• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3257 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

نماينده اهواز از درگيري لفظي خودبه «اعتماد» مي‌گويد

تجمع كنندگان نماينده همه مردم نبودند بلكه به فكر زمين‌هاي‌شان بودند

اعتماد|همزمان با سفر وزير نيرو به استان اهواز جمعي از نمايندگان مجلس براي بازديد از سرشاخه‌هاي كارون به چهار محال و بختياري سفر كردند و در جريان اين بازديد جمعي از موافقان انتقال آب از سرشاخه‌هاي كارون با تجمعي هماهنگ در محل حضور نمايندگان مجلس اعتراض خود را با مخالفت اين نمايندگان به انتقال آب اعلام كردند. اين جمع كه موافق انتقال آب بودند در نهايت درگيري لفظي تندي با سيد شريف حسيني، نماينده اهواز پيدا كردند كه با حضور نيروي انتظامي و نمايندگان و مسوولان منطقه پايان پيدا كرد.
سيد شريف حسيني در گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن تشريح اتفاقات و جريان درگيري لفظي كه بين او و گروهي از مردم در چهار محال و بختياري اتفاق افتاد گفت: «نمايندگان چهار محال و بختياري و مسوولان استان مخالف اين انتقال آب هستند، به همين دليل جمعه گذشته ما بازديدي از اين منطقه داشتيم كه طي اين بازديد 40 ، 50 نفر از مردم به شكلي از قبل هماهنگ شده در محلي كه قرار بود ما بازديد داشته باشيم تجمع كرده بودند. اين افراد نماينده همه مردم نبودند، چون مردم هم مثل نمايندگان‌شان مخالف اين انتقال هستند، اين افراد زمينداراني بودند كه بعد از انتقال آب به فلات مركزي قيمت زمين‌هاي‌شان چند برابر مي‌شد، به همين دليل با تجمع در محل حضور نمايندگان اعتراض‌شان را نسبت به اقدامات نمايندگان براي جلوگيري از انتقال آب اعلام كردند كه اصرار اين دوستان بر مواضع‌شان و لحن تندي كه براي ابراز نظرشان داشتند باعث بروز يك درگيري لفظي بين ما و تجمع‌كنندگان شد كه اين درگيري با حضور نيروي انتظامي و توضيحات كارشناسانه مسوولان به پايان رسيد.»
نماينده مردم اهواز در مورد بازديد گروهي از نمايندگان از سرشاخه‌هاي كارون در چهارمحال و بختياري گفت: «در استان اهواز موضوعات بسيار مهمي باعث ايجاد چالش‌هاي مختلفي شده است. ميزان آب رودخانه به‌شدت كاهش پيدا كرده است و ما دليل به وجود آمدن اين شرايط را انتقال آب از سرچشمه‌هاي كوهرنگ 1، 2 و 3، خدنگستان و سرچشمه‌هاي ديگر مي‌دانيم. تاكنون بالغ بر يك ميليارد و چهارصد ميليون متر مكعب آب از اين سرچشمه‌ها منتقل شده است كه اين مساله باعث به وجود آمدن مشكلات فراواني در سطح استان شده است».
 حسيني در مورد نتايج انتقال آب از طريق تونل بهشت‌آباد مي‌گويد: «اين انتقال آب در تونل 67 متري بهشت آباد باعث خشك شدن چشمه‌هايي مي‌شود كه در مسير قرار دارد و اين نه تنها به ضرر استان اهواز كه به ضرر كشور است. اين دوستان با تجمع خودشان با لحن تندي به ما مي‌گفتند كه اينجا استان ما است و شما نمي‌توانيد براي ما تصميم بگيريد، كه براي‌شان توضيح داديم كه آب هم مثل نفت يك سرمايه ملي است و ما وظيفه داريم از بروز مشكلات در استان پيشگيري كنيم و اين انتقال آب باعث بروز مشكلات فراواني در سطح استان خواهد شد. ضمن اينكه سرچشمه‌هاي كارون در اين منطقه قرار دارد و باعث تملك نمي‌شود چرا كه در اين‌صورت كشور تركيه هم مي‌تواند روي رود فرات سد بزند و مانع جاري شدنش در كشور ديگر شود.»
حسيني توضيح مي‌دهد كه با وساطت نمايندگان و نيروي انتظامي اين اعتراضات به پايان رسيد و اضافه مي‌كند كه كساني كه تجمع كرده بودند تحليل از شرايط نداشتند، در نهايت هم نمايندگان و مسوولان استان به صورت رسمي از نمايندگان حاضر در منطقه عذرخواهي كردند. وي در پايان هم دليل مشكلات آب در منطقه را عدم وجود مديريت درست در فلات مركزي به خصوص استان اصفهان مي‌دانستند و معتقد‌اند با مديريت صحيح، اين مشكلات در استان و منطقه جنوب كشور ايجاد نمي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون