• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3257 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

سرپرست جديد شهرداري اصفهان در گفت و گو با «اعتماد» :

سقاييان نژاد شهردار باكفايتي بود

سرپرست شهرداري اصفهان ، عليرضا  بوژمهراني ، در گفت و گو با «اعتماد « ، ساقييان را شهرداري لايق و كارآمد مي داند و معتقد است كه خود وي تنها حداكثر3 ماه سرپرست شهرداري باقي خواهد ماند . يعني تا زمان انتخاب شهردار بعدي .گفت و گوي زير ، گپي است كوتاه با سرپرست شهرداري اصفهان كه گفته مي شود اصلي ترين گزينه شهرداربعدي اصفهان هم خواهد بود .
    برخي از اعضاي شوراي شهر ، اعلام كرده بودند كه قبلا در مورد برخي از گزينه ها براي سرپرستي شهرداري گمانه زني كرده بودند  . با شما هم صحبتي شده بود؟
خير . خودشان بررسي و تحقيق كرده بودند و به من چيزي نگفته بودند .
    مي گويند اين رسم است كه در شهرداري اصفهان هر كسي كه سرپرست شود ، گزينه بعدي شهرداري است . فكر مي كنيد شما هم شهردار آتي اصفهان خواهيد بود؟
نه من فقط «سرپرست» هستم . آن هم حداكثر براي 3 ماه يعني تا زمان انتخاب شهردار جديد .
    با اطمينان مي گوييد كه شهردارنخواهيد بود!
قطعا!
    چند سال مدير مالي شهرداري بوديد ؟
23 سال
    در كل اين مدت هميشه در بخش مالي بوديد ؟
بله
    و از اين مدت ، 12 سال آن را با آقاي سقاييان نژاد كار كرده ايد . به عنوان يك همكار وي را چگونه مديري ارزيابي مي كنيد ؟
من معتقدم آقاي سقاييان نژاد از مديران توانمند و كارآمد اصفهان هستند . در زمان تصدي ايشان ، حوزه مديريت شهري رشد خيلي خوبي داشت و شهر سروشكل خوبي به خود گرفت . اين را حتي اعضاي شوراي شهر هم به آن اذعان دارند .
    پس چرا راي به بركناري وي دادند ؟
خب اختلاف سليقه و نظر در همه جا وجود دارد . اينجا هم بين اعضاي شوراي شهر و شهردار اختلافاتي وجود داشت كه درنهايت اعضاي شوراي شهر تصميم به استيضاح ايشان گرفتند .به گفته خودشان اين تصميم به نفع شهرگرفته شد.  
    و شما چه برنامه هايي براي مديريت درشهري مانند اصفهان داريد ؟
مدت 3 ماه فرصتي نيست كه بخواهيم براي آن برنامه ريزي كنيم . بايد به امور جاري شهربپردازيم و پروژ ها را ادامه دهيم . مثلا همين مترو كه شوراي شهر به تكميل آن انتقاد داشت .
    بگذاريد سوالم را اينگونه مطرح كنم . مهم‌ترين مشكلات شهر اصفهان را در چه بخش هايي مي دانيد ؟
به عنوان يك شهروند نظر مي دهم نه به عنوان يك شهردار . شهر اصفهان يكي از مهم‌ترين كلانشهرهاي كشور است كه قطب فرهنگي و هنري ايران نيز محسوب مي شود و جايگاه ويژه اي در ايران و حتي جهان دارد . اما درمقابل اين شهر با مشكلات متعددي دست به گريبان است . مشكلاتي چون : ترافيك ، آلودگي هوا ، مسايل فرهنگي ؛ كمبود شادي ، دغدغه هاي فضاهاي سبز و تميزي شهر و..... مدير شهري هر كس كه باشد بايد به اين موارد توجه داشته باشد   
    ارتباطتان با شوراي شهر و اعضاي آن چطور است ؟
خيلي خوب . در طول مدت خدمتم و درجايگاهي كه بودم تامل خوبي را با شوراي شهر داشتم. بر اين باورم كه شوراي شهر نماينده مردم و شهر هستند و با احترام به آنها نگاه مي كنم . هميشه هم نظرات‌مان را مطرح مي كرديم و آنها هم نظرات كارشناسي شان را مي دادند. اصلا مشكلي نداشتيم .
    مثل اينكه چندان از انتخاب خود به عنوان شهردار خوشحال نيستيد !
اصلا اينطور نيست . شهرداري اصفهان مجموعه قدرتمند و توانمندي از كارگران و مديران و كاركنان توانمندي است كه مي توانند شهر راه به خوبي اداره كنند . من هم به عنوان جزيي از همين بدنه ، افتخار مي كنم كه دركنار همكارانم ، به شهر و مردم آن خدمت كنم . حالا درهر پست و سمتي كه باشد . 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون