• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3276 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير

تشكل‌ها

ليموترش ۱۷ هزار توماني شد|رييس اتحاديه ميوه و سبزي با بيان اينكه تقلب عامل گراني ليموترش شده، گفت: برخي مغازه‌هاي آبگيري ليموترش، تفاله خشك ليموترش‌ امسال را با آب ليموترش مانده از سال‌هاي قبل مخلوط كرده و به فروش مي‌رسانند. حسين مهاجران رييس اتحاديه ميوه و سبزي در مورد دليل گراني ليموترش گفت: افزودن تفاله ليموترش به آب ليموترش‌هاي سال‌هاي قبل بوي تازگي مي‌دهد، همين موضوع باعث افزايش تقاضا شده و قيمت ليموترش را افزايش داده است.
او با اشاره به اينكه قيمت ليموترش 17 هزار تومان شده است، گفت: ليموترش وارداتي از كشورهاي برزيل، تركيه و آفريقا وارد كشور مي‌شود و با قيمتي بين 11 تا 13 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

ادامه ممنوعيت واردات شكر تا آذرماه|دبير انجمن صنايع قند و شكر گفت: امسال حدود يك ميليون و 400 هزار تن شكر توليد مي‌شود كه ركورد جديدي براي اين محصول به شمار مي‌رود و تا آذر ماه نيز واردات شكر براي بخش خصوصي ممنوع است. بهمن دانايي به ايسنا گفت: از شب عيد سال گذشته همواره وزارت جهاد كشاورزي و صنايع قند و شكر اعتقاد داشتند كه نيازي به واردات شكر تا نيمه دوم امسال وجود ندارد و هم‌اكنون پس از گذشت سه ماه از امسال مشاهده مي‌كنيم كه هيچ كمبودي براي اين محصول وجود ندارد و شكر به قيمت‌هاي مصوب سال گذشته در بازار معامله مي‌شود.

صادرات مرغ و تخم مرغ متوقف شد|آذربايجان و عراق، واردات مرغ و تخم مرغ از ايران را متوقف كردند. به گزارش صداي اقتصاد، چند روز پيش، خبر از مرگ ناگهاني مرغ‌هاي يك مرغداري در مازندران، سازمان دامپزشكي را به‌شدت درگير كرد. در اين ميان چهار كانون بيماري آنفلوآنزاي مرغي در مازندران شناسايي شد. مسوولان اعلام كردند، تمام مرغ‌هاي مرغداري‌هاي مبتلا معدوم شده‌اند. با اين حال از روز پنجشنبه تاكنون صادرات تخم مرغ ايران به كشور عراق متوقف شده است. در ادامه اقدام عراقي‌ها براي توقف وارد تخم‌مرغ از ايران، آذربايجان هم وارد ميدان شد و واردات مرغ و تخم مرغ از مازندران را ممنوع اعلام كرد.

آينده نگران‌كننده صادرات پسته |عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران با اشاره به پيش‌بيني كاهش 30 درصدي توليد پسته در كشور گفت: ممكن است توليد اين محصول از كرمان به استان‌هاي ديگري مثل يزد، خراسان جنوبي، ساوه، قم، قزوين، سمنان و دامغان منتقل شود.
اسدالله عسگراولادي به اقتصاد‌نيوز گفت: بهار امسال كشور دچار خشكسالي و كم آبي شده و پيش‌بيني‌ها بر اين منوال است كه توليد پسته نسبت به سال قبل حدود 30 درصد كاهش پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون