• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3264 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

رييس پليس پايتخت خبر داد

دستگيري 108 سارق و زورگير در پاتك بامدادي پليس

 

اعتماد| 108 سارق و زورگير پايتخت در سومين مرحله از طرح جمع‌آوري «اراذل و اوباش» در سال جديد در عمليات بامدادي پليس دستگير شدند.
سردار حسين ساجدي‌نيا، رييس پليس پايتخت در تشريح جزييات پاتك بامدادي پليس تهران به دستگيرشده‌ها، از انهدام 19 باند در اين عمليات و دستگيري 63 زورگير و كيف‌قاپ خبر داد و گفت: «اين عمليات پس از شناسايي دو‌ماهه متهمان، از بامداد سه‌شنبه آغاز شد كه با دستگيري 108 سارق خودرو، زورگير و كيف‌قاپ به پايان رسيد.»
73نفر از دستگير‌شده‌ها سابقه دارند و سن‌شان بين 16 تا 28 سال است. سرقت لوازم خودرو، سرقت خودرو، زورگيري، كيف‌قاپي، سرقت گوشي، سرقت منزل و سرقت احشام از اتهامات آنهاست. دو كاميون از قطعاتي كه آنها به سرقت برده‌اند نيز با شناسايي مالخرها به دست پليس افتاده است.
به گفته سردار ساجدي‌نيا، در بازرسي از مخفيگاه متهمان نيز چندين قبضه سلاح سرد قمه، قداره، چاقو و چند قبضه سلاح گرم كلت كمري نيز كشف شده است. در ميان سلاح‌هاي كشف‌شده، تابلوي ايست پليس نيز ديده مي‌شود كه سردار ساجدي‌نيا در توضيح آن به «اعتماد» گفت: «تعدادي از دستگيرشده‌ها از طايفه فيوج‌ها هستند كه در پوشش مامورنما، خودروها را متوقف كرده و از آنها زورگيري و سرقت مي‌كردند.»
اين عمليات، سومين مرحله از طرحي است كه پليس از آن با عنوان «طرح جمع‌آوري اراذل و اوباش» نام مي‌برد. پيش از اين و در يكم ارديبهشت امسال 101 نفر از اوباش سطح سه پايتخت كه اقدام به تخريب اموال شهروندان و مزاحمت براي نواميس مي‌كردند در دام پليس گرفتار شدند. سي‌ام همين ماه نيز، ماموران پليس پايتخت به مخفيگاه 105 نفر از اوباش سطح يك پايتخت به اتهام شرارت، برهم زدن نظم عمومي، ايجاد مزاحمت براي نواميس و تخريب اموال شهروندان دستگير شدند. سردار ساجدي‌نيا با اشاره به برخورد با 600 واحد صنفي مالخر و پلمب تعدادي از آنها، از ادامه‌دار بودن اين عمليات‌ها در حوزه جرايم مواد مخدر، مسائل اخلاقي و اوباشي‌گري خبر داد.   او در ادامه به تشريح برنامه‌هاي پليس در ماه رمضان پرداخت و ادامه داد: «براي صنف رستوران‌داران و آشپزخانه‌هاي تهران نيز برنامه‌هايي داريم و در حال تهيه دستورالعمل هستيم كه تا چند روز آينده ابلاغ خواهد شد. براساس اين دستورالعمل، كاركنان اين اصناف مي‌توانند تا نيم‌ساعت قبل از سحر به فروش محصولات خود بپردازند.»
ساجدي‌نيا درباره فعاليت سينماها در روزهاي رمضان نيز گفت: «مطابق سال‌هاي گذشته، امسال هم براي سينماها از افطار تا سحر مجوز فعاليت صادر مي‌كنيم. سينماداران مي‌توانند از شب‌ها تا سحر به جز ليالي قدر، برنامه داشته باشند. البته سينماداران بايد براي امنيت بيشتر هماهنگي‌هاي لازم را با اماكن انجام دهند و مجوز دريافت كنند.» رييس پليس پايتخت در ادامه درباره بحث برخورد با روزه‌خواران گفت: «پليس در اين باره هم برنامه دارد و با گشت‌زني در سطح شهر، اقدام لازم را در اين مورد انجام خواهد داد.» ساجدي‌نيا درباره حفظ امنيت در تفرجگاه‌ها نيز توضيح داد: «هر‌ساله از اواخر خرداد تا 31 شهريور برنامه ويژه براي تفرجگاه‌ها داريم. بين پليس‌هاي تخصصي براي برقراري امنيت تقسيم كار انجام شده است. امنيت در سطح شهر تهران خوب است و هرجا كه احتمال بدهيم مشكل بيشتري وجود دارد، حضورمان در آنجا پررنگ‌تر خواهد بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون