حمايت ويژه
از دانشآموزان آسيبپذير
مديركل امور تربيتي مشاوره و مراقبت در برابر آسيبهاي اجتماعي گفت: حضور دانشآموزان در مدرسه باعث بروز هيجانات است و اين امر از بسياري از آسيبهاي اجتماعي جلوگيري ميكند در حالي كه امروزه با شرايط كرونا و تعطيلي مدارس و فاصله گرفتن نهاد مدرسه و حضور دانشآموز، بستري براي تخليه هيجانات و ارتباط مستقيم با دانشآموز فراهم نيست. به گزارش ايسنا، نشست كميته پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي شهرستانهاي استان تهران در ساختمان نماد واقع در شهرري برگزار شد. مسعود شكوهي با اشاره به اينكه معلوم نيست آينده ما را به كدام مسير سوق خواهد داد، گفت: قطعا با هر تغييري در سبك زندگي، پيچيدگيها و گستردگي آسيبهاي اجتماعي نيز روزبهروز سختتر خواهد شد، پس بايد همواره با برنامهريزي صحيح و پيشبيني مناسب خود را براي مديريت و مداخله در جلوگيري از بروز آسيبهاي اجتماعي آماده كنيم. اين مقام مسوول با اشاره به اينكه امروزه با آموزشهاي مجازي بستر ارتباط حضوري با دانشآموزان فراهم نيست، گفت: همه ما موظفيم در شرايط فعلي حداقلها را فراهم كنيم تا بتوانيم آموزش رواني را كه مقدمه آموزش علمي است از طريق تهيه و توليد محتواهاي مناسب در اختيار جامعه هدف كه دانشآموزان در اولويت آن هستند، قرار دهيم. شكوهي با اشاره به عملكرد خوب همكاران شهرستانهاي استان تهران در بخش پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي گفت: با توجه به اينكه آمار آسيبها در مناطق اين استان قابل توجه است، اما عملكرد خوب و به هنگام همكاران ما باعث شده تا آثار و نتايج خوبي داشته باشيم، كما اينكه تجربه بالاي اين دوستان باعث شده است كه براي توليد محتواهاي پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي براي شبكههاي مجازي در بخش دانشآموزي، شهرستانهاي استان تهران با همت ويژه خود اقدام كنند. او اجراي طرح ملي نماد را يكي از ۱۰ برنامه اصلي وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد و گفت: طي يك ماه گذشته آموزشها و برنامهسازي براي توليد محتوا در طرح ملي نماد در حال اجراست و ما توانستهايم بيش از يك ميليون دانشآموز كه نيازمند تحت نظام مراقبت اجتماعي قرار بگيرند را در ۳۵ منطقه كشور رصد كنيم.