• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3118 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۶ آذر

تناقض گويي‌هاي قاتل راز جنايت را فاش كرد

تاييد حكم قصاص قاتل پسر جوان

 

اعتماد| مردي كه سه سال پيش و در جريان نزاعي خونين جواني را به بهانه يافتن گنج به شكل فجيعي به قتل رسانده بود از سوي قضات ديوان عالي كشور به قصاص محكوم شد.
چهارم دي ماه 90 پسري جوان به پليس آگاهي شهريار مراجعه و ماموران را در جريان ناپديد شدن برادرش قرار داد. به دليل حساسيت موضوع به سرعت تيمي از كارآگاهان تشكيل و رسيدگي به پرونده در دستور كار آنها قرار گرفت. اظهارات شاكي نشان مي‌داد كه برادرش صمد، مدتي است از خانه خارج شده و ديگر بازنگشته است. اين در حالي بود كه با آغاز تحقيقات به سرعت پرده از جنايتي هولناك برداشته شد كه سرانجامي ناگوار را براي پسر جوان رقم زده بود. كارآگاهان در نخستين قدم به تحقيق از دوستان جوان گمشده پرداختند كه در جريان آن متوجه تناقض‌گويي در سخنان يكي از آنها شدند. تناقض‌گويي‌هايي كه در نهايت موجب پرده برداشتن از جنايتي هولناك شد. به اين ترتيب بلافاصله فرد مورد نظر را بازداشت و براي انجام بازجويي به پليس آگاهي منتقل كردند. با بازداشت متهم و انتقال او به پليس آگاهي پرونده در مسير تازه‌يي قرار گرفت.
در حالي كه روند بازجويي‌ها از متهمان ادامه داشت فرضيه «قتل» بيش از هر چيز ديگري قوت گرفته بود. فرضيه‌يي كه سرانجام با اعتراف متهم ثابت شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، يكي از دوستان جوان گمشده در جريان بازجويي‌ها و پس از روبه‌رو شدن با سوالات متعدد كارآگاهان دچار تناقض‌گويي شد و به قتل پسر جوان اعتراف كرد و گفت: چند روز قبل از وقوع قتل، يكي از دوستانم به من گفت صمد با همسرش ارتباط پنهاني دارد و قصد دارد او را ادب كند. او گفت عكس‌هاي همسرش را در گوشي صمد ديده و اگر به او در ادب كردن صمد كمك كنم دستمزد خوبي از پدر و عموي زنش برايم مي‌گيرد. به همين خاطر من و دو نفر از دوستانم در روز حادثه، صمد را به بهانه يافتن گنج به بيابان كشانديم و در آنجا من صمد را با چاقو به قتل رساندم و دوستانم هم جسد او را آتش زدند و جنازه‌اش را در بيابان دفن كردند. با اعترافات صريح متهم و مشخص شدن قاتل پسر جوان به سرعت عمليات دستگيري ساير متهمان پرونده آغاز شد كه در جريان آن چهار نفر ديگر به جرم همكاري در قتل صمد بازداشت و به پليس آگاهي منتقل شدند. سرانجام با اعتراف ساير متهمان به بزه انتسابي پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد كه متهمان در جريان جلسه محاكمه در شعبه 74 دادگاه با درخواست قصاص اولياي دم مواجه شدند.
در پايان جلسه، متهم رديف اول به قصاص، پرداخت ديه، يك سال زندان و 80 ضربه شلاق، متهم رديف دوم به 16سال زندان، پرداخت ديه و 80 ضربه شلاق و فرشيد نيز به 12 سال زندان محكوم شدند. اين حكم با اعتراض متهمان و عدم تاييد در ديوان عالي كشور براي رسيدگي مجدد به شعبه 71 دادگاه فرستاده شد كه در پايان اين جلسه، هيات قضايي متهم رديف اول را به قصاص و پرداخت ديه، متهم رديف دوم را به 10 سال زندان، فرشيد را به هفت سال و متهم ديگر پرونده را به سه سال زندان محكوم كرد. اين حكم با تاييد در شعبه نهم ديوان عالي كشور به زودي اجرا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون