• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3268 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

زير ذره بين اقتصاد

كيفيت نان بالا نرود، خبازان با مشكل مواجه مي‌شوند|معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: خبازان بايد كيفيت توليد را بالا ببرند تا هم به نفع مصرف‌كننده و همه به سود خودشان باشد. علي قنبري در ديدار با مسوولان استان گلستان، گفت: در مسير آزادسازي قيمت نان، خبازان بايد كيفيت توليد را بالا ببرند تا هم به نفع مصرف‌كننده و همه به سود خودشان باشد. وي ادامه داد: اگر اين اصل در مسير آزادسازي قيمت نان رعايت نشود، ممكن است مشكلاتي وارد صنف خبازان شود و عده‌اي نيز اقدام به تعطيلي واحدهاي صنفي خود كنند البته دستگاه‌هاي نظارتي بايد نظارت عاليه را بر اصل كيفيت نان داشته باشند.

نتيجه جلسات مالياتي با اصناف اعلام مي‌شود|معاون سازمان امور مالياتي كشور از تعامل با فعالان اصناف خبر داد و گفت: ميزان ماليات اصناف در نشست‌هاي مشترك با اصناف مشخص مي‌شود. حسين وكيلي افزود: يكي از موضوع‌ها، ماليات سال 93 اصناف است كه پس از نهايي شدن در جلسات مشترك در خصوص آن اطلاع‌رساني خواهيم كرد. وي درباره دريافت الكترونيك اظهارنامه مالياتي از موديان هم گفت: موديان براي نخستين‌بار ماليات خود را از طريق سامانه پرداخت و تقسيط مي‌كنند و نيازي به مراجعه حضوري نيست. وي با بيان اينكه، هدف ما آسان‌سازي شرايط براي مردم و كاهش مراجعه حضوري است، اظهار داشت: برهمين اساس امكان ارايه اظهارنامه به صورت الكترونيكي فراهم شده است.

همكاري‌هاي اقتصادي ايران و آفريقاي جنوبي توسعه مي‌يابد|علي طيب‌نيا وزير امور اقتصادي و دارايي ايران و ابراهيم پاتل وزير اقتصاد و خزانه‌داري آفريقاي جنوبي، طي ديداري بر توسعه روابط اقتصادي و سياسي ميان دو كشور تاكيد كردند. وزير امور اقتصادي و دارايي در سفري يك‌روزه به ژوهانسبورگ با همتاي آفريقاي جنوبي خود ديدار و گفت‌وگو كرد. طيب‌نيا بر لازم‌الاجرايي شدن موافقتنامه‌هاي پايه‌اي اقتصادي سه‌گانه شامل تشويق و حمايت از سرمايه‌گذاري و اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و همكاري‌هاي گمركي تاكيد كرد.

لغو مصوبه كسر حق بيمه از بن كارگري|معاون وزير صنعت از لغو كسر ۳۰درصد حق بيمه بن كارگري از سوي تامين اجتماعي با راي ديوان عدالت اداري خبر داد و گفت: با مكاتبات و پيگيري‌هاي انجام شده، اين بخشنامه لغو خواهد شد. علي يزداني با اشاره به بروز نگراني‌هايي در ميان كارفرمايان و كارگران مبني بر كسر ۳۰ درصد از حق بيمه بن كارگري از سوي سازمان تامين اجتماعي گفت: با مكاتبات و پيگيري‌هاي انجام شده، كسر ۳۰ درصد از حق بيمه بن كارگري لغو مي‌شود. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: اين امر نگراني‌هاي زيادي را براي كارفرمايان و كارگران ايجاد كرده است كه به نظر مي‌رسد با لغو بخشنامه، اين نگراني‌ها پايان يابد. به تازگي بيمه تامين اجتماعي ابلاغيه‌اي را به شعب استاني خود ابلاغ كرده كه طي آن، مصوبه تيرماه سال گذشته شوراي عالي كار درباره عدم دريافت حق بيمه از بن نقدي كارگران لغو و دريافت حق بيمه از اين محل از سر گرفته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون