• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3250 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد

هاشمي‌رفسنجاني در مراسم سالگرد تاسيس دانشگاه آزاد مطرح كرد

انتقاد از عملكرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تاييد روساي دانشگاه

مهر|رييس هيات امناي دانشگاه آزاد با انتقاد از عملكرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تاييد روساي واحدهاي دانشگاه آزاد گفت: برخي مزاحم پيشرفت دانشگاه آزاد مي‌شوند.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني روز پنجشنبه در مراسم گراميداشت سي و سومين سالگرد تاسيس دانشگاه آزاد با اشاره به حضور رييس‌جمهور در دانشگاه آزاد، گفت: آقاي روحاني از زمان مجلس شوراي اسلامي در اوايل انقلاب تا به امروز در جريان كارهاي ما بوده‌اند و ديروز هم با حضور در دانشگاه آزاد به مسائل مهمي اشاره كردند. از ايشان تشكر مي‌كنم كه اين دانشگاه را فراموش نمي‌كنند.
توقع داريم در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسائلي كه در دوره‌هاي قبل براي اين دانشگاه ايجاد شد و برخي موانع را كه بر سر راه اين دانشگاه قرار دادند، رفع كنند و اجازه دهند همان‌طور كه نخبگان و دانشمندان صلاح مي‌دانند كار خود را انجام دهند و دولت دست آنها را باز بگذارد.
رييس هيات امناي دانشگاه آزاد با اشاره به ايجاد برخي دانشگاه‌ها در رقابت با دانشگاه آزاد گفت: برخي براي رقابت با دانشگاه آزاد، دانشگاه‌هايي را تاسيس كردند كه البته ما مشكلي با اين رقابت‌ها نداريم ولي نبايد اين رقابت‌ها با پول دولت انجام شود. بايد رقابت بين بخش خصوصي باشد و اگر دولت در اين رقابت وارد شود، ديگر موضوعي به عنوان رقابت معنا پيدا نمي‌كند لذا دولت بايد ميدان رقابت را براي مردم و بخش غيردولتي فراهم كند. وي با اشاره به انتقادهايي كه به دولت در حوزه‌هاي مختلف مي‌شود، گفت: اگر كارها را به خود مردم بسپاريم حتي مي‌توانيم بيكاري را رفع كنيم، به شرط اينكه ما دست مردم را نبنديم و برخي در مقابل مردم سنگ‌اندازي نكنند. بايد همه كارها را به دست مردم بسپاريم تا مشكلات حل شود، البته بايد توجه داشته باشيم كه حاكم بايد شرايطي را فراهم كند تا مردم بتوانند فعاليت و استعدادها بروز پيدا كنند.
هاشمي با اشاره به برخي مزاحمت‌ها براي دانشگاه آزاد، اظهار داشت: برخي مزاحم پيشرفت دانشگاه آزاد مي‌شوند، مثلا اگر بخواهيم رييس واحدي را عوض كنيم بايد چند سال در شوراي عالي انقلاب فرهنگي رفت و آمد داشته باشيم و بعد هم براي آن واحد سرپرست منصوب مي‌كنند، لذا نبايد اين گونه دخالت‌ها وجود داشته باشد، البته شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد وظيفه نظارتي خود را انجام دهد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: افرادي براي ما مزاحمت ايجاد مي‌كنند كه در همين دانشگاه درس خوانده‌اند و حالا به جايي رسيده‌اند يا در مجلس حضور دارند و براي دانشگاه آزاد مزاحمت و موانعي را ايجاد مي‌كنند. يكي از كارهاي شما اين است كه اين مزاحمت‌ها را دفع كنيد و ما هم در دفع اين مزاحمت‌ها به شما كمك مي‌كنيم.
آيت‌الله هاشمي در پايان اظهار داشت: بايد با پشتوانه تعقل، مردانگي و زنانگي براي پيشرفت دانشگاه آزاد تلاش كنيم، البته اينكه مي‌گويم زنانگي به خاطر اين است كه تا چند سال آينده بسياري از روساي ما خانم‌ها خواهند بود كه البته اين حق‌شان است چراكه هزاران سال عقب افتاده بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون