• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3118 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۶ آذر

اکثریت قاطع مردم خطا نمی‌کنند

روحاني در جلسه دفاع از وزير پيشنهادي علوم در مجلس:

 

گروه سياسي| رييس‌جمهوري در جلسه دفاع از وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: موضع دولت در برابر مجلس شوراي اسلامي همواره اخلاق، ادب و قانون است و ما به آراي مجلس در هر شرايطي احترام مي‌گذاريم و راي مجلس به عنوان راي مردم مورد احترام ما است و بايد بدانيم كه اکثریت قاطع مردم خطا نمی‌کنند. گزيده اظهارات روحاني در جلسه راي اعتماد به شرح زير است:
 وزيري كه معرفي شده، داراي سوابق گسترده و زيادي از آغاز پيروزي انقلاب است. وي جزو چهره‌هاي انقلابي دوران مبارزات ستمشاهي در شهر مشهد مقدس بوده و بعد از پيروزي انقلاب هم همواره به عنوان خادم اين انقلاب بودند.
  نبايد راي نياوردن وزرا را به مسائلي منتسب كنيم كه نتيجه آن اهانت به مجلس شوراي اسلامي يا نمايندگان محترم مجلس باشد، به هر حال ما يك دموكراسي ويژه‌يي در ايران داريم. دموكراسي غيرحزبي و اين دموكراسي در دنيا كمتر تجربه شده است.
  اگر دموكراسي ما حزبي بود ما دو يا سه حزب بزرگ داشتيم، اقليت و اكثريت داشتيم، دولت و مجلس معمولا از يك حزب بود و مقداري كار در تعامل سياسي آسان‌تر مي‌شد، اما به هر حال قانون اساسي ما اين شيوه را انتخاب كرده و ما هم در طول اين مدت همين راه را ادامه داديم.
   افكار عمومي مردم ايستا نيست و در يك نقطه چهار يا پنج سال نمي‌ايستد. افكار عمومي مثل نهر زلال و روان است و ما همواره بايد با فكر مردم و در كنار افكار مردم باشيم. البته افكار عمومي مردم از چارچوب فرهنگ ديني، فرهنگ ملي و منافع ملي و مصالح ملي تبعيت مي‌كند.
  آخرين انتخاباتي كه افكار مردم را ديديم و بايد معيار باشد ۲۴ خرداد سال ۹۲ است. گفتماني مورد تاييد مردم بود و فردي مورد انتخاب مردم قرار گرفت كه اگر اين فرد با نفر دوم يك ميليون اختلاف راي داشت، مي‌گفتيم دو گفتمان بوده است اما اگر گفتماني راي آورده كه اختلاف آراي آن با نفر بعدي سه برابر بوده است و ۱۳ ميليون اختلاف راي داشته، اين نشان مي‌دهد كه اين افكار و اين گفتمان مورد تاييد قاطع مردم است. ضمن اينكه گفتمان نفر اول با نفر بعدي خيلي تفاوت نداشته است.
   من فكر مي‌كنم گفتمان اعتدال مورد قبول همه ما است. مخصوصا مقام معظم رهبري بر گفتمان اعتدال تاكيد فرمودند. گفتمان اعتدال گفتمان دين ما است. گفتمان فرهنگ بزرگ ايران ما است و ما امت وسط هستيم و بر مبناي امت وسط ما حركت مي‌كنيم.
  موضع دولت در برابر مجلس شوراي اسلامي همواره اخلاق، ادب و قانون است ما به آراي مجلس شوراي اسلامي در هر شرايطي احترام مي‌گذاريم و راي مجلس به عنوان راي مردم مورد احترام ما است. بين ما و شما هم آنچه قضاوت مي‌كند خداوند بزرگ، قانون اساسي و افكار عمومي است.
   ما در مقاطع مختلف كنار هم بوديم و امروز نيز در مسائل مهم كشور در كنار هم خواهيم بود.
  وزيري كه معرفي شده، داراي سوابق گسترده و زيادي از آغاز پيروزي انقلاب است. وي جزو چهره‌هاي انقلابي دوران مبارزات ستمشاهي در شهر مشهد مقدس بوده و بعد از پيروزي انقلاب هم همواره به عنوان خادم اين انقلاب بودند.
  فرهادي در هر دو وزارتخانه علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مسووليت داشتند كه امتيازي بزرگ است. دو وزارتخانه داريم وظايف آنها در قانون تفكيك شده است اما در عين حال هر دو وزارتخانه آموزشي هستند، بايد با هم هماهنگ باشند و همكاري كنند و نزديك باشند.
  دانشگاه ما بايد از كميت به كيفيت بهتر برسد، دانشگاه ما بايد دانشگاه علم و آگاهي به سياست باشد و نه سكويي براي جناح‌هاي مختلف سياسي و ايشان به اين امر معتقد است كه دانشگاه آرام و مركز علم باشد و دانشگاه بايد در حل مشكلات جامعه حضور داشته باشد.
   آنچه در اختيار داريم در كنار وحي كه بالاترين مسير هدايت ما است عقل و علم است و اين سه در كنار هم مي‌تواند ما را به مقصد نهايي برساند و ما مي‌توانيم به نقطه‌يي برسيم كه كشور ايران به عنوان مرجع علمي براي منطقه و جهان اسلام باشد.
  اميدوارم با راي قاطع شما نمايندگان محترم از اين وزارتخانه هم گره باز شود و وزير بتواند انجام مسووليت كند و دانشگاه‌هاي ما بتوانند نشاط خود را بازيابند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون