• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3262 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

برگزاري نمايشگاه فرهنگ چهار كشور نروژ، فنلاند، سوئد و دانمارك

عكاس فنلاندي از ارتباط فرهنگي مي‌گويد

اعتماد| افتتاحيه نمايشگاه فرهنگ منطقه نورديك يعني نروژ، فنلاند، دانمارك و سوئد در خانه هنرمندان با حضور سفراي اين كشورها و مسوولاني از وزارت امورخارجه برگزار شد. دراين نمايشگاه كه تا 26 خرداد در چهار گالري خانه هنرمندان برپاست گوشه‌هايي از فرهنگ اين كشورها در قالب سخنراني، نمايشگاه آثار هنري، صنايع دستي، پخش فيلم، موسيقي و عكس به نمايش درآمده است. همچنين از كشورهاي اين منطقه هنرمنداني به ايران سفر كرده‌اند كه يكي از آنها «كرسي مكنزي»
(KIRSIMACKENZIE) است؛ هنرمند عكاس فنلاندي كه آثارش به نمايشگاه ارايه شده است.  او در گفت‌وگو با «اعتماد»   از اهميت اين نمايشگاه  مي‌گويد:
   اين براي نخستين بار است كه به ايران سفر كرده ايد؟
بله اين نخستين سفر من است و خيلي دوست دارم عكاسان و مردم  ايران  را ببينم.
  چقدر با فرهنگ ايران آشنا هستيد؟
خيلي زياد ايران را نمي‌شناسم البته در طول پرواز و سفر درباره ايران مطالعه كردم؛ همچنين حدود 20 سال پيش دوست صميمي داشتم كه ايراني بود و از طريق او نيز با ايران آشنا شده بودم.
  شما در چه زمينه‌هايي عكاسي مي‌كنيد؟
من عكاسي طبيعت انجام مي‌دهم و تخصصم مناظر است و
به اين نمايشگاه علاقه بسياري دارم تا طبيعت كشورهاي نورديك را به ايرانيان معرفي كنم و گوناگوني طبيعت را به نمايش بگذارم.
 ‌ فكر مي‌كنيد برگزاري نمايشگاه‌هاي اينچنيني چه تاثيري در روابط بين ايران و فنلاند و ايران با كشورهاي نورديك (فنلاند، نوروژ، سوئد و دانمارك)  مي‌تواند داشته  باشد؟
خيلي خوشحالم كه فرصتي پيش آمد و براي نمايشگاه فرهنگ و هنر نورديك به ايران آمدم و بخشي از عكس‌هايم در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است؛ به نظرم اين نمايشگاه مي‌تواند باعث شكل‌گيري ارتباط بيشتر بين ايران و كشورهاي نورديك مانند فنلاند شود به خصوص ارتباط فرهنگي.
  ديپلماسي فرهنگي نقش مهمي در ارتباط بين كشورها و معرفي كشورها دارد، فكر مي‌كنيد چقدر اين نمايشگاه مي‌تواند از اين نظر اهميت داشته باشد؟
با اين نظر شما خيلي موافق هستم و نقش ديپلماسي فرهنگي را براي شروع  روابط خيلي پر رنگ  مي‌بينم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون