• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3284 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

خبر كوتاه

احضار متقابل سفرا در افغانستان و پاكستان

وزارت امور خارجه پاكستان براي اعلام مراتب اعتراض رسمي دولت اسلام‌آباد به دستگيري يكي از مسوولان كنسولگري خود در شهر قندهار افغانستان، سفير اين كشور را احضار كرد. وزارت خارجه پاكستان با صدور بيانيه‌اي با اعلام اينكه احضار جانان موسي زي پنجشنبه صورت گرفته است، مي‌افزايد: يكي از مسوولان كنسولگري پاكستان در شهر قندهار افغانستان از سوي نيروهاي اين كشور دستگير و بازداشت شده است. احضار سفير افغانستان در پاكستان در حالي رخ مي‌دهد كه روز قبل آن نيز وزارت خارجه افغانستان با احضار سفير پاكستان در كابل، مراتب اعتراض رسمي دولت كابل به درگيري‌ها و تيراندازي‌هاي اخير در مرز افغانستان و پاكستان را به اطلاع اسلام‌آباد رسانده بود.

 

وزير جديد دفاع تركيه

احمد داود اوغلو، نخست‌وزير تركيه، وجدي گونول، وزير دفاع اسبق تركيه را به عنوان وزير دفاع جديد اين كشور معرفي كرد. به گزارش حريت، داود اوغلو با اشاره به اينكه عصمت ايلماز، وزير دفاع پيشين تركيه به دليل انتخاب به سمت رياست مجلس از پست خود كناره‌گيري كرده است، نامه انتصاب وجدي گونول را تقديم رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه كرده است. وجدي گونول از نزديكان تورگوت اوزال، رييس‌جمهور فقيد تركيه بود كه در دوران نخست‌وزيري وي وارد سياست شد و سپس سمت‌هاي رياست مجلس و وزارت دفاع تركيه را بر عهده داشت.

 

رد درخواست پناهندگي آسانژ

جوليان آسانژ، بنيانگذار سايت افشاگر ويكي ليكس كه درنامه‌اي سرگشاده از فرانسوا اولاند، رييس‌جمهوري فرانسه درخواست پناهندگي سياسي كرده بود، با پاسخ منفي كاخ اليزه روبه‌رو شد.

آسانژ در نامه خود به رييس‌جمهوري فرانسه خود را قرباني شكنجه و آزار دولت امريكا برسر افشاي نقض حقوق بشر معرفي كرده بود. اما دفتر فرانسوا اولاند، رييس‌جمهوري فرانسه در بيانيه‌اي در توضيح دلايل رد درخواست آسانژ گفت كه خطري فوري او را تهديد نمي‌كند و علاوه بر آن جوليان آسانژ در فهرست افراد تحت تعقيب در اروپا قرار دارد.

لازم به ذكر است آسانژ از ژوئن سال 2012 ميلادي به سفارت اكوادور در لندن پناهنده شده و دراين مكان به سر مي‌برد. تاكنون دولت انگليس ميليون‌ها پوند صرف مراقبت از خروج آسانژ از ساختمان سفارت اكوادور در لندن كرده تا به محض خروج، وي را بازداشت و به سوئد بازگرداند. اما نكته حايز اهميت اين است كه با وجود فشارهاي بين‌المللي، سايت ويكي‌ليكس همچنان به فعاليت خود ادامه داده و اخيرا اسنادي محرمانه در ارتباط با فرانسه و عربستان سعودي منتشر كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون