• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3264 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

تنها راه؛برنامه‌ريزي

نازنين متين‌نيا /  روز دوشنبه خبر آمد كه فرهنگ‌ شريف براي تامين هزينه‌هاي درمانش، يكي از سازهاي خود را فروخته. روز سه‌شنبه، مديرعامل موسسه هنرمندان پيشكسوت اعلام كرد كه از ماجراي بيماري فرهنگ شريف خبر نداشته و اميدوار است كساني كه اين خبرها را جنجالي مي‌كنند، اول سراغ صندوق هنرمندان پيشكسوت بيايند. اين‌طور شد كه در دو روز پي‌درپي نام فرهنگ شريف، موسيقدان حرفه‌اي و قديمي برسرزبان‌ها افتاد و همه فهميدند اين هنرمند به كمك مالي نيازمند است.
 اين اتفاق خبري ناخوشايند، پيش از اين هم بارها و بارها براي هنرمندان پيشكسوت ديگر يا بيمار رخ داده؛ اينكه يك‌نفر اعلام مي‌كند هنرمندي مريض است و نياز مالي دارد و بعد خبرهايي درباره كمك به او از طرف هنرمندان ديگر و مديران در خبرگزاري‌ها سرازير مي‌شود و به شكل مقطعي و موردي مشكلات سامان مي‌گيرد. براي همين ماجرا به عزت‌الله انتظامي زنگ زديم، هنرمندي كه خودش پيشكسوت به حساب مي‌آيد و معمولا هم در جلسات مختلف براي حل مشكلات هنرمندان پيشقدم است. انتظامي به «اعتماد» گفت: «ما جلسه‌اي با مديرعامل موسسه هنرمندان پيشكسوت گذاشتيم و آنجا درباره موارد مختلفي حرف زده‌ايم. اما تا زماني كه دولت كمك نكند، اتفاق خاصي نمي‌افتد و حل اين ماجرا به عهده دولت است». انتظامي پيشنهادي براي پرداخت حقوق ماهيانه به هنرمندان پيشكسوت داشت. اما معتقد بود تا زماني كه جلسه‌اي با شخص رييس‌جمهور برگزار نشود و هنرمندان از نزديك با حسن روحاني صحبت نكنند، نمي‌شود درباره اين مساله دقيق حرف زد و به نتيجه رسيد. به نتيجه رسيدن براي پيدا كردن راه‌حل‌هاي اجرايي اين مساله دغدغه اصلي است كه انتظامي از آن حرف زد و گفت: «ما مي‌توانيم درباره اين مشكل ساعت‌ها حرف بزنيم و نظر دهيم، اما تا زماني كه اين حرف‌ها و نظرها اجرايي نشود، چه فايده‌اي دارد. براي همين است كه نمي‌خواهم نظري درباره اين ماجرا بدهم و ترجيح مي‌دهم صبر كنم تا اگر فرصتي براي جلسه با رييس‌جمهور پيش آمد به ايشان بگويم كه چه راه‌حل‌هايي دارم و چطور مي‌شود مشكلات هنرمندان پيشكسوت را با رعايت حرمت و احترام آنها حل كرد.
بدون اين جلسات و اميد به اجرايي شدن، حرف زدن فايده ندارد». درخواست جلسه با رييس‌جمهور به اميد اجرايي شدن برنامه‌ها، راه‌حل مفيد و مناسبي است كه بعد از اين ‌همه سال حضور در جلسه و برنامه‌ريزي صرف به انتظامي نشان داده تا زماني كه زمينه قدرت اجرايي يك برنامه وجود نداشته باشد، خبرها و اتفاق‌ها شبيه به هم پي‌درپي رخ مي‌دهند و شايد نخستين قدم براي رفع مشكل هنرمندان پيشكسوت قدرت اجرايي مديراني باشد كه بايد وارد ميدان شوند و بخواهند كه مشكلات حل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون