• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3285 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

خبر كوتاه

اعلام علت نهايي مرگ زايران عربستاني

ميزان| دادستان عمومي و انقلاب مشهد علت نهايي مرگ زايران عربستاني در يكي از هتل‌هاي مشهد را انتشار گاز سمي از قرص برنج غيرقانوني استفاده شده در اتاق زايران اعلام كرد. غلامعلي صادقي درباره علت مسموميت و فوت زايران عربستاني در يكي از هتل‌هاي مشهد در خرداد امسال گفت: پزشكي قانوني نظر قطعي خود را اعلام كرد و علت مسموميت و مرگ زايران عربستاني در مشهد مشخص شد. وي افزود: استنباط بازپرس پرونده با نظر پزشكي قانوني يكي بوده و نمونه‌هاي آزمايشگاهي نيز استنباط قاضي را تاييد كرد. صادقي گفت: علت فوت زايران عربستاني استنشاق گاز متصاعد شده از قرص‌هاي برنج بوده و بقيه احتمالات و حرف‌ها بر اساس قرائن در صحنه و جواب آزمايشات ديگر منتفي است. 17 خرداد امسال چهار زاير عربستاني كه از شهر دمام عربستان به مشهد مقدس رفته بودند، به‌دليل مسموميت با گاز قرص برنج، در يكي از هتل‌هاي اين شهر جان خود را از دست دادند. بعد از وقوع اين حادثه هتل مذكور از سوي اتحاديه هتلداران پلمپ شد و مدير هتل همراه سه نفر ديگر از كارمندان به دليل استفاده از سم غيرمجاز براي دفع حشرات بازداشت شدند.

 

كلاهبرداري ميليوني با شناسنامه مردگان

پليس| رييس پليس آگاهي استان زنجان از دستگيري يك كلاهبردار در زنجان خبر داد و گفت: اين كلاهبردار مركزنشين در استان‌هاي مختلف از جمله زنجان، اصفهان، يزد، تهران و البرز كلاهبرداري كرده است. سرهنگ جعفر رحمتي از دستگيري كلاهبرداري با نام سياوش (ش) خبر داد و گفت: اين فرد به صورت گسترده اقدام به كلاهبرداري در كشور ‌كرده است. وي تاسيس شركت‌‌هاي كاذب با عنوان مواد غذايي را از شگردهاي اين كلاهبردار ساكن تهران اعلام و اضافه كرد: فرد مورد نظر با اجير كردن چند نفر اقدام به فعاليت در شهرهاي مختلف مي‌كرده است. رييس پليس آگاهي استان زنجان استفاده از شناسنامه مردگان براي افتتاح حساب در بانك‌ها را از روش‌هاي كلاهبردار مورد نظر دانست و تصريح كرد: كلاهبردار و همكارانش با استفاده از دسته‌چك‌هاي دريافتي از بانك‌ها اقدام به خريد انبوه از مغازه‌داران و توليدي‌ها كرده‌اند.

وي با تاكيد بر روشن شدن بي‌هويت بودن چك‌هاي دريافتي از كلاهبردار مورد نظر براي فريب‌خوردگان، ادامه داد: اين فرد اقدامات مجرمانه خود را به صورت قابل توجهي توسعه داده و خود نيز در يكي از مناطق متمول شهر تهران ساكن بوده و خانواده وي هم به صورت اعياني روزگار مي‌گذارنده‌اند. رحمتي با تاكيد بر متفاوت بودن ارقام كلاهبرداري فرد مورد نظر در شهرهاي مختلف افزود: دايره فعاليت اين كلاهبردار استان‌هاي مختلف از جمله زنجان، يزد، اصفهان، كرج، تهران و... بوده است. وي تاكيد كرد: از آنجا كه كلاهبردار مورد نظر در زنجان دستگير شده به صورت مرتب براي بازسازي صحنه‌هاي جرم به شهرهاي ديگر رفت و آمد مي‌كند ولي وي زنداني زنجان است. رييس پليس آگاهي استان زنجان با بيان اينكه كلاهبرداري مورد نظر از صنوف مختلف انجام شده است، بيان كرد: پرونده مورد نظر مفتوح است و پس از تكميل شدن، اطلاعات بيشتري ارايه خواهد شد.

 

انهدام باند زورگيري در كرمانشاه

ميزان| باند سرقت‌ به عنف در شهر كرمانشاه توسط پليس متلاشي شدند. سردار منوچهر امان‌اللهي با اعلام اين خبر گفت: چندي پيش پليس در جريان تعدادي سرقت‌هاي مشابه از مسافران درون‌شهري قرار گرفت. به گفته فرمانده انتظامي كرمانشاه، متهمان با استفاده از يك دستگاه تاكسي پرايد، خانم‌ها را سوار و پس از طي مسيري تغيير جهت داده و در منطقه‌اي خلوت در خارج از شهر، با تهديد سلاح سرد اقدام به سرقت وجه نقد و زيور آلات طعمه‌هاي خود مي‌كردند. وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي در تلاش‌هاي بي‌وقفه خود موفق شدند تا اعضاي اين باند چهار نفره را كه شامل سه مرد و يك زن مي‌شد، شناسايي كرده و مخفيگاه آنها را در اطراف شهر رديابي كنند.

اين مقام مسوول انتظامي خاطرنشان كرد: تمامي متهمان اين پرونده در دو عمليات جداگانه در مخفيگاه‌شان دستگير شدند و با حضور در مقر انتظامي و رويارويي با مالباختگان و قربانيان، لب به اعتراف گشوده و به بيش از 20 فقره سرقت به عنف به همين روش اعتراف كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون