طنز فاخر ايراني را به جامعه ارايه كرد. وي افزود: همان‌طور كه جوانان‌مان در دفاع مقدس سازوكار  و تكنيك جديدي را آفريدند ان‌شاءالله در اين عرصه نيز شاهد ابتكار عمل باشيم. آليا تاكيد كرد: اميدوارم زحمات تيم رسانه‌اي دكتر سلام مأخذي شود براي طنز فاخر و سالم و موثر براي مسوولاني كه آنقدر غرق در مسووليت هستند كه توجهي به اين نكات جامعه نمي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون