• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3254 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

عضو جبهه پايداري در گفت‌وگو با «اعتماد»:

كانديدا معرفي مي‌كرديم نايب‌رييس مي‌شد

حمايت ما نبود، باهنر نايب‌رييس نمي‌شد

 


گروه سياسي| انتخابات هيات‌رييسه مجلس آن شكلي نبود كه انتظارش مي‌رفت. رقابت‌ها آن رمقي را نداشت كه تصورش مي‌رفت. اين‌بار فراكسيون اصولگرايان مجلس كه بيشتر اعضاي آن از جبهه پايداري هستند فعاليت آنچناني نداشت. هرچند كانديداتوري روح‌الله حسينيان براي رياست مجلس را شايد بتوان قدمي در اين راستا دانست اما اين رقابت بازهم رمق هميشگي را نداشت. در اين ميان اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس بر اين باور هستند كه عدم فعاليت جدي‌شان در اين انتخابات به اين دليل بوده است كه مصلحت اصلي‌تر را حفظ وحدت اصولگرايان مي‌دانستند. با علي‌اصغر زارعي نماينده تهران كه از اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس و موسسان جبهه پايداري است در مورد فعاليت‌هاي اين فراكسيون براي اين انتخابات گفت‌وگويي كوتاه كرديم. او معتقد است كه اگر الياس نادران به عنوان كانديداي نايب‌رييسي از سوي اين فراكسيون معرفي مي‌شد شانس بالايي براي نشستن روي اين صندلي داشت. متن گفت‌وگوي «اعتماد» با زارعي را در ادامه مي‌خوانيد:
 عده‌اي معتقدند كه فراكسيون اصولگرايان و به‌طور كلي جبهه پايداري در انتخابات هيات‌رييسه مجلس فعاليت آنچناني نداشته است؟ شما قبول داريد كه در اين مورد كمي انفعال داشتيد؟
خب به هر حال مي‌شد فعال‌تر از اين در اين انتخابات عمل كرد و هركسي علي‌القاعده بايد چنين انتظاري از خودش داشته باشد و فكر هم مي‌كنيم كه وضعيت فراكسيون اصولگرايان در حال حاضر وضعيت مطلوبي است و در تلاش هستيم انسجام‌مان را بيشتر حفظ كنيم.
 شما اين تحليل را قبول نداريد كه چون سال آخر مجلس است آن رغبت هرساله براي رقابت آنچناني وجود نداشت؟
فراكسيون رهروان ابتدا قبول كرد كه يك ليست واحد ارايه بدهيم ولي متاسفانه در اينكه به ما اعلام بكنند موافق هستند يا مخالف زمان را تلف و دقيقه 90 هم نشستند و راي‌گيري كردند و عنوان كردند كه رسيدن به وحدت را قبول ندارند لذا ما هم مجبور شديم ليست جداگانه‌اي براي انتخابات هيات‌رييسه ارايه دهيم. متاسفانه آنها هم در فراكسيون رهروان ولايت با روش‌هاي نسبتا نامطلوبي افراد را سوگند دادند كه به افرادي جز ليست فراكسيون رهروان ولايت راي ندهند و كارهاي نامناسبي در فراكسيون رهروان ولايت صورت گرفت. ولي مجلس است و هر كسي از نمايندگان مي‌توانند نظر خودشان را اعمال كنند.
  در جلسه دوشنبه شب فراكسيون اصولگرايان مباحثي براي كانديدا شدن آقاي نادران بود. چه شد كه آقاي نادران كانديدا نشدند؟
 به هر حال ما به دنبال ايجاد فضاي وحدت ميان اصولگرايان بوديم كه ايشان را معرفي نكرديم.
  اما برخي بر اين باورند كه فراكسيون اصولگرايان با علم به اينكه ممكن است كانديداهاي‌شان براي نايب‌رييسي راي نياورند، كانديدا نشدند.
نه اگر ما آقاي نادران را معرفي مي‌كرديم حتما راي داشت اما به دليل مصلحت بالاتري با جمع‌بندي فراكسيون به اين نتيجه رسيديم كه كانديدايي نداشته باشيم.
 يعني نظر آقاي حدادعادل هم همين بود؟
اين مصلحت‌سنجي هم پيشنهاد آقاي حدادعادل بود هم عده‌اي ديگر از دوستان. اما اختلاف‌نظرهايي هم وجود داشت ولي در نهايت خروجي بحث به اينجا رسيد كه كانديدايي نداشته باشيم. اما اگر ما از آقاي باهنر حمايت نمي‌كرديم مطمئن باشيد نايب‌رييس نمي‌شد.
 چرا اين فكر را مي‌كنيد؟
آقاي باهنر در فراكسيون رهروان ولايت تهديد به عدم حمايت شده بود و به همين دليل ما به اين نتيجه رسيديم كه از آقاي باهنر اعلام حمايت كنيم تا وحدت اصولگرايان هم حفظ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون