• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5475 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

اميدي به اين تيم اميد هم نيست

دو هفته از وعده مديران فدراسيون گذشت اما تيم ملي هنوز مربي ندارد!

به گزارش «اعتماد» دو هفته قبل درحالي كه از جانب فدراسيون فوتبال خبر آمده بود مربي تيم ملي خيلي زود مشخص خواهد شد با پيگيري‌هاي خبرنگار «اعتماد» از يك مقام بلندپايه فدراسيون كه علاقه‌اي به انجام مصاحبه نداشت خبري منتشر كرديم ‌مبني بر اينكه فدراسيون هنوز به جمع‌بندي نرسيده. با اين حال آن مقام مسوول گفت تا آخر هفته تكليف مربي تيم ملي مشخص مي‌شود. 
عضو مهم فدراسيون كه اين خبر را دراختيار ما گذاشت چند روز قبل واكنشي به سوال خبرنگار «اعتماد» كه پرسيده بود آخر هفته هم گذشت و خبري از مربي تيم ‌اميد نشد، نشان نداد و ترجيح داد سكوت كند! 
با اين وضعيت بعيد نيست تا يكي، دو هفته و شايد بيشتر هم زمان بگذرد و تصميمي براي يكي از مهم‌ترين نيمكت‌هاي فوتبال ايران گرفته نشود! 
واقعيت اين است كه فوتبال ما هيچ‌وقت از تاريخ درس نگرفت و هربار به جمله تكراري اما سر كاري هرچه زودتر تكليف كادرفني را مشخص كنيم تا زمان از دست نرود فرصت‌ها را دور ريخته. يك سال از حضور مهدوي‌كيا به عنوان آخرين مربي اميدها مي‌گذرد. در اين مدت مي‌شد حتي يك مربي را تربيت و آماده حضور روي نيمكت كرد! اما اينكه فدراسيون چه تصميمي براي نسل بعدي فوتبال ما دارد هنوز مشخص نيست. آيا پيدا كردن يك مربي كه تجربه كار كردن در رده پايه‌ها را داشته و به لحاظ فني هم در سطوح بالايي قرار داشته باشد تا اين حد سخت و نشدني است؟ شايد هم مقامات فدراسيون منتظر هستند تا ليگ تمام شود و كار را به يكي از همين مربيان ليگ برتري بسپارند به اين اميد كه طلسم ناكامي چند دهه عدم صعود به المپيك را بشكند؟ تصميم هرچه باشد زمان از دست رفته 
باز نخواهد گشت، آن‌هم در شرايطي كه تيم‌هاي قدرتمندي مثل ژاپن و كره با يك برنامه‌ريزي مدون و از پيش تعيين شده و امكانات سطح بالا با مربيان بومي هم موفق عمل مي‌كنند. اما در فوتبال ما اگر راه براي جذب بزرگ‌ترين مربيان دنيا هم‌ باز شود موفقيتي به دست نخواهد آمد، چراكه برنامه‌ريزي مشخص و نگرش حرفه‌اي نسبت به پايه‌ها بسيار كمتر از استانداردهاي لازم است. فوتبال را نمي‌شود پيش‌بيني كرد اما بي‌تعارف با اين وضعيت به اين تيم اميد هم اميدي نيست و روياي حضور در المپيك پاريس براي فوتبال ما ممكن نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون