• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3256 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

حضور 2 زن ايراني در عرصه مديريت بين‌المللي ورزش

عضويت پناهي‌زاده و هراتيان در اتحاديه كشتي و فيفا

 

رفته‌رفته مي‌رود تا زنان در عرصه بين‌الملل، جايگاه خود را در حوزه‌هاي مختلف به خصوص در ورزش پيدا كنند. زن ايراني همواره نشان داده اگر مورد توجه قرار گيرد با تمام مشكلات و محدوديت‌ها مي‌تواند به موفقيت‌هاي بسياري برسد و ثابت كند كه زن ايراني «مي‌تواند» در عرصه‌ها و حوزه‌هاي مختلف داخلي و خارجي حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد و حالا امروز مي‌بينيم كه در همين راستا فرناز پناهي‌زاده به عنوان نخستين زن ايراني به عضويت كميسيون ورزش و زنان (UWW) يا همان اتحاديه جهاني كشتي درآمده و زهره هراتيان عضو بخش پزشكي كمپ تيم‌هاي ملي، عضويت كميته پزشكي فيفا را در كارنامه ثبت كند.
عضويت نخستين زن ايراني در اتحاديه جهاني كشتي
اتحاديه جهاني كشتي فرناز پناهي‌زاده، مسوول دپارتمان بين‌الملل فدراسيون كشتي ايران را به عنوان نخستين زن ايراني به عضويت يكي از كميسيون‌هاي ورزشي‌اش درآورد. پناهي‌زاده توسط شخص لالوويچ، رييس اتحاديه جهاني به عضويت كميسيون ورزش و زنان اتحاديه جهاني اضافه شده است. كميسيون ورزش و زنان اين اتحاديه مسووليت توسعه كشتي زنان در سراسر جهان را بر عهده دارد. اين حركت در راستاي اهداف كمپين كشتي زنان اتحاديه جهاني موسوم به « Super 8» بوده كه هدف آن برجسته ساختن نقش زنان در كشتي است. اين در حالي است كه اخيرا فدراسيون كشتي ايران ورزش كشتي با كمربند زنان را تحت پوشش گرفته و در آن به فعاليت مي‌پردازد.
واكنش لالوويچ به عضويت پناهي‌زاده در اتحاديه جهاني
نناد لالوويچ، رييس اتحاديه جهاني كشتي در مورد عضويت فرناز پناهي‌زاده در كميسيون ورزش و زنان اتحاديه جهاني كشتي گفت: «ما خوشحاليم كه خانم پناهي‌زاده به خانواده كشتي پيوسته است. ما انتظار داريم تخصص و تلاش وي در ورزش بر حضور زنان در كشتي تاثيرگذار باشد. با داشتن عقيده و صداي او، كشتي در شرايط بهتري حركت خواهد كرد.»همچنين پناهي‌زاده به سايت اتحاديه جهاني كشتي گفت: «كشتي ورزش ملي ايران است. در تاريخ ما زنان و مردان كشتي را دوست داشته‌اند و قهرمانان كشتي بخشي از ميراث جامعه ايران هستند. امروزه اين فرصت براي زنان مهيا شده تا با رعايت ارزش‌هاي فرهنگي و مذهبي، در مسابقات كشتي شركت كنند. من مطمئنم با همكاري ديگر اعضاي كميسيون ورزش و زنان، ما مي‌توانيم بانوان بيشتري را به سمت ورزش كشتي بياوريم.
سخنراني بانوي ايراني در فيفا
شصت و پنجمين كنگره فيفا براي انتخاب رييس جديد اين فدراسيون هم در سوييس برگزار شد كه در ابتداي اين برنامه حاضران در جلسه به ياد غلامحسين مظلومي و عزيز اصلي، پيشكسوتان فقيد فوتبال كشورمان دقيقه‌اي سكوت كردند. اين مراسم در مقر فيفا برگزار شد كه در آن دكتر زهره هراتيان عضو كميته پزشكي فدراسيون ايران و كنفدراسيون فوتبال آسيا، در زمينه فعاليت‌هاي پزشكي فوتبال ايران به عنوان نخستين ايراني در اجلاس فيفا سخنراني كرد. هراتيان پس از چند سال انتظار بالاخره به عضويت كميته پزشكي فيفا درآمد. وي در چند سال اخير زير ذره‌بين بخش پزشكي فيفا بود و در نهايت به او خبر دادند كه به عضويت كميته پزشكي فيفا درآمده و براي دريافت حكم خود بايد به زوريخ برود. هراتيان به همراه علي كفاشيان و عليرضا اسدي راهي سوييس شد و در كنگره نيز سخنراني كرد. رييس فدراسيون و دبيركل، عضويت هراتيان را به او تبريك گفتند. قرار است هراتيان از همان سوييس براي حضور در تيم پزشكي مسابقات جام جهاني زنان به كانادا سفر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون