• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4805 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر

خبرخوان

سرقت 50 ميليارد توماني خط لوله نفت

حدود 5 كيلومتر از خط لوله انتقال نفت از بي‌بي‌حكيمه به گوره توسط سارقان دزديده شده است. حجم خسارت وارده بالاي 50 ميليارد تومان برآورد شده است. خبرگزاري فارس در اين باره گزارش داده: اين خط لوله 8 اينچي به دليل كاهش تكليفي توليد نفت در ميادين نفتي به مدت دو سال خالي بوده و در اين بازه زماني بخشي از آن به طول 5 كيلومتر مورد سرقت قرار گرفته است. اين سرقت به مرور زمان در طول بازه زماني دو ساله صورت گرفته است و در اين مدت ظاهرا شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب به عنوان متولي اصلي خطوط لوله انتقال نفت، بازرسي دوره‌اي از خط لوله بي‌بي حكيمه به گوره را متوقف كرده است.


افزايش قيمت هر شانه تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان

باتوجه به مشكلاتي كه براي تامين نهاده‌هاي دام و طيور وجود دارد قيمت تخم‌مرغ نيز در بازار افزايش يافته است هر چند كه به خرابي اوضاع مرغ نيست. در حالي كه قيمت مصوب هر كيلوگرم تخم‌مرغ فله 14 هزار و 500 تومان تعيين شده و قيمت هر شانه تخم‌مرغ با اين صورت حدود 27 تا 28 هزار مي‌شود قيمت اين محصول در تهران براساس مشاهدات ميداني خبرنگار ما به 35 هزار تا 38 هزار تومان رسيده است يعني حدود 10 هزار تومان بالاتر از قيمت مصوب به فروش مي‌رسد.


اسلامي: بنگاه‌ها نبايد مرجع گزارش قيمت مسكن باشند

محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه «انتشار قيمت مسكن غيرواقعي جامعه را ملتهب مي‌كند»، گفت: وزارت راه در حال برنامه‌ريزي براي انتشار قيمت واقعي مسكن در كشور است. اسلامي در پاسخ به اين پرسش كه دليل عدم انتشار تحولات بازار مسكن و قيمت‌ها در اين بخش توسط وزارت راه و شهرسازي چيست، اظهار كرد: آمار مربوط به قيمت مسكن را بانك مركزي اعلام مي‌كند، سيستم دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي از بانك مركزي آمار را دريافت و آن را منتشر مي‌كرد. او ادامه داد: به اين دفتر گفتم كه وزارت راه و شهرسازي مسوول مسكن است و بايد كد رهگيري را فعال كنيم كه اين كار را انجام داده‌ايم وقايع اتفاقيه را ملاك قرار دهيم. او افزود: يعني معاملات انجام شده در بازار مسكن را ملاك -انتشار گزارش- نه براساس مفروضات از يك نمونه آماري محدود. وقتي نمونه آماري و جامعه آماري محدود است نمي‌توانيم بگوييم كه اين تحليل درست است. وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: بايد ببينيم در هر منطقه‌اي چند معامله صورت گرفته و اينها را با كد رهگيري معتبر بشماريم نه مراجعه به بنگاه‌هاي املاك و پرسيدن اين سوال كه مسكن متري چند است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون