• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3266 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

قرارداد كار كمتر از يك سال ممنوع شد

يك مقام مسوول كارگري از ابلاغيه جديد وزارت كار درباره ساماندهي قراردادهاي كار خبر داد و گفت: امضاي قرارداد در كارگاه‌هاي با ماهيت دايم، كمتر از يك سال ممنوع شد.
هادي ابوي اضافه كرد: در حال حاضر، قراردادهاي يك و سه ماهه در بسياري از واحدهاي با ماهيت دايم منعقد مي‌شود و ما مي‌دانيم بنگاه‌هاي كه ساليان متمادي در حال كار است و ميلياردها تومان براي آن سرمايه‌گذاري شده، قرار هم نيست كه تعطيل شود ولي نيروي خود را به صورت موقت كمتر از يك سال جذب مي‌كند.
 اين مقام مسوول كارگري كشور ادامه داد: متاسفانه انبوه اين قراردادها باعث شده تا امنيت شغلي و آسايش نيروي كار سلب شود و فرد نمي‌داند كه آيا ماه بعد هم كار خواهد داشت يا خير؟ اين مساله باعث استرس فراوان شغلي در افراد مي‌شود و با وجود اينكه كارفرمايان فكر مي‌كنند اين مساله باعث افزايش بهره‌وري نيروي كار مي‌شود، ولي برعكس باعث نابودي انگيزه و توان كاري افراد خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه موضوعاتي مانند متوقف شدن قراردادهاي سفيدامضا، دريافت اوراق سفيد از كارگران توسط برخي كارفرمايان و همچنين انعقاد قراردادهاي بالاي يك سال در مشاغل با ماهيت دايم؛ به‌شدت از سوي نمايندگان كارگران دنبال مي‌شود گفت: وقتي قرار است يك كارگاه باشد و فعاليت كند، چرا بايد نيروي موقت بگيرد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون