• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3120 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر

مصباح نيامد

آيت‌الله يزدي رييس جامعه مدرسين ماند

اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم همان طور كه پيش‌بيني مي‌شد بار ديگر آيت‌الله محمد يزدي را به رياست انتخاب كردند. اين اتفاق در حالي است كه جامعه روحانيت مبارز، ديگر تشكل روحاني سياسي هنوز دبيركل جديد خود را نمي‌شناسد. اصولگرايان در شاخه‌هاي تلاش مي‌كنند تا محوريت ائتلاف و اتحاد را بر نظر جامعتين قرار دهند اما در اين ميان گروه‌هايي از اين جريان نيز قايل به وحدت نيستند و در اظهارنظرهايي اعلام كرده‌اند ممكن است حتي در دقيقه 90 از ائتلاف با جامعتين پشيمان شوند.
 با اين حال پيش‌بيني مي‌شد آيت‌الله مصباح‌يزدي نيز كه اعضاي باسابقه جامعه مدرسين است براي رياست تلاش‌هايي داشته باشد كه با توجه جلسه جمعه به نظر مي‌رسد آيت‌الله يزدي بدون كمترين مشكلي دوباره رياست جامعه مدرسين را به دست گرفته باشد.
به گزارش خبرگزاري حوزه، با توجه به اتمام دوره هيات رييسه جامعه مدرسين، انتخابات دوره جديد، عصر روز جمعه هفتم آذرماه برگزار شد كه بر اساس اعلام رسمي اين نهاد روحاني انتخاب ديگر اعضاي هيات رييسه جامعه مدرسين قرار است در جلسه بعدي برگزار ‌شود. آيت‌الله يزدي پس از فوت آيت‌الله مشكيني رييس فقيد جامعه مدرسين حوزه علميه قم از سوي اعضاي جامعه به عنوان رييس انتخاب شد. انتخاب رييس و اعضاي هيات رييسه هر دو سال يك‌بار برگزار مي‌شود.
در جريان اين جلسه آيت‌الله محمديزدي بار ديگر با راي اكثريت جامعه مدرسين حوزه علميه قم براي دو سال ديگر به عنوان رياست اين تشكل انتخاب شد. در ادامه برگزاري جلسه ديشب جامعه مدرسين باتوجه به بررسي مسائل داخلي و روز كشور امكان انتخاب ساير اعضاي هيات رييسه اين تشكل وجود نداشت و لذا اين موضوع به جلسه هفته آينده جامعه مدرسين حوزه علميه قم موكول شد.
همچنين در جلسه جمعه شب گذشته جامعه مدرسين اعضاي هيات رييسه مجمع عمومي اين تشكل با آيت‌الله حسين مظاهري از مراجع عظام تقليد ديدار و گفت‎وگو كردند و وي را در جريان آخرين روند عملكرد كاري جامعه مدرسين قرار دادند. براساس اين خبر در نشست ديشب اعضاي جامعه مدرسين مهمان ويژه‌يي حضور نداشته و اعضا تنها پس از بررسي انتخابات هيات رييسه به بررسي مسائل داخلي و روز كشور پرداختند.

 

به قواعد گفت‌وگو التزام نداريم

عضو ارشد شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام با اشاره به موضوع عدم نهادينه شدن فرهنگ گفت‌وگو با مخالف گفت: اگر زماني رهبر معظم انقلاب موضوع كرسي آزاد‌انديشي را مطرح مي‌كند منطق آن اين است كه بايد ديدگاه‌هاي خود را آزادانه مطرح كنيد شايد از رهگذر آن دو نظريه يا تئوري جديد توليد شود.
حميد قزويني در گفت‌وگو با ايسكانيوز پيرامون تحمل مخالف و ايجاد بستر مناسب براي ايجاد گفتمان در جامعه اظهار داشت: جامعه ايران پس از گذشت 36 سال از پيروزي انقلاب اسلامي بايد به نقطه‌يي از پختگي رسيده باشد كه جريان‌هاي موجود در جامعه بتوانند با يكديگر گفت‌وگو كنند. او ادامه داد: گفت‌وگو به اين معني نخواهد بود كه يك طرف در مقابل طرف ديگر كوتاه بياييد بلكه به آن معني خواهد بود كه طرفين موضع خود را حفظ مي‌كنند اما به موضع طرف مقابل هم احترام مي‌گذارند و سعي مي‌كنند بر سر يك موضوع واحد با يكديگر گفت‌وگو داشته باشند تا بتوانند از رهگذر آن گفت‌وگو به تصميمات مناسبي براي اداره جامعه برسند.
 او در پاسخ به پرسشي در مورد موانع جامعه شناختي تحقق گفت‌وگو در جامعه بيان داشت: بايد گفت‌وگو را در متن جامعه نهادينه كرد. زماني كه گفت‌وگو در خانواده شكل نگيرد به جامعه نيز منتقل نخواهد شد. زماني كه اعضاي خانواده يا يك مدرسه با يكديگر ارتباط برقرار نكنند به مشكلات امروز جامعه خواهيم رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها