• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3256 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

هشدارهاي مهم آيت‌الله مصباح‌يزدي:

تيم مذاكره‌كننده ممكن است اشتباه كنند اما خائن نيستند

گروه سياسي| آيت‌الله مصباح‌يزدي روز گذشته حرف‌هاي مهمي داشت. تاكيد بر «خائن» نبودن تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي از سوي رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني نشاني بود بر مخالفت او با آنچه برخي اعضاي جبهه پايداري اين روزها در مجلس مي‌گويند. او روز گذشته صراحتا در ديدار با جمعي از اعضاي سپاه الغدير اعلام كرد كه«تعيين وظيفه امروز مردم و جامعه بر عهده فرمانده و ولي فقيه است، افزون بر جايگاه ديني ولايت فقيه، تجربه نشان داده كه اگر رهبر جامع‌الشرايط نباشد نيروي جامعه به هدر مي‌رود. همه بايد سعي كنند با رعايت همدلي و همزباني از به وجود آمدن اختلاف در كشور جلوگيري كنند، دشمن درصدد است كه دو دستگي را در كشور حاكم كند. آرزوي دشمن اختلاف‌افكني است. ممكن است مسوولان هسته‌اي دچار اشتباه شوند اما خائن نيستند، بايد با عمل كردن به دستورات رهبر معظم انقلاب وحدت را حفظ كنيم.» او اما توصيه‌هاي مهم و زيادي هم به لزوم رعايت هم زباني و همدلي در كشور داشت و از انتخابات هم گفت، بايد آن فردي انتخاب شود كه خدمت بيشتري به اسلام كند.  به گزارش رسا، جمله‌هاي كليدي اظهارات آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي، رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) به شرح زير است:
 امام خميني (ره) با آموزش تكليف اجتماعي انسان‌ها به جامعه نصف اسلام را اجرا كرد، در زمان قبل از انقلاب خوبان سعي مي‌كردند كه فقط در زندگي فردي خود خوب باشند و به جامعه كاري نداشته باشند، اين افراد تصور مي‌كردند كه مي‌توان در برابر مسائل اجتماعي و سياسي بي‌تفاوت بود.
  قبل از انقلاب اسلامي هيچ كس متوجه مسووليت‌هاي اجتماعي و سياسي خود نبود، امام خميني (ره) جامعه را متوجه تكاليف اجتماعي خود كرد. امروزه كمترين كار و وظيفه جامعه حفظ دستاورد‌هاي انقلاب است.
 گاهي شرايطي پيش مي‌آيد كه برخي دستاوردهاي انقلاب در خطر قرار مي‌گيرد كه در اين صورت همگان بايد از آن دستاورد حفاظت كنند، بايد بدانيم كه در اين عالم هيچ كاري تماما آسان نيست بلكه كارهاي خير نيز با سختي و مشكلاتي همراه خواهد بود.
  تعيين وظيفه امروز مردم و جامعه بر عهده فرمانده و ولي فقيه است، افزون بر جايگاه ديني ولايت فقيه، تجربه نشان داده كه اگر رهبر جامع‌الشرايط نباشد نيروي جامعه به هدر مي‌رود.
  همه بايد سعي كنند با رعايت همدلي و هم‌زباني از به وجود آمدن اختلاف در كشور جلوگيري كنند، دشمن درصدد است كه دودستگي را در كشور حاكم كند. آرزوي دشمن اختلاف‌افكني است.
  تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي فرزندان انقلاب هستند و ما به تيم مذاكره‌كننده اطمينان داريم، ممكن است مسوولان هسته‌اي دچار اشتباه شوند اما خائن نيستند، بايد با عمل كردن به دستورات رهبر معظم انقلاب وحدت را حفظ كنيم.
  رهبر معظم انقلاب راه را براي مذاكره‌كنندگان باز گذاشتند اما فرمودند كه مراقب باشيد تا كلاه سرتان نرود. اين برخورد تدبير حكيمانه ولي فقيه در مواجهه با مساله است كه از سيره اهل بيت(ع) فرا گرفتند.
  در انتخابات اگر قرار است جامعه به دست كسي سپرده شود بايد سوابق، طرز فكر و اهداف او شناخته شود. بايد كسي انتخاب شود كه خدمت بيشتري به اسلام مي‌كند.
  انسان نبايد به دليل جمعيت كم اهل حق كنار بكشد. اگر جمعيت كوچكي براي رضاي الهي فعاليت كنند خداوند كاستي‌هاي آنان را جبران مي‌كند. شرط پيروزي صاف بودن با خداوند متعال است.
  زرق و برق سلاح و تكنولوژي دشمن نبايد جامعه را فريب دهد. انسان نبايد به سبب ترس از سلاح‌هاي دشمن خود را از مسير حق خارج كند، خداي خرمشهر، خداي امروز نيز هست اما مردم نيز بايد همانند گذشته رزمنده باشند.
  نبايد احساس ضعف كنيم، فردي به من گفت براي اينكه داراي تكنولوژي شويم بايد با امريكا بسازيم، بنده گفتم با چه قيمتي بايد تكنولوژي را كسب كرد، آيا امريكا به جز دست برداشتن مردم از انقلاب راضي مي‌شود.
   امريكا محتاج به مذاكرات است، امروزه خداوند به ملت ايران عزت داده و امريكا را محتاج اين ملت با عظمت كرده است. سخن حضرت امام مبني بر اينكه قطع رابطه با امريكا به ايران ضرر نمي‌زند نيز محقق شد. ملت ايران امريكا را به ذلت كشاند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون