• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3118 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۶ آذر

خبر كوتاه

كمك خلبان جان كودك شش ماهه را نجات داد

اعتماد| نوزاد شش‌ماهه‌يي كه در مسير هوايي تهران به كرمان دچار تنگي نفس شديد شده بود با اقدام به موقع كمك خلبان از مرگ حتمي نجات يافت.
در جريان پرواز هواپيماي مسافربري در مسير تهران به كرمان نوزادي 6 ماهه كه به دليل بيماري خاص تنفسي دچار تنگي نفس شديد شده بود با اقدام به موقع كمك خلبان پرواز به زندگي بازگشت. شهاب شيرخواني، كمك خلبان اين پرواز در گفت‌وگو با رسانه‌ها در تشريح روند نجات اين كودك شش ماهه گفت: بعد از اينكه از طريق سر مهماندار متوجه مشكل اين نوزاد شدم به سرعت خود را به او رساندم و متوجه شدم او به دليل بيماري خاصي كه دارد دچار تنگي نفس شديد شده و قادر به نفس كشيدن نيست. تنها چيزي كه در آن لحظه به ذهنم رسيد اين بود كه با مكيدن از طريق لوله دستگاه ساكشن خلط ريه نوزاد را خارج كنم كه پس از انجام اين كار وضعيت نوزاد خيلي بهتر شد؛ اقدامي كه نوزاد 6 ماهه را از مرگ حتمي نجات داد. به گفته شيرخواني، با فرود آمدن هواپيما به سرعت تيم‌هاي امدادي نوزاد شش ماهه را براي پيگيري روند درمان به به مراكز درماني منتقل كردند. در اين پرواز سردار سرلشگر جعفري، فرمانده كل سپاه نيز حضور داشت و از تلاش‌هاي اين كمك خلبان قدرداني كرد.

 

24 كشته در حريق معدني در چين

ايسنا| آتش‌سوزي در يك معدن زغال‌سنگ در شمال چين به كشته شدن دست‌كم 24 كارگر منجر شد.
بنا بر اعلام مقامات محلي استان «ليائونينگ»، اين معدن ذغال سنگ اوايل صبح چهارشنبه و به دنبال وقوع زمين‌لرزه‌يي به قدرت 6/1 ريشتر طعمه حريق شد. در اين حادثه 52 نفر ديگر نيز مجروح شدند. عدم اجراي صحيح استانداردهاي ايمني و عدم دقت كافي و تسريع در عمليات استخراج زغال سنگ براي برطرف كردن نيازهاي اقتصادي چين موجب شده كه معادن اين كشور بالاترين ميزان مرگ و مير را داشته باشند. آمارهاي دولتي چين حاكي از آن است كه سال گذشته ميلادي 589 حادثه مرتبط با معدن در اين كشور اتفاق افتاده كه منجر به كشته و ناپديد شدن 1049 نفر شده است.

10 كيلو هرويين در معده 15قاچاقچي
پايگاه خبري پليس| فرمانده انتظامي فهرج استان كرمان از كشف 10 كيلوگرم هرويين و دستگيري 15 قاچاقچي توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر طي يك ماه گذشته خبر داد.
 سرهنگ مهدي پنجعلي‌زاده بيان داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان فهرج طي يك ماه گذشته با كنترل خودروهاي عبوري و مسافربري محور زاهدان- كرمان به 15 سرنشين خودرو مشكوك شده و با احتمال قاچاق مواد مخدر به شيوه بلع، از ادامه سفر آنان جلوگيري كردند. اين مقام انتظامي تصريح كرد: در بررسي‌هاي به‌عمل آمده متوجه شديم كه اين افراد توسط باندهاي قاچاق مواد مخدر جذب و در قبال مبلغ ناچيزي اقدام به بلع مواد به صورت بسته‌يي مي‌كنند. به گفته وي، پس از انتقال اين افراد به مراكز درماني، بيش از 10 كيلو گرم هرويين به دست آمد. فرمانده انتظامي فهرج افزود: متهمان پس از تكميل پرونده همراه با مواد مكشوفه تحويل مراجع قضايي شدند.

مرد   فرانسوي   همسر بيمارش   را  كشت
ايسنا| مردي فرانسوي كه تاب تحمل اضطراب از دست دادن همسر بيمارش را نداشت، او را در تخت بيمارستان به ضرب گلوله كشت.
اين مرد 84 ساله ابتدا همسر بيمارش را به ضرب گلوله كشت و سپس دست به خودكشي زد. بنابر اعلام پليس فرانسه اين مرد صبح روز يكشنبه با يك اسلحه به بيمارستان مراجعه كرده و همسرش را كه به سرطان مبتلا بود به قتل رساند و سپس گلوله‌يي به سمت خود شليك كرد. كاركنان بيمارستان پس از شنيدن صداي گلوله به اتاق محل بستري اين بيمار مراجعه كرده و با جسد اين زوج مسن روبه‌رو شدند. اگرچه هيچ يادداشت يا نامه‌يي مبني بر اقدام به خودكشي در اتاق اين بيمار پيدا نشده اما شواهد اوليه حاكي از آن است كه اين زوج تصميم گرفته بودند به زندگي‌شان پايان دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون