• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3285 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

واليباليست‌ها بعد از برد امريكا اشباع شدند

مصطفي كارخانه٭

 

واليباليست‌هاي ما طي 11 بازي‌اي كه انجام دادند با تمام توان جنگيدند و براي صعود زحمت زيادي كشيدند. اما متاسفانه آسيب‌ديدگي‌ بازيكنان، فشار ر‌قا‌بت‌ها و فرسايشي بودن ليگ سبب شد تا ما نتوانيم جايگاه چهارم خود را در ليگ جهاني تكرار كنيم. البته حفظ جايگاه مهم نيست، اينكه ما توانستيم حضوري قوي و با ارزشي برابر تيم‌هاي قدر جهان داشته باشيم، براي تيم واليبال ما ارزشمند بود و چيزي از ارزش‌هاي آنها كم نمي‌كند.

اگر ما از چهار بازي كه در برابر امريكا و لهستان در دور رفت داشتيم به يك برد دست پيدا مي‌كرديم، شايد مشكلي براي صعود نداشتيم. در حقيقت همه‌چيز براي صعود به دست خودمان رقم خورده بود، اما آسيب‌ديدگي‌ بازيكنان از يك طرف و ورود ديرهنگام سعيد معروف به بازي‌ها عامل مهمي شد تا در دور رفت امتياز لازم را كسب نكنيم. اگرچه ما در يك ر‌قا‌بت ميليمتري بازي را به لهستان واگذار كرديم، اما بايد بپذيريم كه لهستان از نظر تجربه و داشتن مهره‌هاي توانمند خيلي جلوتر از تيم ما در جهان است و شكست در برابر اين تيم به منزله ضعف تيم ما نيست.

به نظر مي‌رسد اگر در دور برگشت، اولين ديدار تيم ‌ملي ايران به جاي امريكا برابر لهستان بود، شرايط به نفع تيم ‌ملي ايران رقم مي‌خورد، زيرا برد در برابر امريكا سبب شد تا تيم ‌ملي ما از اين دو برد اشباع شود و در برابر لهستان ديگر انرژي كافي براي مبارزه نداشته باشد. به هر صورت عملكرد واليباليست‌ها را تاييد مي‌كنم و اعتقاد دارم در ليگ جهاني يكي از هماهنگ‌ترين تيم‌ها را داشتيم، اما هم‌گروهي با تيم‌هاي قدر جهان و عدم توانايي لازم در مديريت استرس بازيكنان سبب شد تا نتوانيم از گروه خود صعود كنيم. به هر شكل ما در جمع تيم‌هاي برتر دنيا قرار داريم و اين شكست چيزي از ارزش‌هاي بازيكنان يا فدراسيون واليبال كم نمي‌كند.

٭ سرمربي سابق تيم ملي واليبال

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون