• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3118 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۶ آذر

سرخط خبرها

راه‌اندازي بازار گل زعفران | حسين چوپان، عضو انجمن صنفي كشاورزان رشتخوار گفت: با كمك شوراي اسلامي و شهرداري رشتخوار، بازار خريد و فروش گل زعفران با اعتبار 50 ميليون ريال با راه‌اندازي 6 غرفه راه‌اندازي شد. كشاورزان زعفران‌كار رشتخوار پس از برداشت محصول‌شان به اين بازار آمده و هر كيلوگرم گل زعفران خود را با قيمت 40 تا 50 هزار تومان به فروش مي‌رسانند. اين بازار هر روز پس از برداشت زعفران داير مي‌شود. وي ادامه داد: در سطح اين شهرستان زعفران خيز روزانه بيش از هفت تا 9 تن گل زعفران خريد و فروش مي‌شود.

مشكل دامداران با يارانه هم حل نمي‌شود| حسين سليمي، مديرعامل اتحاديه دامداران خراسان رضوي گفت: خريد شير با قيمتي كمتر از 1500 تومان به زيان دامداران است. وي با اشاره به تخصيص يارانه 1440 تومان به دامداران، اظهار كرد: پرداخت يارانه به دامداران مشكلات آنها را حل نمي‌كند اما مرهمي بر مشكلات موجود است. در چهار ماهه پاياني سال گذشته 28 ميليارد تومان يارانه براي 170 هزار تن شير به استان تخصيص يافت و سهم استان از كل يارانه اختصاص يافته به دامداران كشور حدود 10 درصد بود.
سليمي با اشاره به اينكه يارانه پرداختي فقط به شيرهايي كه روانه كارخانجات مي‌شوند تعلق مي‌گيرد بيان كرد: به طور كلي براي سه ماهه اول امسال 225 ميليارد تومان يارانه به دامداران كشور اختصاص يافته كه احتمالا سهم استان از اين ميزان 23 ميليارد تومان خواهد بود.

بازار فقط تعديل شد| كارشناس ارشد بازارهاي مالي گفت: رفتار هيجاني و موجي در بازار خطرناك است و مذاكرات اخير ژنو هم تا حدودي بازار سرمايه را تعديل كرد. به گزارش سنا، شاهين شايان‌آراني با تاكيد بر لزوم پرهيز سرمايه‌گذاران از تصميمات هيجاني در بازار، افزود: بازار سرمايه بيش از آنكه هيجاني باشد، در روزهاي منتهي به مذاكرات دچار هيجان شده بود و كساني كه خوش‌بينانه و بدون هرگونه محاسبات اقتصادي و تنها با اتكا به حدس و گمان، بيش از حد روي مذاكرات حساب باز كرده و از يكي دو هفته قبل اقدام به خريد كرده بودند، نتيجه‌اش را ديدند. وي، بهترين بيمه و اطمينان براي سرمايه‌گذاران (به ويژه سرمايه‌گذاران خرد) را مطالعه و آگاهي قبل از هرگونه خريد سهم دانست و افزود: معتقدم كسي كه بنا دارد در بازار سرمايه فعاليت كند، بايد مبتني بر آمار و ارقام و واقعيت‌هاي رخ داده در اقتصاد و مطالعه صورت‌هاي مالي شركت‌ها عمل كند و نگاه بلندمدت به بازار داشته باشد. اين كارشناس ارشد بازارهاي مالي با بيان اينكه مذاكرات ژنو در روز نخست بعد از مذاكرات بر بازار تاثير گذاشت، افزود: در نهايت، تبعات اقتصادي تمديد مذاكرات بر فضاي كسب و كار، شبيه همان وضع سابق خواهد بود و فراتر از آن نيست. فارغ از آنكه نتيجه مذاكرات تفاهم باشد يا خير، هرگونه سرمايه‌گذاري مبتني بر آگاهي و بررسي دقيق اطلاعات اقتصادي در روندي دو يا سه ساله قطعا نتيجه خواهد داد.

كاهش تورم آبان به 2/18 درصد | تورم آبان ماه با كاهش 2/1 درصدي نسبت به ماه قبل 2/18 درصد ثبت شد. بنابر اعلام بانك مركزي، شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در آبان‌ماه 1393 به 8/207 رسيد كه بيانگر تورم ماهانه 5/1 درصدي است. اين درحالي است كه شاخص كالا و خدمات در ماه گذشته نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 1/15 درصد افزايش يافته است. تورم نقطه به نقطه آبان نسبت به مهرماه كه 6/14 درصد بود 7/0 درصد افزايش يافته است. همچنين نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به آبان‌ماه در حالي به 2/18 درصد رسيده كه در مهرماه 4/19 درصد گزارش شده بود. مركز آمار نيز تورم آبان ماه را 8/17 درصد اعلام كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون