• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5508 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۵ خرداد

پديده واليبال ايران در گفت‌وگو با «اعتماد» از هفته اول ليگ جهاني مي‌گويد

مي‌خواهيم نتايج خوبي بگيريم تا در اين وضعيت سخت كمي حال رو حي مردم را بهتر كنيم

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، بهروز عطايي سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان با اعتماد به بازيكنان دهه‌هاي هفتاد و هشتاد ثابت كرد به دنبال تغيير نسل است‌. مهدي جلوه، محمد ولي‌زاده، علي حاجي‌پور و پوريا حسين‌خانزاده ۴ بازيكن دهه هشتادي تيم ملي هستند كه با درخشش در تيم‌هاي باشگاهي و اردوهاي تيم ملي توانستند به پيراهن تيم ملي برسند. اما در بين اين ۴ بازيكن پوريا حسين‌خانزاده بازيكن ۱۸ ساله فصل پيش هراز آمل توانسته در همين هفته اول رقابت‌هاي ليگ جهاني توجه‌ها را به خودش جلب كند. بازيكن بابلي تيم ملي كه بيش از دو متر بلندي قامت او است و در زدن سرويس‌هاي پرشي و همچنين اسپك زدن تبحر و دقت خاصي دارد. حسين‌خانزاده دريافت‌هاي كم‌نقصي هم دارد. ويژگي‌هاي ممتازي كه باعث شد كرتو مربي اسلووني پس از پيروزي برابر كشورمان از عملكرد جوان رعناي كشورمان تمجيد كند.

حسين خانزاده كه پديده فصل پيش رقابت‌هاي ليگ برتر بود با هراز نتوانست قهرمان ليگ شود اما پديده اين مسابقات بود و كسب عنوان قهرماني در رده‌هاي پايين‌تر در رقابت‌هاي آسيايي و سومي نوجوانان جهان از او يك بازيكن با اعتماد به نفس ساخته است‌. اوج كار پوريا در ديدار با لهستان بود كه توانست در مقابل اين تيم بزرگ اروپايي موفق به كسب ۱۵ امتياز شود!
پديده واليبال كشورمان روياي لژيونر شدن را در سر دارد. او در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد با اشاره به اين موضوع ابراز اميدواري كرد که مساله خدمت سربازي خللي در آرزوهايش ايجاد نكند تا بتواند با درخشش در تيم‌هاي اروپايي نام كشورمان را بازهم سر زبان‌ها بيندازد. در ادامه ماحصل گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با پوريا حسين‌خانزاده را بخوانيد.

   ‌هفته اول مسابقات چطور بود؟ 
خدا را شكر خوب بود و تجربه خوبي از اين مسابقات كسب كرديم. براي هر تيمي اتفاقاتي پيش مي‌آيد. در هفته‌هاي اول بازي‌ها سخت است. ما هم تلاش خودمان را كرديم و نسبت به بازي اول روند رو به رشدي داشتيم و هر بازي كه گذشت شرايط بهتر شد.
   ‌تيم ملي پوست‌اندازي كرده و حضور جواني مثل شما نشان مي‌دهد نياز به زمان داريد. 
بله. تركيب جوان شده و نياز به زمان است تا جا بيفتيم اما زماني كه جا بيفتيم استفاده از تركيب جوان و باتجربه نتايج خوبي را به دنبال خواهد داشت. حضور و انگيزه جوانان و تجربه بزرگسالان در كنار هم شرايط خوبي را براي واليبال كشورمان رقم مي‌زند . فقط نياز به زمان داريم.
  ‌از عملكرد خودت راضي بودي؟ 
در اردوهاي تيم ملي انتخاب شدم و سال اول است كه در تيم ملي حضور دارم. براي من هم هفته‌هاي اول كمي شرايط سخت است و هيجان زيادي داشتم به خصوص در بازي اول اما كم‌كم شرايطم بهتر شد و توانستم خودم را با بازيكنان و جو بازي‌ها وفق دهم. در مجموع براي من خوب بود.
   ‌هيجان داشتي يا استرس؟
استرس كه نه اما هيجان زيادي داشتم!
  بعد از شكست‌در مقابل ژاپن انتقادات هم از تيم ملي زياد شد و عده‌اي از علاقه‌مندان‌ نگران بودند كه نكند باز هم به دوراني برگشتيم كه گرفتن يك ست از سامورايي‌ها آرزوي‌مان شود! 
ژاپني‌ها در دو سال اخير پيشرفت چشمگيري داشتند اما اين‌طور نيست كه ما نتوانيم اين تيم را شكست دهيم. يك زماني اين‌طور بود كه شما گفتيد اما تا ده، پانزده سال گذشته شايد ژاپني‌ها دو يا سه بار مقابل ما برنده شدند. در زمان آقايان غفور و معروف و مابقي بزرگان فقط دو يا سه بار برنده شدند و معمولا ما برنده بوديم. شرايط ما آنطور نيست كه مثل پانزده، بيست سال قبل شويم. صددرصد پيشرفت مي‌كنيم. ما جوان‌ها كه تازه به تيم ملي آمديم زمان مي‌خواهيم و شرايط دوباره همان مي‌شود كه قبلا بود.
  ‌سخت‌ترين رقيب ايران در هفته اول كدام تيم بود؟ 
همين ژاپن كه پيشرفت چشمگيري داشتند. آنها در توپ‌گيري و توپ‌هاي برگشتي خيلي خوب كار كردند.
  ‌وضعيت تيم براي هفته دوم چطور است؟ 
صد در صد بازي‌هايمان سخت‌تر مي‌شود چون تمام تيم‌ها با تمام توان‌شان مي‌آيند. ما هم با تمام توان در هفته دوم ظاهر مي‌شويم. ان‌شاالله بتوانيم نتايج خوبي  كسب كنيم و دل مردم كشورمان را شاد كنيم.
  ‌مربي تيم به لحاظ انگيزشي با شما صحبت كرد؟ 
بله. آقاي عطايي هميشه با ما صحبت مي‌كند و بعد از بازي با ژاپن خيلي با ما صحبت كرد و ما هم بعد از بازي مقابل اين تيم پيشرفت خوبي داشتيم و از اين رو به آن رو شديم! كادر فني تيم ملي با صحبت‌هايشان انگيزه زيادي به ما دادند.
  ‌هدف تيم ملي در اين مسابقات چيست؟ انتظار مقام داشته باشيم؟ 
ما تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا بهترين نتايج را بگيريم. مي‌خواهيم با كسب بهترين نتايج ممكن دلخوشي مردم باشيم تا در اين وضعيت سخت كمي حال روحي آنها را بهتر كنيم.
  ‌از اردوهاي قبل از بازي‌ها بگوييد. شرايط چطور بود؟ 
بله. ما جلسات و تمرينات بسياري را پشت سرگذاشتيم. وزنه مي‌زديم. تمرينات دريافت و توپ‌گيري خوبي داشتيم. در تهران با برنامه‌ريزي مناسب تمرينات خودمان را پشت سر گذاشتيم.
  ‌كمي هم از خودت بگو. چند سالت است؟ 
۱۸ ساله هستم.
  ‌جوا‌ن‌ترين عضو تيم ملي هستي؟ 
بله. متولد ۱۳۸۳ هستم! (وارد‌۱۹ سالگي مي‌شوم.) ‌
  ‌بزرگ‌ترين هدفت در واليبال چيست؟ 
هدف كوتاه‌مدتم ‌لژيونر شدن است. البته فعلا زود است كه بخواهم در اين مورد تصميم‌گيري كنم اما بازي در يك تيم بزرگ خارجي و درخشش در تيم ملي از اهداف من است.
  ‌الگويت در واليبال كيست؟ 
خيلي‌ها را دوست دارم‌. در واليبال دنيا، انگاپت را دوست دارم‌ و در كشورمان هم عبادي‌پور و ميرزاجان‌پور و زريني و خيلي‌هاي ديگر. افرادي كه زمان بچگي بازي‌هايشان را دنبال مي‌كردم!
  ‌رفتار بزرگ‌ترهاي تيم با شما كه يك بازيكن جوان هستي چطور بود؟ 
خيلي هواي ما را داشتند. زماني كه مشكلي براي ما پيش مي‌آمد كمك مي‌كردند. بزرگ‌ترهاي تيم به ما كمك مي‌كردند تا دلسرد و بي‌انگيزه نشويم.
  ‌دچار غرور كه نمي‌شوي؟ 
نه. ورزشكاران زيادي بودند كه از آنها درس عبرت گرفتم‌‌. ورزشكاراني كه يكي- دو سال خوب بودند اما درگير غرور و حواشي شدند و ورزش قهرماني براي‌شان تمام شد. اينها براي من درس شد كه دچار غرور يا وارد حواشي نشوم.
  ‌در پيشرفتت كدام مربي نقش بيشتري داشت؟ 
تمام مربيان براي من زحمت كشيدند. از كوچك‌ترين عضو تا بزرگ‌ترين واقعا براي من زحمت كشيدند ان‌شاءالله بتوانم براي اين مربيان و مردم كشورم جبران كنم.
  ‌فكر مي‌كني مي‌توانيم به المپيك صعود كنيم؟ 
ان‌شاءالله. دل‌مان روشن است كه به المپيك برويم. با گرفتن سهميه و رنكينگ خوب ان‌شاءالله بتوانيم صعود كنيم.
  ‌امسال بازي‌هاي مهم ديگري هم در پيش داريد. 
بله . در جام ملت‌ها آسيا كه در اروميه برگزار مي‌شود كه انتخابي المپيك هم هست. فكر مي‌كنم المپيك آسيايي هم در چين برگزار مي‌شود.
  ‌پله پله برنامه‌ريزي كرديد؟ 
بله. فعلا اول ليگ ملت‌ها بعد جام ملت‌ها بعد المپيك آسيايي و در نهايت انتخابي المپيك.
  ‌براي فصل بعد چه تصميمي داري؟ 
چند پيشنهاد از تيم‌هاي‌ بالانشين ‌دارم و ‌در ايران مي‌مانم. صحبت‌هايي شده اما هنوز تصميم نگرفتم. براي خارج رفتن هم ‌صحبت‌هايي بود اما عجله‌اي ندارم. دوست دارم در بهترين شرايط و بهترين موقعيت لژيونر شوم. نظر مربيان هم اين است. چون اعتقاد دارند ممكن است مشكلاتي پيش بيايد يا با آن جو سازگار نشوم و واليبالم پسرفت كند.
  ‌فكر مي‌كردي در ۱۸ سالگي به تيم ملي برسي؟ 
از اول هدفم اين بود. با تلاش و تمريناتي كه پشت سر مي‌گذاشتم بله فكر مي‌كردم در اين سن به تيم ملي برسم.
  ‌سرباز نشدي؟ 
نه‌. فكر كنم با قهرماني در بازي‌هاي آسيايي معافي بدهند. اما اگر نشد در تيم‌هاي نظامي بايد واليبال بازي كنم تا سربازي را پشت‌سر بگذارم.
  ‌پس ممكن است كه لژيونر شدنت به تاخير بيفتد . 
بله. دغدغه‌هاي همه ورزشكاران است. براي واليبال خودمان هم هست كه واليباليستي درگير سربازي شد و نتوانست لژيونر شود. با اين حال منتظرم شايد در مسابقاتي قهرمان شديم و معاف شدم. براي من زود است اما دو سال از آنچه كه مي‌خواهم عقب مي‌افتم!
  ‌مي‌تواني معافيت تحصيلي بگيري و ديرتر اعزام شوي. 
تازه ديپلم گرفتم و شايد به دانشگاه بروم.
  ‌ميزباني در هفته اول چطور بود؟ 
واقعا خيلي خوب بود. رختكن و سالن فوق‌العاده عالي بود و همه‌چيز به بهترين شكل برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون