• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3278 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۶ تير

متهم چك‌ها را 150 هزار تومان مي‌فروخت

فروش چك‌هاي دزدي با آگهي روزنامه‌ها

اعتماد| دزدها طعمه‌هاي خود را فقط در كوچه‌هاي خلوت و تاريك شهر انتخاب نمي‌كنند. آنها هر روز نقشه‌هاي خود را تغيير مي‌دهند غافل از اينكه نقشه‌هاي آنها براي پليس پي در پي فاش مي‌شود. به تازگي ماموران پليس تهران فردي را دستگير كرده‌اند كه با دادن آگهي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار اقدام به فروش چك‌هاي دزدي به مالباخته‌ها مي‌كرد.
جزييات اين پرونده از 19 خرداد امسال با دستگيري سارقي فراري توسط ماموران كلانتري 139 مرزداران تهران در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ فاش شد.
در اين روز سارقي به دام پليس افتاد كه چندي پيش با ارايه سه فقره چك بانكي در يكي از شركت‌هاي خصوصي منطقه صادقيه تهران استخدام شده اما پس از گذشت مدتي كوتاه تعدادي تجهيزات رايانه‌اي به ارزش هشت ميليون تومان را از شركت تحويل داده و متواري شده بود. نماينده شركت پس از بي‌خبري چندروزه از كارمند فراري به بانك مراجعه كرد و قصد وصول چك‌ها را داشت كه از سوي شعبه سرقتي بودن هر سه فقره چك به او اعلام شد. با شكايت نماينده حقوقي شركت، پرونده‌اي مقدماتي با عنوان «كلاهبرداري» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
كارآگاهان كه موفق شده بودند در همان تحقيقات اوليه كارمند فراري را دستگير كنند در بازجويي‌ها راز خريد و فروش چك‌هاي مسروقه در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار را نيز فاش كردند. كارمند فراري در بازجويي‌ها به كارآگاهان گفت: «چندي پيش در بخش آگهي‌هاي يكي از روزنامه‌هاي كثيرالانتشار با يك آگهي با عنوان «ارايه چك براي استخدام» روبه‌رو شدم. براي استخدام در يكي از شركت‌ها، احتياج به دادن چند فقره چك داشتم براي همين با شماره تماس آگهي فروش چك‌ها تماس گرفتم و با فروشنده قرار گذاشتم. او سه فقره چك را به مبلغ 450 هزار تومان به من فروخت و من هم چك‌ها را به شركت دادم و استخدام شدم. من هيچ اطلاعي از سرقتي بودن آنها نداشتم.»
با ثبت اعتراف كارمند فراري دستگيري عامل فروش چك‌هاي مسروقه به جريان افتاد. كارآگاهان با بررسي آگهي فروش چك‌ها در روزنامه موفق شدند هويت متهم را شناسايي كنند و پس از انجام چهره‌نگاري سرانجام 31 خرداد امسال، او را در حالي كه قصد فروش پنج فقره چك سفيد امضا به يكي از طعمه‌هاي خود داشت در منطقه كيانشهر تهران شناسايي و در اقدامي ضربتي دستگير كنند. متهم نيز پس از دستگيري در بازجويي‌ها به فروش ده‌ها فقره چك سرقتي از طريق دادن آگهي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار اعتراف كرد و درباره شگرد كلاهبرداري خود به كارآگاهان گفت: «از چند ماه پيش با سرقت يك دسته چك نقشه فروش برگ‌هاي آن را كشيدم. در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار يك آگهي با عنوان فروش چك براي استخدام دادم و پس از آن اقدام به فروش چك‌هاي سفيد امضا به مالباخته‌ها مي‌كردم. در زمان فروش طوري وانمود مي‌كردم كه احتياج به پول دارم. مشتري‌ها هم از سرقتي بودن آن مطلع نمي‌شدند. روز دستگيري قصد داشتم پنج فقره ديگر را هم به فرد ديگري بفروشم كه از سوي پليس دستگير شدم.»
سرهنگ كارآگاه داود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به احتمال كلاهبرداري‌هاي بيشتر متهم به شيوه مشابه از ادامه بازجويي‌ها از او خبر داد و گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به خريد فروش چك‌هاي مسروقه، قرار بازداشت قانوني از سوي مقام قضايي صادر شد و متهم براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون