• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5508 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۵ خرداد

ارسال نامه مهم AFC به باشگاه‌ها در فاصله ۴۸ ساعت تا پايان مهلت!

گاف بزرگ فدراسيون فوتبال

كنفدراسيون فوتبال آسيا مواردي از باشگاه‌هاي حاضر در فصل آينده ليگ قهرمانان خواسته كه اين مساله پس از نزديك دو ماه از سوي فدراسيون به اطلاع آنها رسيده است. كنفدراسيون فوتبال آسيا روز 20 آوريل (31 فروردين امسال) در نامه‌اي به فدراسيون‌هاي آسيايي درخواست كرد تيم‌هاي راه‌يافته كشورها به فصل آينده مسابقات باشگاهي قاره كهن، مدارك لازم را به اين كنفدراسيون ارايه كنند. به گزارش تسنيم، AFC در صفحه‌اي از اين نامه، مسووليت تعيين سهميه تيم‌هاي حاضر در فصل آينده رقابت‌ها در كشورهايي كه دو فصلِ فوتبالي آن سپري شده را بر عهده فدراسيون كشور مربوطه گذاشته است. باشگاه‌ها بايد مواردي مانند نور ورزشگاه، اطلاعاتي از باشگاه و رنگ پيراهن تيم خود را ارايه كنند. مساله مهم‌تر اما بخش ديگري از نامه است كه به تاريخ ارايه اين موارد اشاره كرده است. كنفدراسيون فوتبال آسيا، 15 ژوئن (25 خرداد) را به عنوان پايان مهلت ارايه مدارك اعلام كرده است؛ يعني فردا. اين در حالي است كه فدراسيون فوتبال كشورمان روز گذشته (سه‌شنبه - 23 خرداد) اين فرم را به باشگاه‌ها داده تا براي تكميل و ارايه مدارك خود به AFC اقدام كنند! در بخش ديگري از نامه AFC آمده: «يادآوري مي‌شود اگر يكي از فرم‌ها يا مدارك به‌صورت ناقص ارايه شده يا تا پيش از مهلت تعيين‌شده به AFC ارايه نشود، انجام كارهاي ورودي تيم‌هاي فدراسيون شما پذيرفته نخواهد شد. در صورتي كه مسابقات باشگاهي يك فدراسيون بعد از پايان مهلت تعيين‌شده خاتمه يابد، فدراسيون مذكور مي‌تواند براي تمديد اين مهلت درخواست كند». اكنون سوال اين است كه فدراسيون فوتبال چرا باشگاه‌ها را 54 روز پس از نگارش نامه از اين موضوع مطلع كرده است؟ اگر باشگاه‌ها نتوانند مدارك خود را در يكي- دو روز اخير تكميل و ارايه كنند، شايد به سرنوشت استقلال كه از آسيا حذف شده است، دچار شوند. پيش‌تر تا 31 فروردين به باشگاه‌ها مهلت داده شده بود تا مدارك خود را براي صدور مجوز حرفه‌اي بارگذاري كنند. كميته صدور مجوز حرفه‌اي سپس مدارك باشگاه‌ها را دريافت و مجوز حرفه‌اي باشگاه‌هاي داراي صلاحيت را صادر كرد. پس از بررسي مدارك و صدور اين مجوز، فدراسيون بايد به باشگاه‌ها اطلاع مي‌داد تا مدارك خود را به AFC ارايه كنند كه اين اتفاق تا روز گذشته نيفتاد.
AFC اعلام كرده تنها در يك صورت مي‌پذيرد تيم‌ها مدارك خود را پس از روز 25 خرداد تكميل كنند كه آن هم پايان يافتن مسابقات كشورها، بعد از اين تاريخ است. پس قطعا درخواست براي تمديد مهلت، چشم داشتن به كرسي‌هاي AFC يا سفر به مالزي براي راضي كردن مسوولان AFC نتيجه‌اي در پي نخواهد داشت؛ اتفاقي كه سرپرست باشگاه استقلال درباره آن صحبت كرده بود و احتمالا به بي‌حاصل بودن آن واقف است!
كنفدراسيون فوتبال آسيا سال گذشته با كنار گذاشتن استقلال و پرسپوليس از ليگ قهرمانان آسيا و عدم صدور مجوز حرفه‌اي گل‌گهر سيرجان نشان داد كه مشكلات را با پادرمياني حل نمي‌كند. مهدي تاج هم چندين بار اعلام كرده در صورت تخلف كميته صدور مجوز حرفه‌اي در صدور مجوز باشگاه‌ها، فوتبال ايران سه سال محروم مي‌شود. آيا بايد منتظر حذف ساير تيم‌هاي كشورمان از مسابقات آسيايي باشيم يا باشگاه‌ها مدارك خود را تا فردا تكميل مي‌كنند؟
به گزارش تسنيم كميته بدوي صدور مجوز حرفه‌اي، 6 باشگاه پرسپوليس، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراكتور تبريز، گل‌گهر سيرجان و نساجي مازندران را داراي شرايط اخذ مجوز حرفه‌اي دانسته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون