• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5475 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

اجازه مي‌دهيد ۹۰ دقيقه فوتبال تماشا كنيم؟

سه مدعي قهرماني به ايستگاه بيست‌وهشتم رسيدند

روزبه دلاور 

به گزارش «اعتماد» هفته بيست‌وهشتم ليگ برتر در شرايطي برگزار خواهد شد كه فوتبال كشورمان روزهايي پر از اتفاقات عجيب و غريب را پشت سر گذاشت. از عادت تكراري تيم‌ها در متهم كردن داورها براي تحت فشار گذاشتن اين قشر بي‌VAR كه بگذريم يك برنامه تلويزيوني با دعوت از دو كارشناس داوري اتفاقات داوري در دربي را نبش قبر كرد به اميد پربيننده شدن اين برنامه. اما كارشناس دعوت شده با رييس كميته داوران اختلافات شخصي و كهنه را روي آنتن بردند و حسابي از خجالت يكديگر درآمدند و از طرفي باز هم داستان پنالتي بود يا پنالتي‌ نبود سوژه فوتبالي‌ها شود. 

در اين ميان جدال سرخابي‌ها در صدور بيانيه عليه يكديگر كم بود كه سپاهان هم براي اينكه قافيه را به دو رقيب نبازد وارد گود شد و درخواست همزماني بازي‌ها در هفته بيست‌وهشتم را مطرح كرد! درخواستي كه با توجه به برنامه‌ريزي از قبل اعلام‌شده فدراسيون فوتبال بعيد بود با آن موافقت شود اما موافقت شد تا جنجالي تازه شكل بگيرد، كار به جايي رسيد كه مديرعامل پرسپوليس در يك مصاحبه آتشين گفت قيد بازي تيمش مقابل پيكان را خواهد زد اما تن به همزماني بازي‌ها در هفته بيست‌و‌هشتم‌ نمي‌دهد. 
حواشي به وجود آمده و آتش اختلافات هرلحظه بيشتر و بيشتر مي‌شد كه خبر آمد شوراي تامين موافق همزماني بازي‌ها نيست! اينجا سوال پيش مي‌آيد كه آيا نمي‌شد فدراسيون‌نشين‌ها قبل از آنكه بخواهند با درخواست سپاهان و استقلال موافقت كنند از تصميم نهادهاي ديگر مطلع مي‌شدند و بعد اطلاع‌رساني عمومي مي‌كردند؟ اصلا بدون در نظر گرفتن شرايط جدول مگر اين برنامه‌ريزي از قبل به باشگاه‌ها اعلام نشده بود؟ چرا با پذيرش در خواست دو تيم مسبب اين همه جنجال شديد؟
آيا فدراسيون با دامن زدن به حواشي باعث تنش بيشتر بين تيم‌ها نشد؟ البته كه اين اتفاق رخ داد تا آقايان حتي اگر به باشگاه دستور دهند كه حق صدور بيانيه را ندارند با اين تصميمات عجيب و شتابزده فضاي فوتبال را ملتهب مي‌كنند. همين حالا هم مصاحبه‌هاي اعضاي اين تيم‌ها عليه يكديگر دست‌كمي از كري‌خواني‌هاي هواداري ندارد‌. در چنين شرايطي تا اتفاق وحشتناكي رخ نداده و كار به دست به يقه شدن مديران اين تيم‌ها و فدراسيون نرسيده بايد دعا كنيم هرچه زودتر ليگ تمام شود! ليگي كه به لحاظ فني شاهد پيشرفت چشمگيري از آن نيستيم و در نگاه خوشبينانه هر سال درجا مي‌زند اما تا دل‌تان بخواهد پر از اتفاقات حاشيه‌اي و گاهي هم تلخ و زشت است.
در ادامه گزارش «اعتماد» به وضعيت سه تيم مدعي، پرسپوليس و سپاهان و استقلال در ايستگاه بيست‌و‌هشتم پرداختيم به اين اميد كه بين اين همه داستان‌هاي عجيب و غريب، عوامل بيرون زمين يك استراحتي به خود دهند و يك نود دقيقه هم فوتبال تماشا كنيم !

پرسپوليس- پيكان؛ حاصل تفكرات آشنا چه مي‌شود؟ 
ديدار پرسپوليس و پيكان در شرايطي برگزار خواهد شد كه هنوز نمي‌شود به‌طور دقيق گفت اين بازي در كدام ورزشگاه برگزار مي‌شود! باتوجه به اينكه ورزشگاهي كه پيكان در آن بازي‌هاي خانگي خود را انجام مي‌دهد ظرفيت حضور هواداران پرشمار پرسپوليس را ندارد پيشنهاد ‌برگزاري بازي بدون ‌تماشاگر مورد قبول پرسپوليسي‌ها كه مي‌خواهند در شرايط برابر با رقيب‌هايش به ميدان برود، نيست. حال بايد منتظر ماند تا آخرين لحظه نام ورزشگاه ميزبان مشخص شود. اما به لحاظ فني اين بازي تقابل دو تفكر آشنا با يكديگر است. سرمربيان دو تيم مدت‌ها با هم كار كردند و از يكديگر شناخت دارند. با اين حال به لحاظ كسب نتيجه اين پرسپوليس است كه نياز مبرمي به هر سه امتياز بازي دارد. گل محمدي بايد مچ حسيني را بخواباند تا همچنان صدرنشين بماند. حسيني هم به دنبال اثبات شايستگي فني خود براي گرفتن حداقل يك امتياز از بازي است و به اين اميد تيمش را هدايت مي‌كند. حاصل تلاش و انديشه‌هاي اين دو مربي در مقابل يكديگر چه خواهد شد؟ پس از سوت پايان بازي به جواب آن مي‌رسيم! البته اگر پرسپوليس به ميدان برود!

سپاهان- نفت مسجدسليمان اصفهاني‌ها از قو‌هاي سپيد درس گرفتند! 
نفت مسجد سليمان شانس بسيار اندكي براي بقا در ليگ برتر دارد و با شكست در برابر سپاهان همان اندك شانس را از دست خواهد داد و براي همين با تمام قوا به مصاف سپاهان مي‌رود. اما درون زمين و با توجه به نفرات دو تيم بعيد است آنها زور بردن حريف سرسخت را داشته باشند. سپاهان به مسجدسليمان سفر مي‌كند تا هر سه امتياز بازي را به دست بياورد و همچنان در كورس قهرماني باشد. يك ‌نتيجه مساوي بدموقع در هفته قبل مقابل ملوان كه يكي از تيم‌هاي پايين جدولي ليگ است باعث شد زردپوشان صدر را از دست دهند و حالا خوب مي‌دانند در صورت اينكه هر سه امتياز بازي با نفت مسجدسليمان را كسب نكنند شايد در آخر بازي به رتبه سوم جدول سقوط كنند! بازي‌اي كه مي‌شود از آن به عنوان بازي دارا و ندار نام ببريم و انتظار مي‌رود در شهر اولين‌ها يك بازي جذاب و تماشايي را ببينيم؛ از اين جهت كه يك تيم براي قهرماني مي‌جنگد و تيم ديگر براي بقا.

استقلال- صنعت نفت آبادان مي‌خواهم زنده بمانم! 
صنعت نفت كه چند هفته‌اي است خوب نتيجه گرفته با يك برد مي‌تواند يك رده از رتبه پانزدهم بالاتر برود و از منطقه سقوط دورتر شود. استقلال هم با كسب يك سه امتياز و مقدار زيادي شانس مي‌تواند صدرنشين ليگ شود. نتيجه مساوي براي صنعت نفت روزنه‌هاي اميد را زنده نگه مي‌دارد اما براي استقلال به هيچ عنوان خوب نيست. آيا شاگردان ساپينتو از شوك شكست در دربي خارج شدند؟ در جام حذفي كه مشخص شد آبي‌ها هنوز به لحاظ رواني به شرايط آرماني نرسيدند اما طبق روال چند هفته گذشته ما قبل از دربي ترك عادت نكردند و برنده از زمين خارج شدند. استقلال اگر‌ در تهران از پس صنعت نفت برنيايد به‌طور حتم با دردسرهاي فراواني روبرو مي‌شود كه تركش آن مي‌تواند در جام‌حذفي هم روي اعضاي اين تيم‌ اثرگذار باشد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون