• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4824 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۴ دي

سرنوشت مشترك براي صلح

سيد محمدعلي ابطحي

شما را هيچ دغدغه‌اي نباشد؛ ليك در هر نيازمندي به نيايش و دعا توام با شكرگزاري توسل جوييد تا خواسته‌هاي خويش را بر خدا عرضه داريد. آنگاه آرامش خدا كه مافوق هر عقلي است دل‌هاي شما و انديشه‌هاي‌تان را حفظ خواهد كرد. (رساله به فيليپيان، 4: 6) 
سال 2020 در حالي رو به اتمام است كه بيماري عالمگير كرونا زندگي را بر همه اهالي زمين دشوار و سخت كرده است. 
در اين سال سخت كه با نقصان در سلامتي و شادي و ثروت جمع كثيري از مردم دنيا همراه بود، بار ديگر بر بشر معلوم شد كه همه يك پيكر واحديم و سعادت امري جمعي است.
اكنون در آستانه 25 سپتامبر، ميلاد پرسعادت عيسي مسيح پيام‌آور عشق و صلح و دوستي كه مانند ديگر پيامبران در يكي از تاريك‌ترين برهه‌هاي تاريخ براي نجات انسان از گمگشتگي مبعوث شده، فرصت مناسبي است براي تامل در آنچه در اين يك سال سخت و دشوار بر ما گذشته است. 
در سالي كه گذشت جهان همچنان در تب‌وتاب گرفتاري‌هاي بي‌شماري بود كه سبب‌ساز رنج مردمان شد. نه تنها جنگ و آوارگي و مهاجرت و تغييرات اقليمي و زيست‌محيطي و زياده‌خواهي ابرقدرتان و فقر و گرسنگي و بي‌عدالتي و تبعيض و نژادپرستي ريشه‌كن نشد، بلكه شكل‌هاي جديدتري پيدا كرد و افزون بر آن جهانيان در شرايط دشوار مشتركي قرار گرفتند كه اساس حيات آنها را تهديد مي‌كند. 
با نگاه خوشبينانه بايد گفت اين شرايط دشوار نشان داد كه انسان در مقابل قدرت و راز هستي تا چه حد شكننده و ناآگاه است و چگونه ويروسي كه به چشم نمي‌آيد تمام نظم جهان را به‌يك‌باره دگرگون مي‌كند و نظم خود را به شيوه زيست فردي و مناسبات ملي و بين‌المللي تحميل مي‌كند. 
در اين وضعيت ناامني و ترديد و البته درس‌آموز، بر‌اساس آموزه‌هاي اديان و به‌خصوص آموزه‌هاي حضرت مسيح، خداوند همواره اولين راه‌حل است نه آخرين پناه.
ما نه اولين انسان‌هاي روي زمين هستيم كه به بلاياي جمعي دچار مي‌شويم نه آخرين‌شان، آنچه اهميت دارد بازگشت به آموزه‌هايي نوراني است كه راه را به‌روشني براي ما ترسيم كرده است. 
سرنوشت اقوامي كه ذكرشان در كتب مقدس آمده است درواقع شرح حال ماست.
امور جهان تنها بر اسباب مادي استوار نيست بلكه به هزاران هزار لطف پيدا و ناپيداي الهي وصل است.
موسسه گفت‌وگوي اديان ضمن تبريك ميلاد پرسعادت حضرت عيسي به مسيحيان جهان به خصوص مسيحيان ايران، آرزو مي‌كند همه جهانيان به همراه هم به سرنوشت مشتركي بينديشيم كه براي رستگاركردن آن راهي جز صلح و دوستي و اتحاد نداريم و اين اصل و اساس پيام حضرت عيسي مسيح است. 
صلح و عشق همچنان اصلي‌ترين ضرورت جهان پرآشوب ماست كه براي تحقق آن همه با هم بايد بكوشيم.
پيام تبريك موسسه گفت‌وگوي اديان به مناسبت ميلاد حضرت عيسي مسيح

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون