• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3257 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

زير ذره بين اقتصاد

متقاضيان نوسازي 20 ميليون وام مي‌گيرند|مديرعامل صندوق كارآفريني اميد از اختصاص 20 ميليون تومان وام قرض الحسنه به متقاضيان نوسازي واحدهاي مسكوني خبر داد و ايجاد تحول در حوزه كسب و كارهاي خرد و كوچك را از اولويت‌هاي صندوق عنوان كرد. اصغر نورالله‌زاده گفت:
در حال حاضر پرداخت تسهيلات خوداشتغالي، خويش‌فرمايي، مشاغل خانگي و كارآفريني را در دستور كار برنامه‌هاي خود داريم و از خوشه‌هاي كسب و كار و متقاضيان راه‌اندازي كسب و كارهاي خرد و كوچك حمايت مالي مي‌كنيم.

 كرخه برق نمي‌دهد |وزير نيرو گفت: طرح غدير هزينه‌هاي هنگفتي براي ما داشت اما بسياري از شهرها و روستاهاي استان از آن بهره‌مند شدند. حميد چيت‌چيان گفت: آب اين طرح فعلا از سد كرخه تامين مي‌شود و پس از اتمام اجرا، آب آن از دز تامين خواهد شد. طرح آبرساني غدير طرح بسيار مهمي است كه تاكنون مشابه آن در كشور و حتي به اين وسعت در جهان ديده نشده است. با اجراي كامل طرح آبرساني غدير تا چند ماه آينده و حداكثر تا پايان امسال مردم شهر دشت آزادگان از مزاياي اين طرح بهره‌مند خواهند شد. چيت‌چيان تصريح كرد: به دليل منابع آبي محدود، امكان تخصيص آب به تمام استان از كنترل مديران ما خارج است و درحدي كه منابع آبي وجود داشته باشد، آب تخصيص مي‌يابد. توسعه شبكه‌هاي آبياري و زهكشي هويزه و افزايش ظرفيت ايستگاه پمپاژ قيصريه كار بسيار بزرگ و ارزشمندي است كه موجب مي‌شود آب مطلوب بيشتري در اختيار مردم خرمشهر و آبادان قرار گيرد.

اندونزي خريدار نفت ايران شد|اندونزي از مذاكره با ايران براي واردات نفت براي تامين تقاضاي روزافزون خود خبر داد. اندونزي اعلام كرد به دليل توسعه پالايشگا‌ه‌هاي خود و تقاضاي روزافزون نفت در اين كشور، با ايران مذاكره براي واردات نفت مذاكره كرده است. سوديرمان سعيد، وزير انرژي اندونزي در تهران با بيژن زنگنه، وزير نفت ايران ديدار و دوطرف براي همكاري در پروژه‌هاي بالادستي توافق كردند. دادان كاسديانا، سخنگوي وزارت انرژي و معادن اندونزي گفت: ما روي دو مساله توافق كرديم. اندونزي از ايران نفت بخرد و ايران به اندونزي اجازه مشاركت در پروژه‌هاي بالادستي را بدهد. پلاتس به نقل از وي گزارش داد: هنوز مقدار واردات نفت اندونزي از ايران مشخص نشده است.

لزوم اجراي دقيق آيين‌نامه حقوق مسافر|رييس سازمان هواپيمايي كشوري با تاكيد بر اجراي دقيق آيين‌نامه حقوق مسافر گفت: اجراي اين قانون افزايش رضايتمندي مسافران را به همراه دارد و دست‌يافتن به اين مهم دستاورد ارزشمندي براي صنعت هوانوردي است. عليرضا جهانگيريان تدوين آيين‌نامه حقوق مسافر را گامي درراستاي صيانت از حقوق مسافر دانست و گفت: سالانه 17 ميليون مسافر از طريق بخش هوايي جابه‌جا مي‌شود.

دولت هفته آينده تكليف بدهي دو معدن را مشخص مي‌كند| رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني (ايميدرو) گفت: پيشنهاداتي براي تسهيل در پرداخت حقوق دولتي معادن به وزارت اقتصاد ارايه كرده‌ايم و تكليف بدهي دو معدن چادرملو و گل‌گهر نيز تا هفته آينده در مجموعه حقوقي مجلس مشخص مي‌شود. مهدي كرباسيان گفت: با توجه به ‌اينكه طبق قانون، سازمان امور مالياتي و وزارت اقتصاد مكلف هستند به بدهي‌هاي دولتي و وصول طلب دولت رسيدگي كنند، اين موضوع از سوي اين دو نهاد پيگيري مي‌شود.

570 شهر ايران دچار تنش آبي است|معاون نظارت بر بهره‌برداري شركت مهندسي آبفاي كشور گفت: 570 شهر ايران دچار تنش آبي است. حميدرضا تشيعي اظهار كرد: اين تصفيه‌خانه پس از شهر اصفهان دومين تصفيه‌خانه استان است كه در مدار بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و كل شهرستان را تحت پوشش قرار خواهد داد. بخش اضطراري فاز اول اين مجموعه در مدار قرار دارد و آب شرب شهرهاي گلپايگان و گوگد را تامين مي‌كند و اين در حالي است كه عمليات اجرايي تصفيه‌خانه از حدود يك سال و نيم پيش آغاز شد و از تمام ظرفيت‌ها از جمله اعتبارات ملي پروژه، اعتبارات ملي متفرقه، اعتبارات مربوط به تنش آبي ماده 10 و 12 و... استفاده شده است تا اين پروژه با تعطيلي مواجه نشود.

تعطيلي واحدهاي كوچك با تداوم ركود|دبير انجمن صنايع ريخته‌گري با اشاره به ركود موجود در بازار محصولات ريخته‌گري، گفت: صنعت ريخته‌گري تقاضايي براي افزايش قيمت محصولاتش ندارد. عبدالحميد قديمي گفت: حدود 45 درصد از توليدات صنعت ريخته‌گري براي خودروسازان صورت مي‌گيرد و بقيه توليدات اين بخش به صنعت آب و تاسيسات شبكه‌هاي آبرساني، بخش معدن و صنايع معدني مانند سيمان و فولاد، نفت، گاز و پتروشيمي اختصاص دارد. وي با اشاره به شرايط نامناسب خودروسازان و تاثير آن در ميزان سفارش محصولات ريخته‌گري، افزود: در صنايع ديگر مانند صنعت آبرساني نيز شرايط خوبي وجود ندارد و همين مساله بازار صنعت ريخته‌گري را با ركود روبه‌رو كرده است.

تمديد قانون مديريت خدمات كشوري|رييس‌جمهور، قانون تمديد مدت اجراي آزمايشي قانون مديريت خدمات كشوري را براي اجرا به سازمان مديريت ابلاغ كرد. قانون تمديد مدت اجراي آزمايشي قانون مديريت خدمات كشوري در جلسه علني يكشنبه مورخ بيستم ارديبهشت ماه ۱۳۹۴ مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 23/2/1394 به تاييد شوراي نگهبان رسيده و رييس‌جمهور، آن را در تاريخ 3/3/1394 براي اجرا به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور ابلاغ كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون