• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3262 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

امكان خريد سابقه بيمه براي پر كردن خلأ سوابق بيمه‌اي وجود ندارد

مهر| معاون فني ودرآمد سازمان تامين اجتماعي گفت: امكان خريد سابقه بيمه براي پر كردن خلأ سوابق بيمه‌اي وجود ندارد.  محمدحسن زدا افزود: بر اساس ماده ۳۹ قانون تامين اجتماعي، كارفرما مكلف است حق بيمه هر ماه كارگران را تا پايان ماه بعد پرداخت كند و همچنين صورت مزد و حقوق بيمه‌شدگان را به ترتيبي كه در آيين‌نامه طرز تنظيم و ارسال صورت مزد و حقوق تعيين شده، ارسال كند و در صورتي كه كارفرما در انجام اين تكليف قصور كند، بايد اصل حق بيمه را به همراه جرايم متعلقه بپردازد.  
وي اظهار داشت: بيمه‌شدگان پس از سال‌ها بيمه‌پردازي براي تجميع سوابق يا بهره‌مندي از مزاياي بازنشستگي به شعب مراجعه مي‌كنند و متوجه وجود عدم پرداخت حق بيمه در يك ماه يا ماه‌هايي از سال‌هاي گذشته مي‌شوند كه اين خلأ با پرداخت حق بيمه امكان جبران ندارد و بيمه‌‌شده بايد خلأ‌هاي بيمه‌اي را با بيمه‌پردازي در زمان اشتغال پر كند تا شرايط بازنشستگي را احراز كند.  
زدا توصيه كرد بيمه‌شدگان از طريق مراجعه به سامانه سوابق سازمان تامين اجتماعي از پرداخت حق بيمه خود از سوي كارفرما اطمينان حاصل كنند و در صورت عدم پرداخت حق بيمه از سوي كارفرما آن را به كارفرما يا اداره كار اطلاع دهند. او تصريح كرد: نمي‌توان براي برخورداري از شرايط بازنشستگي سال‌هايي كه حق بيمه آن پرداخت نشده را پرداخت كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون