• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3251 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد

عربستان: به دنبال عاملان حمله تروريستي هستيم

در حالي كه حمله انتحاري به يك مسجد شيعيان در عربستان واكنش‌هاي جهاني را برانگيخته، گروه داعش اعلام مي‌كند مسووليت اين عمليات تروريستي را مي‌پذيرد. داعش مهاجم انتحاري را شخصي به نام «ابوعمار نجدي» از اعضاي گروه جديد خلافت نجدي معرفي كرده است. فرد ياد شده با انجام انفجار انتحاري در مسجد امام علي در شهرك قديح واقع در استان قطيف، موجب شهادت دست كم 21 تن و جراحت بيش از 100 تن شده است. شهرك قديح، كه به تجارت مرواريد و ماهيگيري مشهور است با مساحتي حدود ۵۰۰ هزار كيلومتر مربع در شمال غرب شهر قطيف و ساحل خليج فارس قرار دارد.
واكنش‌هاي داخلي در عربستان
در ميان اعتراض‌هايي كه به دنبال حمله تروريستي اخير در شهرك قديح رخ داده، مقامات امنيتي سعودي انفجار مسجد امام علي را اقدامي تروريستي دانسته و اعلام كرده‌اند تحقيقات براي دستگيري عاملان اين جنايت را آغاز كرده‌اند. از سويي دبيرخانه هيات علماي عظام سعودي، نيز به‌شدت اين انفجار را محكوم كرده و آن را جنايتي زشت با هدف ضربه زدن به وحدت سعودي و بر هم زدن ثباتش خوانده است. شيخ فهد بن سعد الماجد، دبيركل هيات علماي عظام سعودي خواستار هوشياري مردم اين كشور در برابر فتنه و جنگ شده است.
واكنش‌هاي بين‌المللي
بان كي مون، دبيركل سازمان ملل در بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن انفجار مسجد امام علي، آن را اقدامي براي دامن زدن به نزاع طايفه‌اي خواند. جاش ارنست، سخنگوي كاخ سفيد در اين خصوص گفت: ما از اين حادثه به‌شدت متاسف شديم و اين خشونت را محكوم مي‌كنيم. سازمان همكاري اسلامي هم در بيانيه‌اي اين حمله را محكوم و آن را تروريستي توصيف كرد. ايران، امارات متحده عربي، الجزاير، تونس، مصر و... نيز در بيانيه‌هاي جداگانه حمله تروريستي به نمازگزاران مسجد امام علي(ع) را محكوم كرده و خواستار مجازات عاملان   شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون